24 Lut 2011, 16:46
Pompa działa w ten sposób - jak nie ma ciśnienia w układzie, to po włączeniu stacyjki pompa włącza się na chwilę, aby zrobić to ciśnienie. Jak już je zrobi to się wyłącza. I w momencie jak kręcisz rozrusznikiem, to pompa nie pracuje, bi ciśnienie w układzie jest. Dopiero jak silnik zapali i stacyjka wróci do normalnej pozycji, to pompa się włącza. Pompa nie właczy ci się też w sytuacji, jak przekręcisz kluczyk, ona się włączy. Wyłączysz stacyjkę i pompa się już może nie właczyć, bo w układzie jest już odpowiednie ciśnienie by uruchomić silnik. Jakby się ta pompa właczyła ponownie, to albo by coś musiało walnąć z powodu za dużego ciśnienia w układzie, albo zatarła by sie pompka.
Zdejmij węzyk z listwy, włóż go do jakiejś butelki i włącz stacyjkę. Pompka powinna ci napompować troszke paliwa i się wyłączyć - praca pompki po właczeniu stacyjki to 2,3 sekundy i ECM ją wyłaczy jak nie nastąpi uruchomienie silnika. Możesz też pompkę sprawdzić w inny sposób - zmostkować styki 30 i 87 przekaźnika pompy - wówczas dopóki styki będą zmostkowane, to pompka będzie pompowała. Chyba, że wiesz, gdzie masz pod maską złącze kontrolne pompy paliwa, to do niego zapodajesz tylko plus z akumulatora i pompka się włącza.
Co do immo - zwróć uwagę na diodę immo, czy pozostaje zgaszona jak masz włączoną stacujkę i podczas rozruchu silnika.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...