Problem z silnikiem 2.0CRDi

10 Lut 2019, 13:31

Witam, posiadam samochód z silnikiem 2.0CRDi. Po regeneracji głowicy i złożeniu przez mechaników powstał problem, mianowicie chodzi o wibracje w silniku, pojawiają się one w losowych momentach na wolnych obrotach na około 15 sekund i ustają. Auto też dymi dosyć mocno. Mechanicy sprawdzali wtryski i niby wszystkie są ok. Dodam że przed regeneracją głowicy tego nie było, był natomiast inny problem który też pojawiał się losowo, takie metaliczne uderzanie, najpierw myśleli że to popychacze hydrauliczne i blaszki a gdy to nie pomogło to zrobili głowicę i owszem stukanie ustało ale teraz znowu jest telepanie i dymienie. Teraz mechanicy mówią że jakiś kabel od wtrysków gdzieś jest przerwany. Jakieś sugestie?
kerpalwroc
Początkujący
 
Posty: 109

10 Lut 2019, 14:18

jakie to auto
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16524
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

10 Lut 2019, 17:13

Hyundai Santa Fe
kerpalwroc
Początkujący
 
Posty: 109

12 Lut 2019, 16:15

na 99% problem jest z drugim garem, nie dochodzi tam prąd do wtrysków...
kerpalwroc
Początkujący
 
Posty: 109

12 Lut 2019, 17:17

kerpalwroc napisał(a):Teraz mechanicy mówią że jakiś kabel od wtrysków gdzieś jest przerwany.

no wiec trzeba je sprawdzić. Trzeba się podpiąć pod wtrysk i sprawdzać czy podczas złej pracy silnika zanika napięcie na którymś wtrysku.
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16524
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

12 Lut 2019, 19:39

Tak, zanika na drugim tylko nie zawsze, co jakiś czas
kerpalwroc
Początkujący
 
Posty: 109

12 Lut 2019, 20:22

No na myśl przychodzi jakiś problem z kablem ale też można zainteresować się sterownikiem ale raczej jakby świrował to nie tylko na jednym.
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16524
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

12 Lut 2019, 20:31

A to mogło się "samo z siebie" zrobić czy musiało być coś kombinowane?
kerpalwroc
Początkujący
 
Posty: 109

12 Lut 2019, 20:36

mogło aczkolwiek nie musiało. trzeba przelecieć całą wiązkę wtrysku z kostkami włącznie
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16524
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

12 Lut 2019, 20:44

No sprawdzają sprawdzają, tylko dziwnie długo im to zajmuje, w kompie nic nie wychodzi, żaden błąd co też jest dziwne.
kerpalwroc
Początkujący
 
Posty: 109

12 Lut 2019, 20:46

Myslisz że chce się komuś siedzieć cały dzień nad elektryką? to szału można dostać, elektryka to niewdzięczna robota. Trzeba cierpliwości
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16524
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

13 Lut 2019, 00:39

Wcześniej były robione popychacze zaworowe bo stukały, po wymianie okazało się że to jednak głowica do regeneracji, po regeneracji wszystko było ok ale jeszcze jak auto było w warsztacie i było sprawdzane to pojawiły się te jaja z tym prądem... to przypadek czy może być powiązane z tymi wcześniejszymi naprawami ?

Dodam że jeszcze wcześniej były odczuwane wibracje na neutralu na niskich obrotach, na kierownicy, dosyć mocne jak na diesla... to też mogło być związane z nierówna pracą silnika przez ten prąd ?
kerpalwroc
Początkujący
 
Posty: 109

13 Lut 2019, 01:04

kerpalwroc napisał(a):Dodam że jeszcze wcześniej były odczuwane wibracje na neutralu na niskich obrotach, na kierownicy, dosyć mocne jak na diesla... to też mogło być związane z nierówna pracą silnika przez ten prąd ?


oczywiście że tak.
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16524
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

13 Lut 2019, 01:22

hehehe ale to odpowiedź na które pytania ? bo są dwa ;]

ahhh dobra widzę cytat, a czemu tylko wibracje na kierownicy było czuć a nie wszędzie?


a to pierwsze pytanie ?
kerpalwroc
Początkujący
 
Posty: 109

13 Lut 2019, 12:30

Nie mozna wskazać tu przyczyny, czasami tak jest ze w aucie nic sie nie dzieje przez lata a potem jest seria usterek. Sam teraz reanimuje X-Triala. Klient jeździł 3 lata bez kompletnie żadnej awarii aż do tego roku. Mamy luty a juz jest u mnie na 3 awarii.
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16524
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4