Problem z TD4

16 Lis 2013, 15:23

Witam. Mam problem z TD4.Olej silnikowy wypływa mi zbiornikiem wyrównawczym. W oleju nie ma wody ropą też nie pachnie. Gdzie szukać awarii?.
piotr R
Aktywny
 
Posty: 354
Miejscowość: WGM

17 Lis 2013, 21:29

Witaj ,
czy płynu chłodniczego nie ubywa ?
przez odpowietrzenie IRD nie wyrzuca ?
masz Webasto ?
przyjacielscy sąsiedzi ??? zakłamani agresorzy, mija 75 lat od ciosu w plecy - im sie znów marzy wypad w Europę , nawet jakby miały zginąć tysiące podwładnych, nieważne wyśle się następnych
sympatyk
Zaawansowany
 
Posty: 878
Miejscowość: na skraju grodu
Prawo jazdy: 15 09 1976
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Freelander e picc. scuderia
Silnik: Otto 95÷121
Paliwo: Benzyna + LPG
Skrzynia biegów: Manualna

17 Lis 2013, 22:07

Witaj. Ubywa oleju z silnika znajduję go w zbiorniku wyrównawczym, wypływa gęsta emulsja nic nie bąbel kuje. Myślałem o chłodnicy ird ale tam za małe ciśnienie żeby wyrzucić olej do układu chłodzenia, odwrotnie to da radę. Jest możliwość, że to wymiennik ciepła olej-woda ten pod filtrem oleju. Weba sto nie działa mi od roku. Poza tym nie ma innych oznak typowych dla uszczelki, nie dymi na bagnecie i korku oleju nie ma oznak wody, zapala i pracuje normalnie.
piotr R
Aktywny
 
Posty: 354
Miejscowość: WGM

17 Lis 2013, 22:21

dla pewności sprawdz jakość oleju w Ird , jak czysto
no to podejrzany wymiennik olej woda
trzeba by tym się zająć bo przymuli chłodnicę i nagrzewnicę
przyjacielscy sąsiedzi ??? zakłamani agresorzy, mija 75 lat od ciosu w plecy - im sie znów marzy wypad w Europę , nawet jakby miały zginąć tysiące podwładnych, nieważne wyśle się następnych
sympatyk
Zaawansowany
 
Posty: 878
Miejscowość: na skraju grodu
Prawo jazdy: 15 09 1976
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Freelander e picc. scuderia
Silnik: Otto 95÷121
Paliwo: Benzyna + LPG
Skrzynia biegów: Manualna

17 Lis 2013, 22:58

Stan oleju w silniku spadł o połowę na dystansie 30km. Sądząc po emulsji, która majestatycznie wypływa z zbiornika wyrównawczego cały układ jest zabrudzony. Ird sprawdzę, dziś pojechał na lawecie do warsztatu ludzi myślących. Mam nadzieję, że sprawdzą wszystkie możliwości nim rozkręcą głowice.
piotr R
Aktywny
 
Posty: 354
Miejscowość: WGM

08 Gru 2013, 22:28

Awaria usunięta.Przyczyną był o ring wymiennika ciepła woda/olej ten z przodu silnika pod filtrem oleju. Chłodniczkę też trzeba było wymienić. Nie wytrzymała próby szczelności rozerwało ją przy 0, 3 Bara. Tu zaczęły się problemy te od BMW nie pasują, choć na oko są identyczne niewielka różnica w rozstawie przewodów olejowych. Serwis życzył sobie 2 000zł za nową, pozostało mozolne szukanie używanej w dobrym stanie po tygodniu udało się. Koszmarem jest płukanie układu chłodzenia 6x środkami przeznaczonymi do tego celu wymiana płynu chłodzącego 2x. Nadal, co 100km wyciągam płyn z zbiorniczka wyrównawczego zawsze trochę oleju tam pływa, coraz mniej z silnika nie ubywa.
piotr R
Aktywny
 
Posty: 354
Miejscowość: WGM
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Toyota Corona 1957 rok
    Pierwsza Corona pojawiła się na rynku w 1957 roku. Początkowo Corona była oferowana z litrowym silnikiem o mocy 33 KM. W 1959 roku został on zastąpiony nowym 45-konnym silnikiem o tej samej pojemności. Kompaktowy samochód ...