Problem z płynem chłodniczym - Clio 2 1.2 16V

09 Lip 2023, 22:51

Witam. Auto o którym napiszę to clio2 1.2 16v
Otwieram maskę i mam płyn chłodniczy na minimum. Odkręcam korek, zaczyna syczeć i poziom płynu wraca do stanu nalania. Tak jest za każdym razem, obojetnie czy to robię na następny dzień czy po tygodniu nie używania auta. Jak nie odkręcam to płynu jest coraz mniej aż po jakimś czasie muszę dolac trochę. Auto przy odpalaniu minimalnie kopci przez jakieś 30sekund (jak jest zimny), później nic ale to mam od 6 lat. Korek kupiłem nowy, bez zmian. Test uszczelki nic nie wykazał. Oleju nie bierze. Temperatura zawsze idealna, żadnego przegrzewania lub niedogrzania. Ktoś ma jakiś pomysł? Mechanik odrazu chce robić głowice co oczywiście jest nieopłacalne :)
poljack
Nowicjusz
 
Posty: 16

10 Lip 2023, 00:32

Moze byc delikatny przedmuch do układu chłodzenia a test mógł zostać wykonany nieprawidlowo, w zbiorniczku jest przeważnie otwór awaryjny/ewakuacyjny, do testu należy go zatkać. Jak nic się nie dzieje to nie ma sensu dotykać, tym bardziej w aucie tej wartości.
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16656
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

10 Lip 2023, 09:30

poljack napisał(a):Auto przy odpalaniu minimalnie kopci przez jakieś 30sekund (jak jest zimny)
Jaki kolor tego dymu?
poljack napisał(a):Odkręcam korek, zaczyna syczeć i poziom płynu wraca do stanu nalania. Tak jest za każdym razem, obojetnie czy to robię na następny dzień czy po tygodniu nie używania auta
Może warto spróbować odpowietrzyć układ chłodzenia i zobaczyć czy czasem to nie pomoże.
Rokiko
Forumowicz VIP
 
Posty: 10092
Zdjęcia: 35

10 Lip 2023, 09:33

Wygląda bardziej jak para wodna niż dym, lekko biały

Testu nie robiłem sam tylko byłem w serwisie Boscha, mam nadzieję że dobrze go wykonali :)
poljack
Nowicjusz
 
Posty: 16

10 Lip 2023, 10:18

poljack napisał(a):Wygląda bardziej jak para wodna niż dym, lekko biały
Ok.
Warto jeszcze sprawdzić drożność obu wężyków do zbiorniczka wyrównawczego.
Rokiko
Forumowicz VIP
 
Posty: 10092
Zdjęcia: 35

11 Lip 2023, 08:57

Ok dziękuję za odpowiedzi. Dzisiaj go odpowietrze, zobaczymy czy coś to da :)
poljack
Nowicjusz
 
Posty: 16
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Dlaczego zwolennicy hybryd wybierają Toyotę C-HR?
    Toyota C-HR Hybrid szturmem zdobyła rynek hybryd w Polsce i jest liderem aut z takim napędem. Sprawdzamy, co czyni ten samochód aż tak popularnym. Odważny crossover Pierwszą zapowiedź kompaktowego crossovera Toyoty ...

11 Lip 2023, 09:14

Znalazłem jeszcze gdzie ktoś opisał procedurę serwisowa odpowietrzania układu chłodzenia w Clio II: "Wlewamy płyn do zbiorniczka. Znajdujemy odpowietrzniki. Jeden na termostacie, a drugi na wężu z przodu silnika przed chłodnicą. Odkręcamy oba i czekamy aż pojawi się ciągły strumień płynu. Naturalnie najpierw jeden odpowietrznik , potem drugi. Uzupełniamy płyn i z odkręconym korkiem odpalamy auto. Czekamy aż się zagrzeje tak by 3 razy włączył i wyłączył się wentylator. Uzupełniamy płyn zakręcamy korek, układ odpowietrzony."
Rokiko
Forumowicz VIP
 
Posty: 10092
Zdjęcia: 35

11 Lip 2023, 09:32

Ok dzięki, najpierw sprawdzę czy mam te odpowietrzniki bo z doświadczenia wiem że clio a clio to różnice mogą być nawet jak są z tego samego rocznika :lol:
poljack
Nowicjusz
 
Posty: 16

11 Lip 2023, 16:38

Ok, jak by co to pisz... Daj znać czy opis się sprawdzi.
Rokiko
Forumowicz VIP
 
Posty: 10092
Zdjęcia: 35

11 Lip 2023, 18:46

Dobra Panowie ja już po testach. Odpowietrznik znalazłem tylko na termostacie (coś tam odpowietrzylem ale minimalnie). Odpaliłem silnik na odkręconym korku - wywala płyn zanim włączy się wentylator. Na zakręconym korku wentylator się włącza i wysokość płynu wacha się zgodnie z tym włączaniem wyłączaniem wentylatora ale poziom jest w normie. Temperatura też cały czas była sztywno na 90 stopniach. Nie wiem co dalej :lol: :lol:
poljack
Nowicjusz
 
Posty: 16

12 Lip 2023, 11:37

poljack napisał(a):Odpowietrznik znalazłem tylko na termostacie (coś tam odpowietrzylem ale minimalnie)
Poleciał płyn przez ten odpowietrznik?

poljack napisał(a):Odpaliłem silnik na odkręconym korku - wywala płyn zanim włączy się wentylator
Może termostat za późno się otwiera?
Rokiko
Forumowicz VIP
 
Posty: 10092
Zdjęcia: 35

12 Lip 2023, 11:45

Tak, najpierw krople później normalnie jakby strumieniem. Ok zobacze, trochę mam dość już tego auta za długo nim jeżdżę. Jeśli nie kupię teraz nic innego to biorę się za termostat. Dzięki za sugestie :piwo:
poljack
Nowicjusz
 
Posty: 16

12 Lip 2023, 11:52

Zobacz po prostu czy górny wąż do chłodnicy jest jeszcze chłodny przy rozgrzewaniu silnika kiedy występuje efekt
poljack napisał(a):na odkręconym korku - wywala płyn zanim włączy się wentylator
Rokiko
Forumowicz VIP
 
Posty: 10092
Zdjęcia: 35