Problem z temerarurą wody e12 1,4 D4D

15 Sty 2013, 19:19

Witam. Od tygodnia jestem posiadaczem Corolli 1,4 d4d automat z 2006r. Nie udało mi się jej jeszcze rozgrzać do 90 stopni. Maksymalnie silnik rozgrzał się (tak jak na dołączonym zdjęciu) o jedną kreske mniej niż powinno być to normalnie. Dodam że do tej temperatury grzeje się po przejechaniu po mieście ok 15 km przy temperaturze minus 2 stopnie, nawiew na 2 z lekko ciepłym powietrzem. No i spalanie tego autka jest troche duże - 7 l/100km przy łagodnej jeździe. Czy może być to wina zepsutego termostatu? Czy jest jakiś sposób sprawdzenia tego termostatu czy jest sprawny?
kryner
Nowicjusz
 
Posty: 3
Miejscowość: POLSKA

16 Sty 2013, 21:05

A jaką masz rzeczywistą temperaturę silnika tą którą widzi sterownik?? nie byłeś nigdzie na kompie??
przemek217
Launch X-431 DIAGUN - tester diagnostyczny
Awatar użytkownika
 
Posty: 611
Miejscowość: Limanowa
Prawo jazdy: 16 01 2005
Auto: Audi a6 C5
Silnik: 1.8 T 150KM AEB
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1998

19 Sty 2013, 13:08

Wszystko wskazuje na termostat, który jest cały czas otwarty. Wskazywałoby na to letnie powietrze, które leci z nawiewów. No chyba, że czujnik szwankuje, o czym myśli poprzednik, co też jest możliwe, ale nie pasuje tutaj to letnie powietrze z nawiewów.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Adaptacyjne światła AHS (2012)
    Opracowany przez japońską markę Lexus, system adaptacyjnych świateł drogowych AHS (Adaptive High-beam System) pozwala maksymalnie wykorzystać moc świateł drogowych, nie oślepiając innych użytkowników drogi. To rozwinięcie ...