Problem z odpaleniem na zimnym silniku - benzyna, LPG

10 Paź 2017, 21:32

Witam, jestem posiadaczem Corsy B 1.6 8v z założoną instalacją gazową. Wszystko było dobrze ale jakiś czas temu zaczęły sie problemy z odpalaniem na zimnym silniku, szczególnie po nocy. Na benzynie samochód odpala i od razu gaśnie, nawet nie zdąży zareagować na dodanie gazu. Wydaje mi się tak jakby silnik nie dostawał paliwa. Po przełączeniu na gaz odpala bez problemu. Po odpaleniu na gazie i przełączaniu na paliwo samochód znów sie dusi i gaśnie. Dopiero gdy się troszkę nagrzeje można bez problemu przełączyć. O co może chodzić ?
maks775
Nowicjusz
 
Posty: 49
Zdjęcia: 3
Prawo jazdy: 30 06 1990
Przebieg/rok: 25tys. km
Auto: Skoda Felicja
Silnik: 1.3 50KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1997

11 Paź 2017, 16:04

Witamy. Przede wszystkim należy przyjrzeć się czujnikowi temperatury wody.
Zapraszamy
AutoConrad
Aktywny
 
Posty: 290
Miejscowość: Warszawa
Auto: różne marki

13 Paź 2017, 09:13

Jakiej generacji masz tam gaz?
Czy jak zgasisz go na benzynie to później przy zimnym silniku jak odpalasz również jest problem?
Ile masz paliwa w zbiorniku?

Zaglądałeś do silniczka krokowego?

Spróbuj jeszcze odpiąć czujnik temperatury jak silnik jest zimy i wtedy odpalić, obserwuj czy coś się zmieni w pracy silnika.
Kacper
Forumowicz VIP
 
Posty: 6842
Zdjęcia: 3348
Miejscowość: Warszawa - okolice
Prawo jazdy: 14 09 1997
Auto: Volvo S40
Silnik: 2.0 140KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

14 Paź 2017, 11:00

Generacja mikserowa dlatego jestem wstanie w każdej chwili odpalić na gazie. Nie próbowałem chyba jeszcze tak że kończyłem jazdę jednego dnia na benzynie i następnego odpalałem. Paliwa w zbiorniku jest zawsze min 1/2. Do silniczka nie zaglądałem ale może to być to bo niekiedy na początku jazdy zauważam lekkie skoki obrotów na luzie np trzyma sie na 1000 a nie tak jak zwykle na 800.
maks775
Nowicjusz
 
Posty: 49
Zdjęcia: 3
Prawo jazdy: 30 06 1990
Przebieg/rok: 25tys. km
Auto: Skoda Felicja
Silnik: 1.3 50KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1997

15 Paź 2017, 23:38

Daj znać jak sprawdzisz to odpalanie czyli gaszenie na benzynie i później odpalanie na benzynie. Do silniczka krokowego możesz zajrzeć to nie zaszkodzi :) a może pomóc.
Kacper
Forumowicz VIP
 
Posty: 6842
Zdjęcia: 3348
Miejscowość: Warszawa - okolice
Prawo jazdy: 14 09 1997
Auto: Volvo S40
Silnik: 2.0 140KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

09 Wrz 2018, 21:39

Witam, co było przyczyną? Mam podobny problem. Tylko u mnie po awaryjnym odpaleniu z gazu na benzynę, samochód działa idealnie.
Capcia
Nowicjusz
 
Posty: 11
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Nagroda Auto Świat Moto Awards 2019 - Audi e-tron
    W drugiej edycji plebiscytu Moto Awards, zorganizowanego przez redakcję tygodnika "Auto Świat", Audi e-tron – w pełni elektryczny SUV spod znaku czterech pierścieni – zajął pierwsze miejsce w kategorii "Wyznaczają ...

09 Paź 2018, 21:35

Witam wszystkich w klubie "Lanos i problem"
bo było fajnie do czasu..jak któregoś dnia rano chciałem pojechać na zakupy ? a samochodzik pokazał mi środkowy palec..i się zaczęło ? dlaczego nagle nie chce po prostu zapalić jak co Już wcześniej sie buntował i mimo kręcenia silnik nie zapalał. Więc wymontowywałem Akom i na drugi dzień zapalał z oporami.. ? mijało kilkanaście dni i nagle znowu bunt. więc szukałem powodu buntu ?Zauważyłem ze do gry włącza się alarm który chyba miał w programie spadek (działanie blokujące zapłon) napięcia pod czas użycia rozrusznika...poniżej 11V..rozruszniki kręcił a zapłon nie było.Na dokładkę mam immobilizera który też a swoje do działania..więc nadal nie wiem dlaczego co jakiś czas ma problemy z uruchamianiem silnika na "Benzynie" bo po przejściu na LPG jest super ..Ale i od tygodnia nie mogę sie uporać z problemem.zobaczę co ustali diagnosta od LPG.. jak dojadę na własnych siłach....i napiszę diagnozę..pozdrawiam.
JanMarten49
Nowicjusz
 
Posty: 34
Zdjęcia: 14

24 Paź 2018, 20:55

Witam.Właścicieli "Lanosów 1,5 -16..Więc problem z odpalaniem Lanosa sam się rozwiązał.a to jak zatarł mi sie rozrusznik przy zapalaniu..ot po prostu za któryś tam razem zahurgotało i rozrusznik zawył jak silnik a bendx nie załączał się z kołem zamachowym. Po wymianie na nowy odpalanie zaczęło robić się normalne.Trzeba było ustawić na nowo ustawienie przepustnicy aby działało tak samo na benzynie i po przełączeniu na LPG obroty były podobne.Zacierający się rozrusznik pobierał coraz więcej prądu i tym samym następowało spadek napięcia i tan spadek miał wpływ na działanie elektroniki w sterowaniu zapłonu..Nim doszło do awarii rozrusznika to próby znalezienia usterki spowodowało rozregulowanie ustawienia przepustnicy za silnikiem krokowym.gdyż następowały skoki obrotów i często silni gasł w nie oczekiwanym momencie..Jak naładowałem aku..to zapalał około 5-7 razy na krótkich dystansach co powodowało że ładowanie nie nadążało z ładowaniem...Czyli błędne koło..a więc przy takich problemach z zapłonem sprawdzajmy jaki jest pobór prądu i wiedza że rozrusznik jest OK daje nam możliwość szukania usterki w innym miejsce..Sam to przerabiałem i coś mnie to nauczyło.Pozdrawiam. :ok:
JanMarten49
Nowicjusz
 
Posty: 34
Zdjęcia: 14