Problem z odpaleniem Fiat Siena 1,2 75km HL '99

22 Lut 2011, 15:40

Witam. Zacznę od początku problemu-Siena 1,2 75KM rok '99. A wiec problem pojawił się pewnego dnia od tak sobie w, dość zimny poranek. Problem polega na tym,że po nocy pod chmurką Sienacz odpala za pierwszym razem ale trzeba potrzymać nogę na gazie przy obrotach ok 2500 obrotów/minut ,aby silnik się zagrzał.Po trzymaniu tej nogi na gazie tak około 40 sekund puszczam gaz,obroty spadają do 1300 obrotów/min, ale cały czas "falują" a po 2 minutach mają się 1000obrotów/min. I teraz jak jeżdżę cały dzień po mieście (gaszenie,odpalanie auta) -odpala jak igła z pierwszym razem przy ciepłym silniku. Myśleliśmy że to od gazu LPG,wiec nie jeździliśmy na gazie od 1 dnia problemu. Jeżdżąc zauważyłem jeszcze coś dziwnego,jak jadę na którymś biegu i szybko zrzucam na "luz" ,obroty spadają na ułamek sekundy na około 800 obortów/min. Występuje charakterystyczne drżenie i zaraz powraca na 1000 obortów/minute

"Magicy" powiadali :
-świece i przewody- wymienione
-silniczek krokowy- wymieniony-ale jeszcze gorzej się jeździło szarpał i dławił się
-sonda lambda-pojechalismy na komputer odczyt ze sondy prawidłowy(mam foto),ale inny komputer powiedział że nie prawidłowy. Wiec chcemy podłączyć jakąś używke i zobaczyć czy to się zmieni ale nie możemy nic na szrocie znaleźć.
-
Co może być przyczyna?? Tankuje na Statoil zazwyczaj za 40 zł i jeżdżę do rezerwy. Czy może coś być z paliwem hmm ?? Pompą paliwa ?? Czytałem też coś o jakimś odparowniku benzyny czy coś ,że to się znajduję z tyłu prawego koło,ale nic wiecej nie wiem. Proszę o pomoc,chcemy sprzedać samochód ale nie chcemy ładować się w dość znaczne koszta. Pozdrawiam
Jenczu
Początkujący
 
Posty: 132
Miejscowość: Głogów
  • 23 Lut 2011, 10:32

    Jenczu napisał(a): Problem polega na tym,że po nocy pod chmurką Sienacz odpala za pierwszym razem ale trzeba potrzymać nogę na gazie przy obrotach ok 2500 obrotów/minut ,aby silnik się zagrzał.


    nie potrafię zrozumieć po co trzymasz nogę na gazie przy 2500 rpm, - jak samochód odpali przy minusowej temperaturze to zostaw go na luzie bez gazowania - bez tego też silnik się nagrzeje - poza tym jeśli jest np. -14 stopni ty odpalasz auto i od razu go na 2500 rpm to po prostu gratuluje .....

    poza tym na luzie powinieneś mieć ok . 800- 850 rpm a nie 1000 .
    Proste są dla szybkich samochodów, zakręty dla szybkich kierowców - Colin McRae
    adam-and1
    Aktywny
     
    Posty: 479
    Miejscowość: Katowice
    Przebieg/rok: 15tys. km
    Auto: szukam igły ;-)
    Paliwo: Benzyna

    25 Lut 2011, 19:20

    Ja też miałem ostatnio jazdy z falującymi obrotami i gaśnięciem silnika - zmieniłem krokowca, przewody WN i świece, ale najpewniej jeszcze cewka będzie do wymiany.

    Spróbuj załatwić inną cewkę na podmianę i sprawdź, czy będzie poprawa.
    toor
    Nowicjusz
     
    Posty: 31
    Miejscowość: Kraków
    Prawo jazdy: 17 06 2005
    Auto: Fiat Siena 1.6 16V HL

    27 Lut 2011, 11:54

    Warto także sprawdzić działanie czujnika temperatury silnika, czy nie podaje nieprawidłowych wartości.
    arciasty
    Stały forumowicz
     
    Posty: 1012
    Miejscowość: koluszki
    • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

      Ubezpieczenie OC i AC samochodu bez tajemnic
      Ubezpieczenie samochodu to jedna z najważniejszych kwestii, o której muszą pamiętać właściciele pojazdów. Zarówno ubezpieczenie OC, jak i AC mają swoje specyficzne role, które pozwalają chronić ...
      Top 10 najbardziej cenionych rajdów off road
      Witaj w ekscytującej arenie wyścigów off-road, gdzie każda sekunda jest walką z nieprzewidywalnymi elementami przyrody, a każdy skręt kierownicy to decyzja o triumfie lub porażce. W tym świecie, gdzie grunt pod kołami ...