04 Mar 2018, 12:03
Żeby zdiagnozować to auto, to mechanik musi mieć interfejs Lexia i oprogramowanie PP2000 lub jeszcze lepiej DiagBoxa. Uniwersalnymi interfejsami, które mają zazwyczaj mechanicy nic za bardzo nie porobią. Poszukaj mechanika który ma Lexię i DiagBoxa i niech się podłączy i popsrawdza błędy ( test globalny ) oraz posprawdza parametry pracy silnika w momencie jak się to wszystko dzieje, czyli uruchomiony silnik z samego rana, jak jest zimny ).
Na początek warto sprawdzić błędy jakie zapisały się wcześniej ( Lexią można to zrobić, natomiast uniwersalne interfejsy nie mają do tej histroii dostępu i pokazuje się komunikat, że żadnych błędów w pamięci nie ma ). A następnie zrobić test globalny ( uniwersalne też nie mają takiej funkcji ). I jak diagnosta będzie dobry, to z tych błędów wyczyta co może być powodem ich powstawania. Bo usterka może być jedna, a kilka błędów to jej pokłosie. Np. przy wypadaniu zapłonu na którymś cylindrze, opróćz błedu wypadania zapłonu, wyskoczy też błąd sondy lambda.
Dlatego warto poszukać warsztatu, który zajmuje się naprawą tylko i wyłącznie francuzów.
Warto jednak zacząć od tego, co możesz sam zrobić, czyli wymiany świec zapłonowych. PSA oryginalnie zakłada świece Eyquem. W silnikach benzynowych 407 powinny być świece RFN52HZ lub RFN52HZ3A. Różnica między nimi to ilość elektrod - ta druga ma ich trzy. Jak silnik ma LPG to polecane są te trzyelektrodowe.
W Polsce cięzko te świece dostać, więc warsztaty zakładają świece Denso, któe są zachwalane przez użytkowników. Ale czy to prawda? Ja założyłem denso Twin Tip KH16TT i jeżdżę na gazie i nic się nie dzieje.
PS wspomniany interfejs można kupić na allegro za 450 zł. Wraz z płytą instruktarzową instalacji oraz oprogramowaniem - PP2000 i DB.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...