Problem z uruchomieniem [golf 4, 1.4, 98]

23 Mar 2018, 17:50

Polutowałem wszystkie kable, tak żeby miały przynajmniej styk i nic to nie dało. Oprócz tego, że sprawdziłem napięcie aku i było ponad 12, ale gdy przekręcałem kluczyk na pozycje ON to napięcie spadało poniżej 11, przy próbie rozruchu było wciąż ponad 12 i delikatnie drgnęło napięcie.
Zapewne trzeba spróbować z nowym aku, albo pożyczyć trochę prądu przez kable. Próbowałem połączyć vagiem ale wystrzeliło, że nie ma połączenia z komputerem silnika.
rothejro
Początkujący
 
Posty: 55
Auto: VW GOLF IV
Silnik: 1.4
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1998

23 Mar 2018, 19:42

Jakmasz możliwośc to zapożycz aku od kogos i sprawdz, czy na innym odpalisz, albo czy przynajmniej rozrusznik zakręci.
Te grube kable między aku a rozrusznikiem/altkiem i aku a masa sprawdziłeś?
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

23 Mar 2018, 20:20

Właśnie przed chwilą próbowałem z kolegi aku i nie zakręcił. Połączyłem + aku z 12v i tylko porządnie iskrzyło. Nie miałem dojścia żeby ominąć elektrowłącznik i bezpośrednio dać do rozrusznika.

Sprawdzałem kabel idący od aku do rozrusznika i napięcie jest identyczne. Odnośnie kabla ujemnego to przechodzi bezpośrednio do silnika po drodze przechodzi przez mase pojazdu. Jednak tego drugiego kabla dokładnie nie sprawdzałem.
rothejro
Początkujący
 
Posty: 55
Auto: VW GOLF IV
Silnik: 1.4
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1998

23 Mar 2018, 20:29

no to skoro napięcie dochodzi do rozrusznika a on nie kręci no to wiadomo że wina rozrusznika
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16738
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

25 Mar 2018, 14:20

A jak sprawdzić immobilizer, bo zanim wypnę rozrusznik to trochę potrwa.
Na popych nie ruszał, więc rozrusznik to drugorzędna sprawa.
immo, iskra, paliwo /?
rothejro
Początkujący
 
Posty: 55
Auto: VW GOLF IV
Silnik: 1.4
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1998

25 Mar 2018, 14:22

immobiliser nie ma nic wspołnego z rozrusznikiem, immo albo odcina paliwo albo iskrę a czasami jedno i drugie. Takze najpierw ogarnij dlaczego rozrusznik nie kręci.
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16738
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Najpopularniejsze auta terenowe z USA - co warto importować?
    Samochody terenowe z USA cieszą się niesłabnącą popularnością na całym świecie, a ich import do Europy, w tym Polski, stale rośnie. Miłośnicy motoryzacji doceniają ich niezawodność, wytrzymałość oraz niepowtarzalny styl. ...

25 Mar 2018, 20:25

rothejro napisał(a):Sprawdzałem kabel idący od aku do rozrusznika i napięcie jest identyczne.

W taki razie albo masa mięzy aku a karoserią albo między karoserią a silnikiem. Może być jeszcze sam rozrusznik. Rozumiem, że jak przekręcasz kluczyk w pozycję zapłonu, to słychać cykanie? Bo jak nie ma tego cykania, to problem może leżeć między stacyjką a elkerowłącznikiem na rozruszniku.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

26 Mar 2018, 11:57

Jestem w trakcie wyjmowania rozrusznika i muszę zakupić dodatkowe klucze żeby jeszcze dwie śruby wykręcić. Odnośnie cykania podczas zapłonu to dochodzi tylko z przekaźnika pod kierownicą - ten od odcinania dużego obciążenia.
rothejro
Początkujący
 
Posty: 55
Auto: VW GOLF IV
Silnik: 1.4
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1998

28 Mar 2018, 16:16

Mam klucz, ale jest problem z odkręceniem tych dwóch nóżek trzymających u boku silnika. Próbowałem już stukać młotkiem i pryskać wd40 - wciąż nic. Jakieś pomysły?
rothejro
Początkujący
 
Posty: 55
Auto: VW GOLF IV
Silnik: 1.4
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1998

31 Mar 2018, 13:24

Rozrusznik zaczął kręcić, iskra dochodzi do świecy, świece są suche.
Rozrusznik kręci, ale nie może odpalić silnika.
rothejro
Początkujący
 
Posty: 55
Auto: VW GOLF IV
Silnik: 1.4
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1998

31 Mar 2018, 20:10

Jak świece są suche, to znaczy, że nie ma paliwa. Bo jakby paliwo dochodziło do cylindrów, to zostałoby nie spalone.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

31 Mar 2018, 20:28

Kontrolka paliwa wskazuje, że jest benzyna w baku.
Czyli nie dostaje się do silnika podczas rozruchu.
Co w takim wypadku sprawdzić?
rothejro
Początkujący
 
Posty: 55
Auto: VW GOLF IV
Silnik: 1.4
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1998

02 Kwi 2018, 12:30

Sprawdzić ciśnienie paliwa na listwie. Mogła padnąć pompka paliwa, może być zapchany filtr paliwa. omiar ciśnienia pokaże.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

03 Kwi 2018, 19:38

Ruszył, błąd z imobilizerem.
Dziękuję wszystkim za pomoc i zamykam temat.
rothejro
Początkujący
 
Posty: 55
Auto: VW GOLF IV
Silnik: 1.4
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1998