Wymiana świeć a LPG

22 Lut 2018, 21:28

Witam
Coś mi sie zaczęło chrzanic. Przyszly mrozy i rano przy pierwszym odpalaniu rozrusznik normalnie odpala. Ale niemal momentalnie silnik zaczyna bardzo nierówno pracować - 3 sekundy i gaśnie. Po drugiej lub trzeciej próbie już daje rade. Jak jest to juz drugie odpalanie w ciagu dnia nawet na zimnym silniku to odpala, 2 sekundy nierowno pracuje i sie stabilizuje i potem juz wszystko jest ok. Sam czas rozruchu jest bez zmian - krótki. Jak dla mnie to nie problem akumulatora ale myślałem o świecach i tej nieszczęsnej cewce ktora kilka miesiecy temu dawala błąd na diagnostyce komputerowej.
Chciałbym sprawdzić te swiece ale sa 2 ale:
1. Po czym poznac że swieca jest juz wyeksploatowana ?
2. Mam LPG i jak mam to odpiac przed wykrecanirm cewki ze świecami?

Auto to peugeot 407 16V 2.0
Kordyt
Początkujący
 
Posty: 196
Zdjęcia: 12
Auto: Brak

22 Lut 2018, 22:03

Świece poznasz po jej kolorze spalania.. Tu masz fotkę gdzie masz pokazane jaka powinna być świeca prawidłowa, a jak jest negatywnie to jaka tego przyczyna.
gber44
 

04 Mar 2018, 10:03

W piatek wyskoczyl w logu auta komunikat engine management system faulty. Auto przestalo reagowac na dodawanie gazu i zaczelo zwalniac. Zjechalem ba parking wylaczylem i odpalilem je na nowo. Silnik chodzil bardzo nierówno ale dalo sie juz jechac. Po 2 godzinnym postoju auto juz normalnie jechało. Nastepnego dnia jechalem tym autem i poczatkowo jechalo ok po godzinie jazdy (jechalem do mechanika) obroty zaczely falowac na biegu jałowym. Mechanik podpial komputer i wyszlo ze potencjometr pedalu gazu co chwila daje blad i sporadycznie czujnik kolektora dolotowego.
To ze czujnik kolektora to sie zgodze bo to moze takie objawy dawać. Ale czemu pedal gazu ? To mozliwe zeby komputer dawal falszywe bledy ?
No i skoro wczesniej u innych mechanikow kompuer wskazywal na cewke zaplonowa to czemu tu cewka nie wyskoczyla ?
Kordyt
Początkujący
 
Posty: 196
Zdjęcia: 12
Auto: Brak

04 Mar 2018, 12:03

Żeby zdiagnozować to auto, to mechanik musi mieć interfejs Lexia i oprogramowanie PP2000 lub jeszcze lepiej DiagBoxa. Uniwersalnymi interfejsami, które mają zazwyczaj mechanicy nic za bardzo nie porobią. Poszukaj mechanika który ma Lexię i DiagBoxa i niech się podłączy i popsrawdza błędy ( test globalny ) oraz posprawdza parametry pracy silnika w momencie jak się to wszystko dzieje, czyli uruchomiony silnik z samego rana, jak jest zimny ).
Na początek warto sprawdzić błędy jakie zapisały się wcześniej ( Lexią można to zrobić, natomiast uniwersalne interfejsy nie mają do tej histroii dostępu i pokazuje się komunikat, że żadnych błędów w pamięci nie ma ). A następnie zrobić test globalny ( uniwersalne też nie mają takiej funkcji ). I jak diagnosta będzie dobry, to z tych błędów wyczyta co może być powodem ich powstawania. Bo usterka może być jedna, a kilka błędów to jej pokłosie. Np. przy wypadaniu zapłonu na którymś cylindrze, opróćz błedu wypadania zapłonu, wyskoczy też błąd sondy lambda.
Dlatego warto poszukać warsztatu, który zajmuje się naprawą tylko i wyłącznie francuzów.
Warto jednak zacząć od tego, co możesz sam zrobić, czyli wymiany świec zapłonowych. PSA oryginalnie zakłada świece Eyquem. W silnikach benzynowych 407 powinny być świece RFN52HZ lub RFN52HZ3A. Różnica między nimi to ilość elektrod - ta druga ma ich trzy. Jak silnik ma LPG to polecane są te trzyelektrodowe.
W Polsce cięzko te świece dostać, więc warsztaty zakładają świece Denso, któe są zachwalane przez użytkowników. Ale czy to prawda? Ja założyłem denso Twin Tip KH16TT i jeżdżę na gazie i nic się nie dzieje.
PS wspomniany interfejs można kupić na allegro za 450 zł. Wraz z płytą instruktarzową instalacji oraz oprogramowaniem - PP2000 i DB.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

09 Mar 2018, 11:58

Oddalem do mechanika ale nie znalazl w nim zadnej usterki. Auto pracowalo poprawnie zapalalo bez problemu. Na komputerze zadnych błędów. Swiece i cewka ok. Tylko ja tego nie rozumiem jakim cudem ?
Przecież mi to auto raz kleklo w czasie jazdy a nastepnego dnia falowaly obroty na nim i nagle przestaly falowac w dzien oddania samochodu...
To co jest grane samo sie naprawilo ? :|
Mogl mi ten tryb awaryjny zrobic sie z powodu bardzo malej ilosci lpg w butli ?
Kordyt
Początkujący
 
Posty: 196
Zdjęcia: 12
Auto: Brak

09 Mar 2018, 23:02

Jeżeli ze wspomnianym komunikatem zaświeciła się kontrolka silnika, to jakiś bład musi być zapisany. Nie piszesz, jakim interfejsem podłaczał się mechanik. Jak zwykłym, uniwersalnym, to może nie mieć dostępu do histroii błędów. A to, jaki błąd wyskoczył jest dośc ważne. Bez wiedzy o błędzie, to bładzenie we mgle.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Audi Q7 – czy to najlepszy luksusowy SUV na rynku?
    Segment luksusowych SUV-ów nieustannie się rozwija, prezentując coraz to nowsze modele i innowacyjne rozwiązania technologiczne. Na tym wymagającym rynku Audi Q7 od lat utrzymuje swoją pozycję jako jeden z najbardziej ...
    Strefy "Tempo 30 km/h" - czy to tak naprawdę działa?
    Rośnie popularność stref "Tempo 30" w miastach zarówno na świecie, jak i w Polsce, bo statystyki pokazują ich dużą efektywność. Miasta odnotowują spadki liczby wypadków od 10 do ponad 40%. Strefy te coraz częściej ...

11 Mar 2018, 19:02

Jak się raz zacząłem bawić świecami właśnie w LPG, to się skończyło w RING - chłopaki z serwisu cały dzień mi przytrzymali auto, bo żem coś przy okazji spie...ył.
bask
Początkujący
 
Posty: 116
Auto: Opel

14 Mar 2018, 09:14

Znajomy podpial się pod auto i wyskoczyl blad na czujniku w kolektorze dolotowy i w potencjometrze pedalu gazu. Pierwszy blad pojawil sie tylko raz i to spowodowalo tryb awaryjny auta. Drugi blad sie caly czas pojawia. Bledy ten znajomy wykasowal. Kilka dni później pojechalem tym autem do mechanika. Ten w diagnostyce tylko otrzymal blad w pwdale gazu, bo tamted blad wykasowano i juz sie nie pojawil. Niestety nie wiem czym to sprawdzali ani jeden ani drugi bardzo niechetnie dziela sie wiedzą. Mechanik w ogole chyba uznal ze sobie wymyslam problem z autem bo jak go przegladal i nim jezdzil to zupelnie nic sie nie dzialo: bez problemu odpalal i pracowal równo; i dopiero na 3 dzien jak mialem go odebrac to mechanik mial problem przy odpalaniu i uznal ze auto pozostanie i dalej beda je sprawdzac. I sprawdzaja juz 4 dni na razie bez odezwu.
Aha no i swiece kazalem wymienic mimo to problem jest wiec to nie zaplon. Mechanik cos mowil ze to moze pompa paliwa no tylko to tez nie pasuje bo auto w czasie jazdy przeszlo mi w tryb awaryjny bedac na lpg a nie na benzynie. Z instalacja lpg tez nienma problemu bo obroty mi falowaly na benzynie a potem juz przestsly falowac.
Dodam ze pol roku temu auto na postoju zapalone samo z siebie zgasło i nie ccialo w ogóle odpalić. Po 2 godzinnym postoju odpalalo bez problemu i juz potem sie z nim nic nie dzialo...
Kordyt
Początkujący
 
Posty: 196
Zdjęcia: 12
Auto: Brak

15 Mar 2018, 18:17

No ale skoro wywaliło ci błąd potencjometra gazu i nadal on jest, to czego ten mechanik szuka?
Sprawa jest jak dla mnie prosta - albo pedał gazu - w zależności jaki masz - czy opornościowy czy hallotronowy. Może też być uszkodzona wiązka przewodów mięzy pedałem gazu a BSI. Ja uważam, że bez dedykowanego sprzętu, czyli DB albo PP2000 to naprawa metodą prób i błędów. Chyba, że ten mechanik wpadnie na pomysł, zna się na elektronice i potrafi zmierzyć miernikiem albo oscyloskopem dane z czujnika pedału gazu.
Kumaty mechanik powinien to ogarnąć w ciągu paru godzin.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

27 Mar 2018, 09:40

Odwiedzilem trzeciego mechanika.
Ten mial błędy na pedale gazu i w przepustnicy. Mówił ze jest problem z podcisnieniem ze tam jakies elementy na pokrywie zaworów sa nieszczelne i ze jest problem z zaciaganiem mieszanki paliwowo-powietrznej. Pokrywę wymienił auto jezdzilo dobrze może z godzinę i problem znow powrocil i nawet jest gorzej niz bylo bo auto momentami tak sie dlawi ze nie da sie w ogole jechać. Mechanik stwierdzil ze musi jeszcze przeprowadzic adaptwcje orzepustnicy chociaz pewny nie jest czy to bedzie to i w najgorszym wypadku bedzie musial cala elektronike sprawdzac... juz mnie ten temat rozwala całkowicie. Ja tez nie odwiedzam mechaników byle jakich tylko poleconych ktorych znajomi zachwalaja. Czy naprawa samochodu faktycznie moze byc takim ciezkim tematem ?
Co do modulu tego mechanika dzis zapytam jakiego uzywa do diagnostyki.
Kordyt
Początkujący
 
Posty: 196
Zdjęcia: 12
Auto: Brak

27 Mar 2018, 12:19

Kordyt napisał(a):Mechanik stwierdzil ze musi jeszcze przeprowadzic adaptwcje orzepustnicy chociaz pewny nie jest czy to bedzie to

No adaptyacja jest niezbędna...
Kordyt napisał(a):Czy naprawa samochodu faktycznie moze byc takim ciezkim tematem ?

Samochody PSA niestety nie są proste w naprawach i nie każdy mechanik sobie z nimi radzi. Aczkolwiek nie ma w nich nic bardziej skomplikowanego niż w autach innych marek. No ale na takich autach trzeba się znać konkretnie. To nie Polonez ani Punto czy Skoda Felicja. Tu już jest konkretna elektronika i trzeba się dobrze znać na diagnostyce takich samochodów. Dlatego sugerowałem warsztat, gdzie naprawiają samochody grupy PSA. Oni mają te auta na codzień i prędzej będą wiedzieć w czym siedzi problem niż zwykły mechanik.
Kordyt napisał(a):Co do modulu tego mechanika dzis zapytam jakiego uzywa do diagnostyki.

Nie modułu tylko interfejsu i oprogramowania. Jak chce dokłądnie zdiagnozować twoje auto to musi mieć Lexię. Musi mieć dojście do diagnostyki nie tylko silnika, ale modułu BSI. Chyba, że ma naprawdę dobry interfejs i ma możłiwość diagnostyki modułu BSI jak i konkretnie silnika. Czyli nie tylko numer błędu i co on oznacza, ale dokładny opis, w jakich warunkach ten błąd powstał.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000