Problem z obrotami

18 Lis 2014, 12:45

Witam. Posiadam Escorta 1.9 TDI 90KM 99 rocznik. Od jakiegos czasu mam problem z "obrotami" podczas jazdy a raczej podczas hamowania bądź stania na luzie obroty spadaja z 1000 do ok. 900 auto zaczyna sie "dusic" po chwili spadaja do 500 i auto gaśnie. Nie wiem co to może być byłem u kilka mechanikow ale tez rozkładali ręce a skoro oni nie wiedzą to ja tym bardziej nie wiem czym moze byc to spowodowane. Miał ktoś podobny problem? :)
oczowy
Obserwowany
 
Posty: 1
Prawo jazdy: 18 06 2013
Auto: Ford Escort 1.9 TDI
Silnik: 1.9 TDI 90KM
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

18 Lis 2014, 13:31

Moim zdaniem problem może dotyczyć czujnika położenia wału (korbowego) Warto również zainteresować się czujnikiem od temperatury paliwa. Być może sam czujnik jest ok ale czasem wtyczka nie łączy i tylko wystarczy to wszystko wyczyścić. O ile kojarzę ,to czujnik od wału jest gdzieś z tyłu silnika przy sprzęgle. :)
artur73
Moderator - Jakie auto kupić?
Awatar użytkownika
 
Posty: 5801
Zdjęcia: 40
Miejscowość: POZNAŃ
Prawo jazdy: 02 10 1991
Przebieg/rok: 25tys. km
Auto: Renault
Silnik: 1,6 110KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna

19 Lis 2014, 10:25

Warto też zainteresować się filtrem powietrza, świecami oraz przewodami WN. Niewykluczone, że winowajcą jest też regulator wolnych obrotów, czyli krokowiec - może być zabrudzony.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Transport ponadnormatywny i jego początki
    Pojazdy przewożące ciężkie i duże ładunki istniały już w XIX w., jednak dopiero pod koniec lat 20. ub. w. pojawiły się przyczepy, naczepy oraz odpowiednie ciągniki, które można uznać za protoplastów współcześnie ...