Problem z odpaleniem i brak mocy na obu paliwach

26 Mar 2018, 18:00

Cześć!

Mam Peugeota 406 na benzynie + LPG. Od jakiegoś czasu autko ma spore problemy z mocą niezależnie od paliwa. Czuć to zwłaszcza podczas przyspieszania.
Dodatkowym problemem są problemy z odpaleniem zimnego silnika. Na ciepłym pali na dotyk. Problem polega na tym, że przekręcam kluczyk i samochód nie reaguje, rozrusznik nie kręci wcale a kontrolki się świecą. Trzymam tak często ponad minutę, czasami cofnę kluczyk i spróbuję jeszcze raz i w końcu odpali. Dzieje się tak za każdym razem jak odpalam na zimnym silniku. Jak już auto odpali jeździ ok poza problemami z mocą silnika.
Czy problemem mogą być świece? Jak były niedawno odkręcane były jakby trochę zalane olejem. Prawdopodobnie przez uszczelkę pokrywy zaworów. Pytanie czy można to łączyć z problemami z odpaleniem i dlaczego akurat zimnego silnika a także z problemem z mocą silnika?

Dzięki z góry za pomoc
marluk
Nowicjusz
 
Posty: 8
Auto: Peugeot 406
Silnik: 1.8

26 Mar 2018, 19:59

Wykręć te świece i sprawdź w jakim stanie są i czy w ich otworach nie jest olej skoro cieknie uszczelka od pokrywy zaworów.
gber44
 

26 Mar 2018, 20:11

ok ale może to być problem tego odpalania na zimnym silniku i braku mocy? Nie che wymieniać pół samochodu jeśli nie mam pewności, ze to nie przyczyna a wiecie jak to z mechanikami...
marluk
Nowicjusz
 
Posty: 8
Auto: Peugeot 406
Silnik: 1.8

27 Mar 2018, 14:37

POdłaczyć pod komputer, posprawdzać błędy, w szczególności sprawdzić moduł BSI. Oprócz tego zrobić test globalny. Najlepiej mieć interfejs Lexia i PP2000 albo DB.
marluk napisał(a): Problem polega na tym, że przekręcam kluczyk i samochód nie reaguje, rozrusznik nie kręci wcale a kontrolki się świecą.

gruber99 napisał(a):Wykręć te świece i sprawdź w jakim stanie są i czy w ich otworach nie jest olej skoro cieknie uszczelka od pokrywy zaworów.

A co do tego mają świece :?: No i kolejność troszkę odwrotna by musiała być - najpierw sprawdzić, czy w otworach nie ma oleju i ewentualnie wyczyścić, a dopiero potem odkręcać i sprawdzać.
Co do braku mocy, to jak już się uda odpalić, to trzeba posprawdzać parametry pracy silnika - temp powietrza zasysanego, procent uchylenia przepustnicy, dawka paliwa z wtryskiwaczy itd itd. Kumaty mechanik posiadający Lexię powinien sobie poradzić.
A na początek warto sprawdzić filtr powietrza i ewentualnie wymienić filtr paliwa, jak długo nie był wymieniany.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

27 Mar 2018, 14:50

Dzieki za sugestie. Filtry wymieniane w kwietniu, od tamtej pory około 8 tyś km w warunkach mysle czystych wiec ich bym nie ruszal. A jesli nie mam OBD2 to jak podpiac pod komputer?
marluk
Nowicjusz
 
Posty: 8
Auto: Peugeot 406
Silnik: 1.8

27 Mar 2018, 15:06

marluk napisał(a):A jesli nie mam OBD2 to jak podpiac pod komputer?

Jak nie masz 16 pin, to masz 30 pin. Jest potrzebna przejściówka.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Czy serwisowanie w ASO się opłaca?
    Wielu kierowców staje przed dylematem, czy warto płacić więcej za usługi w Autoryzowanej Stacji Obsługi, czy może lepiej zaoszczędzić, wybierając tańszy warsztat niezależny. Analiza wspomnianych ofert przynosi zaskakujące ...