Problem z odpaleniem Punto - Tylko z rana

08 Wrz 2010, 13:43

Witam mam wielką prośbę, już pytałem się mechaników i każdy mówił coś innego. A problem jest następujący Punto I 96r. 1.2 - 75 k " benzyna" = problem polega na odpaleniu auta z samego rana, zajmuję to często jakieś 15 min, czyli kilka prób ! Potem jak już zapali to chodzi cały dzień i nie ma z nim problemów żadnych. Świece sprawdzałem, kable też akumulator? raczej nie bo teraz od 20 h nic go nie boli, tylko z rana coś się dusi;/

Wygląda to podobnie do tego jak by ktoś chciał odpalić auto bez "fiat code" czyli auto się dusi , chce odpalić ale nie może.


Nie mam pojęcia w ogóle na co zwrócić uwagę



thx
Punto75
Nowicjusz
 
Posty: 3
Miejscowość: Katowice

09 Wrz 2010, 07:34

Sprawdz, czy czasami nie ubywa ci płynu w zbiorniczku z chłodnicy.
A później jak już zapala normalnie, to dzieje się to na ciepłym, zimnym silniku, czy obojętnie?
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

09 Wrz 2010, 08:04

MotoAlbercik napisał(a):Sprawdz, czy czasami nie ubywa ci płynu w zbiorniczku z chłodnicy.
A później jak już zapala normalnie, to dzieje się to na ciepłym, zimnym silniku, czy obojętnie?


jak już odpali za pierwszym razem to już potem obojętnie, na ciepłym jak i na zimnym normalnie odpala.

dzis z rana odpalił za pierwszym razem, ale wczoraj już potrzebowałem 10 min;/

z tego co patrzyłem kilka dni temu, to chłodnia "pociła się"

to może być przyczyną?
Punto75
Nowicjusz
 
Posty: 3
Miejscowość: Katowice

09 Wrz 2010, 15:41

W takim razie po całonocnym postoju, z rana dobrze by było jakbyś wjechał do jakiegoś ciemnego miejsca ( np. garażu bez okien ) i sprawdził, czy podczas uruchamiania po układzie zapłonowym nie biegają błyskawice. Chodzi mi o to, czy czasami układ zapłonowy nie ma gdzieś przebicia. Bo jak już uruchomisz, to układ ten wyschnie od ciepła silnika. A największa wilgoć obecnie, to jest w nocy.
A jeszcze wcześniej możesz sprawdzić, czy podczas kręcenia rozrusznikiem jest iskra na świecach i jaki ma kolor - błękitny czy czerwony. No i czy świece nie są mokre czasami.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

11 Wrz 2010, 09:37

Ja na pierwsze stawiał bym pompkę paliwa..A zapytam masz wtrysk wielopunktowy :?: ...a jeszcze może wtryski nie halo..
rafi195
Aktywny
Awatar użytkownika
 
Posty: 284
Miejscowość: małopolska
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Audi Q7 – czy to najlepszy luksusowy SUV na rynku?
    Segment luksusowych SUV-ów nieustannie się rozwija, prezentując coraz to nowsze modele i innowacyjne rozwiązania technologiczne. Na tym wymagającym rynku Audi Q7 od lat utrzymuje swoją pozycję jako jeden z najbardziej ...
    Buty inspirowane Lexusem CT
    Od prawie trzydziestu lat ludzie wybierają samochody Lexusa, by wygodnie podróżować na większych i mniejszych dystansach. Okazuje się, że od teraz w Lexusach można również… chodzić. A to za sprawą butów ...