Problem z przełączaniem na gaz - Renault Scenic 1998

12 Wrz 2006, 12:54

Mam następujący problem: auto nie chce przełączyć się na gaz - czy silnik jest ciepły czy zimny, to prawie zawsze zgaśnie po przełączeniu na gaz. I prawie za każdym razem po ponownym uruchomieniu silnia nie ma już takiego problemu - mogę przełączyć się na gaz i śmigać. Instlację składał mechanik "kolekcjoner" - wiem że parownik jest BRC, komputer to STAG-50, jest jeszcze przekaźnik i emulator. Byłem z tym kilka razy u instalatora, ale nic nie poradził, najpierw wyczyścił zawory, innym razem podłączył dodatkowe zasilanie do zaworów - za każdym razem pomagało na 2-3 dni. Teraz chce skrócić sprężyny w zaworach, ale obawiam się, że to też nic nie da - wygląda na to, że robi cokolwiek, żebym myślał że jest ok.
Feft
Nowicjusz
 
Posty: 3
Miejscowość: Śląsk

12 Wrz 2006, 22:39

Witam,
Swoją drogą to ciekawe czy dużo taniej wyniosła cię taka instalka z którą masz teraz kłopoty. Może niech wymien sprzęt instalacji na jednego producenta (marki) wtedy może będzie to wszystko razem dobrze chodziło?
Pozdrawiam,
Artek
ArteK
Forum Samochodowe
 
Posty: 5294
Zdjęcia: 11483
Miejscowość: Warszawa
Prawo jazdy: 12 12 1996
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: Toyota Auris TS Hybrid, Yaris
Silnik: 1.8 Hybrid, 1.3 VVTi
Paliwo: Hybryda
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2016

13 Wrz 2006, 00:35

STAG50 to nie komputer tylko przełącznik do gazu.
coś mi się zdaje ten instalator nie żałożył jednak emulatora wtryskiwaczy.
albo żle wyregulowany masz nakładania się paliw.
pozdro 8)
Nie ma głupich pytań tylko są głupie odpowiedzi
grzestv
Zaawansowany
Awatar użytkownika
 
Posty: 754
Miejscowość: okolice Warszawy
Auto: nie mam

13 Wrz 2006, 10:58

Ja się na tym nie znam dlatego mogłem pokręcić nazwy. Emulator jest - przynajmniej widzę pod maską małą skrzyneczkę z naklejką o takiej nazwie. :)
Nie rozumiem reszty Twojej wypowiedzi - co to jest "nakładania się paliw" - jakiś układ?

Instalacja działa, ale nigdy (prawie) za pierwszym przełączeniem.


Do ArteK: - nie widziałem, że to będzie taka składanka - ten instalator ma na warsztacie nalepkę, że jest sprzedawcą BRC więc przyjąłem, że taki sprzęt montuje, poza tym przez kilka miesięcy działało dobrze. Wymiany sprzętu na razie nie biorę pod uwagę - być może da się to jakoś ustawić czy poprawić - możliwe że problem jest banalny, np. widzę że z tej instalacji wydzodzi kabel który pewnie jest masą (bo jest przykręcony do karoserii) - czy on może być przykręcony do lakieru, czy też lakier powinien być zdrapany, żeby kabel przylegał do gołej blachy?

Jeszcze jedna sprawa - to jest instalacja starej generacji i w materiałach reklamowych BRC napisali, że auto spala ok. 10-15% więcej gazu niż benzyny. Moje spala ok. 30-40% więcej - czy to normalne? W jednym serwisie powiedzieli mi, że takie auto nie będzie mniej paliło, bo jest ciężkie - ale jakoś nie przekonali mnie, skoro mogę spalić 6,5 litra benzyny to powinienem spalić ok. 7,5 l gazu, a nie mogę zejść poniżej 8,5 litra gazu. Instalacja gazowa była już kiedyś regulowana przez inny warsztat, ale spalanie się nie zmieniło.
Feft
Nowicjusz
 
Posty: 3
Miejscowość: Śląsk

14 Wrz 2006, 00:38

Nie rozumiem reszty Twojej wypowiedzi - co to jest "nakładania się paliw" - jakiś układ?

regulacja jest w emulatorze wtryskiwaczy.
a chodzi o to że czas odcięcia wtryskiwaczy jest zawczesny i zanim doleci gaz to gaśnie czyli tak zwana regulacja nakładania się paliw.czy teraz rozumiesz :?: :?:
Nie ma głupich pytań tylko są głupie odpowiedzi
grzestv
Zaawansowany
Awatar użytkownika
 
Posty: 754
Miejscowość: okolice Warszawy
Auto: nie mam

14 Wrz 2006, 08:39

Dziękuję, teraz rozumiem. :)
Feft
Nowicjusz
 
Posty: 3
Miejscowość: Śląsk
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Czym się różnią alufelgi od felg stalowych?
    Felgi stanowią jeden z istotnych elementów wizualnych i technicznych każdego pojazdu. Wybór między alufelgami, a modelami stalowymi nie sprowadza się tylko do estetyki – różnice między nimi obejmują ...
    Zatrzymać się i zwolnic to nie to samo!
    Często można zaobserwować sytuacje, gdy kierowcy zamiast całkowicie zatrzymać pojazd - np. przed znakiem stop czy przy zielonej strzałce do skrętu w prawo – jedynie redukują prędkość. Grozi to kolizją, policja może ...