Problem z zapaleniem Hyundai Tucson nie kręci rozrusznik

02 Sty 2017, 18:11

Witam posiadam od niedawna Hyundaia Tucsona wystąpił u mnie problem z zapaleniem go stało się nagle po zgaszeniu już go nie odpaliłem przekręcam kluczyk i nic rozrusznik milczy przy przekręceniu kluczyka gaśnie radio i i żegar pokazujący godzinę oraz klimatronik i jakiś przekaźnik ze strony pasażera pod nogami słychać odgłoś cykanie jego proszę o pomoc
Daniel80
Nowicjusz
 
Posty: 11
Prawo jazdy: 02 10 1997
Przebieg/rok: 2tys. km
Auto: Hyundai Tucson
Paliwo: Diesel
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2004
  • 02 Sty 2017, 18:52

    Daniel80 napisał(a):stało się nagle po zgaszeniu już go nie odpaliłem przekręcam kluczyk i nic rozrusznik milczy przy przekręceniu kluczyka gaśnie radio i i żegar pokazujący godzinę oraz klimatronik i jakiś przekaźnik ze strony pasażera
    Objaw taki jak byś miał wyładowany akumulator, ale wtedy by i kontrolki na desce przygasały. Sprawdź w pierwszej kolejności czy nie poluzowały się klemy na zaciskach akumulatora. Następnie sprawdź napięcie na akumulatorze i daj znać.
    Kacper
    Forumowicz VIP
     
    Posty: 6842
    Zdjęcia: 3348
    Miejscowość: Warszawa - okolice
    Prawo jazdy: 14 09 1997
    Auto: Volvo S40
    Silnik: 2.0 140KM
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Typ: Sedan/Limuzyna
    Skrzynia biegów: Manualna
    Rok produkcji: 1999

    02 Sty 2017, 19:35

    Aku pokazało12,38 klemy siedzą ciasno
    Daniel80
    Nowicjusz
     
    Posty: 11
    Prawo jazdy: 02 10 1997
    Przebieg/rok: 2tys. km
    Auto: Hyundai Tucson
    Paliwo: Diesel
    Skrzynia biegów: Manualna
    Rok produkcji: 2004

    02 Sty 2017, 19:53

    Sprawdż napięcie na aku podczas próby kręcenia rozrusznikiem . Dwie osoby są potrzebne.
    Nie odpowiadam na problemy na PW
    bonifacy
    Stały forumowicz
     
    Posty: 4943
    Zdjęcia: 0
    Prawo jazdy: 01 01 1981
    Auto: Fabia II , Fabia II
    Silnik: 1,4 CGGB , 1,4 BXW
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Typ: Kombi
    Skrzynia biegów: Manualna

    02 Sty 2017, 20:06

    Sprawdziłem przy przekręceniu stacyjki pokazuje 11,79
    Daniel80
    Nowicjusz
     
    Posty: 11
    Prawo jazdy: 02 10 1997
    Przebieg/rok: 2tys. km
    Auto: Hyundai Tucson
    Paliwo: Diesel
    Skrzynia biegów: Manualna
    Rok produkcji: 2004

    02 Sty 2017, 20:19

    Daniel80 napisał(a):przy przekręceniu stacyjki pokazuje 11,79
    Rozumiem że to napięcie po przekręceniu na rozruch. Jeśli tak to napięcia w normie. Ja wystartowałbym rozrusznik na krótko z pominięciem stacyjki tak aby go sprawdzić czy on sam dobry, sprawny. Jednakże Tobie tego nie polecam . Tutaj trzeba wiedzieć co i jak oraz zachować zasady bezpieczeństwa.
    Nie odpowiadam na problemy na PW
    bonifacy
    Stały forumowicz
     
    Posty: 4943
    Zdjęcia: 0
    Prawo jazdy: 01 01 1981
    Auto: Fabia II , Fabia II
    Silnik: 1,4 CGGB , 1,4 BXW
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Typ: Kombi
    Skrzynia biegów: Manualna
    • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

      Raport: Fakty i Mity rynku samochodów używanych
      Rynek samochodów używanych w Polsce od lat cieszy się ogromnym zainteresowaniem. W 2024 roku zanotował znaczące ożywienie, osiągając najwyższy poziom aktywności od 2021 i wzrost o 31% w porównaniu do 2023. Wybór ...
      Jak Toyota nauczyła świat wydajnej produkcji
      Toyota stała się pierwszym producentem na świecie, którego roczna produkcja przekroczyła 10 milionów aut. Toyota Corolla – samochód, który zmotoryzował japońską klasę średnią – jest ...

    02 Sty 2017, 20:44

    Tak to napięcie podczas rozruchu co do rozrusznika wyjmowałem go dziś i sprawdzałem na ostro to kręci prąd też do niego dochodzi do automatu rozrusznika także
    Daniel80
    Nowicjusz
     
    Posty: 11
    Prawo jazdy: 02 10 1997
    Przebieg/rok: 2tys. km
    Auto: Hyundai Tucson
    Paliwo: Diesel
    Skrzynia biegów: Manualna
    Rok produkcji: 2004

    02 Sty 2017, 20:50

    Daniel80 napisał(a):do automatu rozrusznika także
    Czym sprawdzałeś ?
    Nie odpowiadam na problemy na PW
    bonifacy
    Stały forumowicz
     
    Posty: 4943
    Zdjęcia: 0
    Prawo jazdy: 01 01 1981
    Auto: Fabia II , Fabia II
    Silnik: 1,4 CGGB , 1,4 BXW
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Typ: Kombi
    Skrzynia biegów: Manualna

    02 Sty 2017, 20:58

    Daniel80 napisał(a):co do rozrusznika wyjmowałem go dziś i sprawdzałem na ostro to kręci prąd też do niego dochodzi do automatu rozrusznika także
    Prądy prądami a masa między korpusem silnika a minusem akumulatora ?
    Nie odpowiadam na problemy na PW
    bonifacy
    Stały forumowicz
     
    Posty: 4943
    Zdjęcia: 0
    Prawo jazdy: 01 01 1981
    Auto: Fabia II , Fabia II
    Silnik: 1,4 CGGB , 1,4 BXW
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Typ: Kombi
    Skrzynia biegów: Manualna

    02 Sty 2017, 21:00

    Tak do automatu też prąd dochodzi .A może to ten przekaźnik pod schowkiem w środku auta co tak pyka podczas przekrecania stacyjki nie słyszałem go wcześniej żeby tak głośno chodził
    Daniel80
    Nowicjusz
     
    Posty: 11
    Prawo jazdy: 02 10 1997
    Przebieg/rok: 2tys. km
    Auto: Hyundai Tucson
    Paliwo: Diesel
    Skrzynia biegów: Manualna
    Rok produkcji: 2004

    02 Sty 2017, 21:03

    Żaróweczko
    Daniel80
    Nowicjusz
     
    Posty: 11
    Prawo jazdy: 02 10 1997
    Przebieg/rok: 2tys. km
    Auto: Hyundai Tucson
    Paliwo: Diesel
    Skrzynia biegów: Manualna
    Rok produkcji: 2004

    02 Sty 2017, 21:06

    Rozchodzi się o ten kabel masowy montowany do jednej z śrub mocujących rozrusznik
    Daniel80
    Nowicjusz
     
    Posty: 11
    Prawo jazdy: 02 10 1997
    Przebieg/rok: 2tys. km
    Auto: Hyundai Tucson
    Paliwo: Diesel
    Skrzynia biegów: Manualna
    Rok produkcji: 2004

    02 Sty 2017, 21:19

    Daniel80 napisał(a):Rozchodzi się o ten kabel masowy montowany do jednej z śrub mocujących rozrusznik
    Tak . Zmierz napięcie między korpusem silnika ( tam gdzie jesteś pewny że powinna być masa ) a biegunem dodatnim akumulatora podczas próby kręcenia rozrusznikiem z kluczyka. Musi być tyle ile na akumulatorze.
    Nie odpowiadam na problemy na PW
    bonifacy
    Stały forumowicz
     
    Posty: 4943
    Zdjęcia: 0
    Prawo jazdy: 01 01 1981
    Auto: Fabia II , Fabia II
    Silnik: 1,4 CGGB , 1,4 BXW
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Typ: Kombi
    Skrzynia biegów: Manualna

    02 Sty 2017, 21:31

    Zmierzyłem to napięcie między masą silnika to 11,71 a akumulator ma 12,80
    Daniel80
    Nowicjusz
     
    Posty: 11
    Prawo jazdy: 02 10 1997
    Przebieg/rok: 2tys. km
    Auto: Hyundai Tucson
    Paliwo: Diesel
    Skrzynia biegów: Manualna
    Rok produkcji: 2004

    02 Sty 2017, 21:44

    Sam dokonujesz pomiarów czy korzystasz z pomocy drugiej osoby ? Tzn Ty mierzysz w komorze silnika a pomocnik operuje stacyjką ?
    Nie odpowiadam na problemy na PW
    bonifacy
    Stały forumowicz
     
    Posty: 4943
    Zdjęcia: 0
    Prawo jazdy: 01 01 1981
    Auto: Fabia II , Fabia II
    Silnik: 1,4 CGGB , 1,4 BXW
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Typ: Kombi
    Skrzynia biegów: Manualna