Problem z olejem

18 Gru 2007, 13:19

Witam!

Mam problem z olejem silnikowym. Kupiłem auto jakieś trzy tygodnie temu (było ono sprowadzane z Niemiec Honda Civic 96 r 1400 cm3 1.4i ) i gościu który je sprowadzał nie jest w stanie do końca powiedzieć jaki olej silnikowy był stosowany i jaki obecnie jest w silniku (wspomniał tylko hm...... chyba mineralny). Co mam zrobić czy nie powinienem się obawiać i lać np. Lotos mineralny , a może sądzicie że dla tego samochodu jest lepszy syntetyk czy półsyntetyk?? Czy gdybym lał mineralny to silnik chodziłby minimalnie gorzej?? czy może mineralny jest właśnie ok.?

I drugie moje pytanie co do innych płynów także nie jestem w stanie ocenić jakich firm były stosowane płyny. Czy w przypadku tych innych płynów oczywiście bez (oleja silnikowego pyt.1) np. płynu do chłodnic , hamulcowego i do układów wspomagania gdy poziom tych plynów spadnie do takiego poziomu ze bedzie je trzeba uzupelnic lepiej bedzie jak wleje nowo zakupione do nich i sie zmieszaja ( oczywiscie mam na mysli np. plyn hamulcowy ktory byl do tej pory stosowany z nowym plynem hamulcowym) czy opróżnic zbiorniki wyczyscic i teraz wlac calkowicie nowe pozbywajac sie tych starych ktorych nie wiem jakie byly.


Proszę o dokładne wytłumaczenie na czym to polega. Z góry bardzo dziękuję za wszystkie informacje.
wojtek1414
Nowicjusz
 
Posty: 3
  • 18 Gru 2007, 18:44

    Co do oleju - jak nie wiesz jaki był,a poprzednik mówił,że chyba mineralny,to lepiej wlać mineralny,ponieważ jeżeli silnik był zalany mineralnym,a wlejesz półsyntetyk(o syntetyku nie wspomnę),to możesz "wypłukać" silnik z nagaru który się w nim osadzał,co spowoduje rozszczelnienie silnika.W tym przypadku musisz sam ocenić kondycję silnika,a jak nie potrafisz,to lepiej podjechać na warsztat,który zajmuje się wymianą olejów(taki typowy warsztat olejowy) i zapytać jaki wlać olej - czy mineral,czy syntetyk.Oni napewno ci doradzą co będzie lepsze.
    Co do innych płynów - płyn hamulcowy,jeżeli nie wiesz kiedy był ostatnio wymieniany,lepiej wymienić.Z tym akurat nie warto ryzykować,ponieważ to bezpieczeństwo twoje,pasażerów i innych uczestników drogi.A płyn hamulcowy wchłania niestety wodę,która powoduje pogorszenie skuteczności hamowania.Ważne jest,żeby stosować płyn,który zaleca producent.Z mieszaniem tych płynów tez nie jest to takie proste,ponieważ nie wszystkie płyny można ze sobą miezszać - np. nie wolno mieszać płynów DOT 5.1 z innymi,w tym również DOT5.Płyny DOT 4 różnych producentów można mieszać ze sobą oraz z DOT3.Ale żeby je mieszać ze sobą,to trzeba wiedzieć jaki się płyn ma.
    Co do płynu chłodniczego - jak nie wiesz jaki był wlany,to też lepiej wymienić.Płyn ten należy i tak wymieniać co pewnien,określony czas,ponieważ traci on swoje własciwości - w płynie tym są dodatki przeciwwapienne i przeciwkorozyjne,których trwałośc jest ograniczona i po pewnym czasie przestają działac.Zmniejsza się tez temperatura krzepnięcia.Oczywiście muszę dodać,że są producenci samochodów,takich jak np. Ford,Seat czy Opel,których producenci nie wymagają wogóle wymiany tego płynu.Ale warto jednak wymieniac,chociażby z powodu utraty przez ten płyn wspomnianych przeze mnie wcześniej właściwości.W innych samochodach,zalecają wymianę po 2,3 latach.Co do mieszania tych płynów,to raczej jest to niezalecane.Ważne też jest,jaką masz chłodnicę - do aluminiowych są płyny oznaczone ALU.
    Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
    MotoAlbercik
    Moderator
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 20285
    Zdjęcia: 1212
    Miejscowość: Tychy
    Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
    Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Typ: Terenowy
    Skrzynia biegów: Automatyczna
    Rok produkcji: 2000
    • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

      Dlaczego warto rozważyć kupno samochodu elektrycznego?
      Zainteresowanie samochodami elektrycznymi stale rośnie i nie wygląda na to, aby w najbliższym czasie miało się to zmienić. Powody tego stanu rzeczy są różne, ale z pewnością najważniejsze są dwa – znaczące zmiany ...
      Nowy Nissan LEAF
      Przenosząc technologię Zero emisji na nowy poziom, nowy LEAF produkowany w Europie będzie miał swój światowy debiut w Genewie. Nowy LEAF, który został zaprojektowany i opracowany ze szczególnym uwzględnieniem ...