Lanos nie chce odpalić na benzynie

23 Lut 2011, 21:34

Lanos 1.5 SOHC + LPG 1998, nie chce odpalić na benzynie. Czasem odpala i jeździ bez problemu ale jak się przytnie to koniec. Rozrusznik kręci, czasem przez pierwsze dwie sekundy pompa podaje paliwo (zdaje się, że jak często się załącza zapłon to nie zawsze na początku pompuje), ale juz w momencie próby odpalenia paliwo nie jest podawane. Odpiąłem wtyczkę przy pompie i okazuje się, że na dwóch przewodach pojawia się napięcie juz po przekręceniu kluczyka, natomiast przy próbie odpalenia nie ma żadnego dodatkowego sygnału. Na początku myślałem, ze to pompa, ale brak tego dodatkowego sygnału mnie zmylił.
Dastin4
Nowicjusz
 
Posty: 1
Miejscowość: Libiąż
  • 24 Lut 2011, 10:56

    sprawdź czy poprawnie działa ci immobilajzer - w lanosach lubi się popsuć i później nie odpalisz samochodu lub czasem działa czasem nie
    Proste są dla szybkich samochodów, zakręty dla szybkich kierowców - Colin McRae
    adam-and1
    Aktywny
     
    Posty: 479
    Miejscowość: Katowice
    Przebieg/rok: 15tys. km
    Auto: szukam igły ;-)
    Paliwo: Benzyna

    24 Lut 2011, 16:46

    Pompa działa w ten sposób - jak nie ma ciśnienia w układzie, to po włączeniu stacyjki pompa włącza się na chwilę, aby zrobić to ciśnienie. Jak już je zrobi to się wyłącza. I w momencie jak kręcisz rozrusznikiem, to pompa nie pracuje, bi ciśnienie w układzie jest. Dopiero jak silnik zapali i stacyjka wróci do normalnej pozycji, to pompa się włącza. Pompa nie właczy ci się też w sytuacji, jak przekręcisz kluczyk, ona się włączy. Wyłączysz stacyjkę i pompa się już może nie właczyć, bo w układzie jest już odpowiednie ciśnienie by uruchomić silnik. Jakby się ta pompa właczyła ponownie, to albo by coś musiało walnąć z powodu za dużego ciśnienia w układzie, albo zatarła by sie pompka.
    Zdejmij węzyk z listwy, włóż go do jakiejś butelki i włącz stacyjkę. Pompka powinna ci napompować troszke paliwa i się wyłączyć - praca pompki po właczeniu stacyjki to 2,3 sekundy i ECM ją wyłaczy jak nie nastąpi uruchomienie silnika. Możesz też pompkę sprawdzić w inny sposób - zmostkować styki 30 i 87 przekaźnika pompy - wówczas dopóki styki będą zmostkowane, to pompka będzie pompowała. Chyba, że wiesz, gdzie masz pod maską złącze kontrolne pompy paliwa, to do niego zapodajesz tylko plus z akumulatora i pompka się włącza.
    Co do immo - zwróć uwagę na diodę immo, czy pozostaje zgaszona jak masz włączoną stacujkę i podczas rozruchu silnika.
    Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
    MotoAlbercik
    Moderator
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 20285
    Zdjęcia: 1212
    Miejscowość: Tychy
    Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
    Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Typ: Terenowy
    Skrzynia biegów: Automatyczna
    Rok produkcji: 2000
    • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

      Ubezpieczenie OC i AC samochodu bez tajemnic
      Ubezpieczenie samochodu to jedna z najważniejszych kwestii, o której muszą pamiętać właściciele pojazdów. Zarówno ubezpieczenie OC, jak i AC mają swoje specyficzne role, które pozwalają chronić ...