Problem z odpaleniem vw bory

21 Lut 2011, 21:49

Byc może któryś z Was mi pomoże.

W grudniu 2010 zakupiłem volkswagena bore 1.9 td (115 km), rocznik 2000.
Po zakupie wymieniłem olej, rozrząd, pompę wody, napinacze czyli to co trzeba wymienić.
Problem mam od początku z odpalaniem auta. Zaznaczam, że nie mam go kiedy jest temp. w okolicach -1, 0 stopni w zwyż.

Jeżeli jest kilka stopni na minusie i próbuje odpalic auto, zaczynają się problemy. Po 3-4 krotnym zagrzaniu świec, auto trzeba pokręcic. po 2-3 próbach odpala. Chodzi wtedy przez kilka sekund jak traktor, trzesie tym silnikiem tak jakby pracował nie na wszystkie cylindry. Sytuacja po chwili wrac do normy, czyli silnik pracuje równo. Po wyłączeniu auta i włażeniu odpala na dotyk.
Przy okazji dodam, że po tym kręceniu to bardzo dymi.
Akumulator mam sprawny, świece sprawne. Komputer nie wykazuje żadnych błędów. Ciśnienie na pompowtryskach sprawdzone, w normie. Ciśnienie w silniku również. Wymieniałem gumki na pompowtryskach, bo niby kwalifikowały się one do wymiany.

Tak jak pisałem wcześniej, gdy jest cieplej problemu nie ma i pali na dotyk.
Wkurza mnie już to i nikt mi nie potrafi pomóc

p.s. słyszałem, że są jakieś środki, które dodaje się do paliwa (może one coś pomogą) coś na pompo wtryski ... no nie wiem, nie mam pomysłu. Tankuję tylko na Orlenie, nigdy na jakiś marketowych stacjach.


Dzisiaj mi jeden mechanik powiedział, że to może być wina czujnika temperatury od pompo wtrysków, nie wiem o co mu chodzi.
wierzbich
Nowicjusz
 
Posty: 2
Miejscowość: Wałbrzych

22 Lut 2011, 06:03

wierzbich napisał(a):Po 3-4 krotnym zagrzaniu świec, auto trzeba pokręcic. po 2-3 próbach odpala. Chodzi wtedy przez kilka sekund jak traktor, trzesie tym silnikiem tak jakby pracował nie na wszystkie cylindry. Sytuacja po chwili wrac do normy, czyli silnik pracuje równo. Po wyłączeniu auta i włażeniu odpala na dotyk.


Tu masz odpowiedz...
Zmien swiece na dobry rozmiar, prawdopodobnie masz krotkie a nie dlugie jak powinno byc(tak przypuszczam wiec sprawdz jakie powinienes miec).

Kolejna sprawa to ze jesli nie sprawdzisz zarowka lub miernikiem czy grzanie faktycznie dziala to nie stwierdzisz czy dzialaja czy nie.
Niby kontrolka jest, niby przekaznik pyka, ale jak sam mowisz zanim silnik sie nagrzeje to wali glosno(czlyli mieszanka jest za ''twarda''bo komora zimna) trzesie(ma problem z zaplonem mieszanki bo jest zimno w komorze i casem nie zapala na poszczegolnym garze) oraz kopci (czyli nie przepala we wszystkich cyklach mieszanki i sadza z kata i tlumika jest zabierana przez mokre paliwo i wyciagana na zewn) co przy okazji zasyfia ci katalizator i tworzy osad na lopatkach turbiny-efektem bedzie zapieczenie ich.



Moja rada:

1! ZMIEN SWIECE NA PRAWIDLOWY ROZMIAR, ZMIEN PRZEKAZNIK SWIEC(NIE WAZNE ZE PYKA MOZE MIEC SPALONE STYKI)

2! NASTEPNIE ZEBY URATOWAC SYTUACJE W CYLINDRACH I TURBINIE WLEJ CALA BUTELKE(NIE WAZNE SA PROPORCJE Z ETYKIETY!!! W TWOIM PRZYPADKU) PRZEPARATU DO CZYSZCZENIA WTRYSKOW Moly Liquid NA OKOLO 10L PALIWA.
niE PUJ SIE I POJEZDZIJ AUTEM BEZ PRZERWY NA CIAGLYCH OBROTACH 4-5 TYSIECY(NIE BUJ SIE ZE WYJE, NIC SIE NIE STANIE) CZYLI 2 BIEG I OKOLO 100KM/H POZA MIASTEM PRZEZ DYSTANS CONAJMNIEJ 10KM.


Po takim zabiegu nie wylaczaj auta przez conajmniej 15 minut, niech chodzi na postoju na jalowym!!!

Nastepnie ciesz sie brakiem kopcenia i bezproblemowym odpalaniem.

Jak bedziesz mial problemy w trakcie lub bedziesz chcial dokladniejszego pokierowania w diagnozowaniu(krok po kroku) to daj znac tu albo na GG 9417691
Pelna gama zarowek LED SMD, car audio, wachacze do vag, sprzet do diagnostyki!
Seba TDI
Początkujący
 
Posty: 159
Miejscowość: Crewe UK

22 Lut 2011, 10:28

ja mam male pytanko ładowałam cała noc akumulator i dzisiaj rano nie mogłam go odpalić tzn. ww T4 2,7 t myślę ze to jest problem świec .Jestem 1-szy raz i niewiem gdzie sie skierować aby uzyskać jakiekolwiek informacje czekam na szybką w miarę odp. :???:
madzia207
Nowicjusz
 
Posty: 2
Miejscowość: PIŁA

22 Lut 2011, 11:10

A czy kreci rozrusznikiem normalnie czy zdycha?
To ze byl ladowany cala noc nie znaczy ze ma ''moc'' moze miec przepisowe 14.4V ale nie bedzie dawal mocy wiekszej niz np 0.5AMP i zdechnie w 30 sekund po ladowaniu.

[ Dodano: 22 Luty 2011, 09:11 ]
Daj wiecej info.

[ Dodano: 22 Luty 2011, 09:12 ]
Daj wiecej info.
Pelna gama zarowek LED SMD, car audio, wachacze do vag, sprzet do diagnostyki!
Seba TDI
Początkujący
 
Posty: 159
Miejscowość: Crewe UK

24 Lut 2011, 18:39

Hej Seba, dziękuję za podpowiedź.

Zmieniałem świece, sprawdziłem napięcie na tej listwie co nachodzi na świece i dalej jest lipa. Przekaźnik parę groszy kosztuje a wymieniać tak o to trochę ryzyko.

Powoli już tracę cierpliwośc
wierzbich
Nowicjusz
 
Posty: 2
Miejscowość: Wałbrzych

26 Lut 2011, 20:49

a powiedz ty mi ile ty masz przebiegu???
Kochaj i szanuj swoje auto a wzamian sie odwdzieczy:)
kamilszczak00
Początkujący
 
Posty: 162
Miejscowość: Biała Podlaska

26 Lut 2011, 22:36

Przekaźniki od świec najczęściej są dobre, problem jest ich sterowanie przez sterownik silnika.
Można dorobić dodatkowy włącznik świec na przycisk. Przekaźnik jest sterowany przez zwarcie do masy.
andrzej_124
Stały forumowicz
 
Posty: 1704

27 Lut 2011, 01:11

andrzej_124 napisał(a):Wysłany: Dzisiaj 20:36 Re: Problem z odpaleniem vw bory




Przekaźniki od świec najczęściej są dobre, problem jest ich sterowanie przez sterownik silnika.
Można dorobić dodatkowy włącznik świec na przycisk. Przekaźnik jest sterowany przez zwarcie do masy.


Tak i tempomat na linke i raczke od hamulca rowerowego jak w maluchu;)


To bora, auto troszke nowsze i konkretniejsze nic poldek czy duzy fiat, nie robi sie takich druciarskich rzeczy przy aucie zaopatrzonym w komputer.
Pelna gama zarowek LED SMD, car audio, wachacze do vag, sprzet do diagnostyki!
Seba TDI
Początkujący
 
Posty: 159
Miejscowość: Crewe UK

27 Lut 2011, 11:19

tak wymyslamy a ja jeszcze pomyslalem o pompie wtryskowej sprawdz cisnienie w pompie moze tam jest przyczyna
Kochaj i szanuj swoje auto a wzamian sie odwdzieczy:)
kamilszczak00
Początkujący
 
Posty: 162
Miejscowość: Biała Podlaska