Problem z zapłonem Skoda Fabia 2

18 Wrz 2021, 22:52

Cześć, dzisiaj gdy chciałem po pracy wrócić do mieszkania, odpaliłem auto i zacząłem cofać. Po cofnięciu dosłownie metra włączyła mi się kontrolka wspomagania kierownicy. Zgasiłem silnik i przy próbie ponownego odpalenia, silnik nie ruszał. Przy próbie zapłonu wykonywał tak jakby jeden obrót i gasł. Kontrolki przy zapłonie świeca normalnie, a światła mijania wydaje mi się, że słabo świecą. Czy to problem z akumulatorem?
qqaazzxx
Obserwowany
 
Posty: 2

19 Wrz 2021, 09:35

Jaki masz tam silnik?

Tam masz wspomaganie elektryczne i przy niskim napięciu mogą występować problemy, a nie zapaliła Ci się kontrolka ładowania akumulatora?

qqaazzxx napisał(a):Zgasiłem silnik i przy próbie ponownego odpalenia, silnik nie ruszał. Przy próbie zapłonu wykonywał tak jakby jeden obrót i gasł.
Kontrolki na desce nie przygasały przy próbie rozruchu?

Mi to wygląda na słaby akumulator ale to możesz sprawdzić multimetrem (miernikiem). Najlepiej w stanie spoczynku tak po około 30 min. od wyłączenia silnika i później jak odpali trzeba by sprawdzić napięcie ładowania. Będzie widać czy coś tu szwankuje.

Jeździsz na krótkich dystansach?
Rokiko
Forumowicz VIP
 
Posty: 9996
Zdjęcia: 35

19 Wrz 2021, 09:41

Silnik to 1,2HTP i tak, często jeżdżę na krótkich dystansach ok. 8-10km. Kontrolka ładowania się nie świeciła. I tak, przy próbie odpalenia silnika wszystko gasło.
qqaazzxx
Obserwowany
 
Posty: 2

19 Wrz 2021, 10:22

Wygląda na słaby akumulator. Spróbuj sprawdzić napięcia miernikiem.
Rokiko
Forumowicz VIP
 
Posty: 9996
Zdjęcia: 35

19 Wrz 2021, 11:16

By przedłużyć trwałosć akumulatorów należy przynajmniej dwa razy do roku podładować akumulator prostownikiem na maxa,przy jazdach na długich trasach,przy krótkich nawet 4 razy,trwałość akum.wzrasta dwukrotnie.
PhantomASA1
Forumowicz VIP
 
Posty: 8547
Zdjęcia: 3
Miejscowość: Z prawdy :)

19 Wrz 2021, 11:43

qqaazzxx napisał(a): często jeżdżę na krótkich dystansach ok. 8-10km

Aku nie doładowany i słabnie. Wspomaganie elektryczne, więc wyskoczył błąd i zapewne pod podłączeniu skanera okaże się że będzie on związany z napięciem zasilania pompy. Naładuj aku i sprawdź.
Tak na marginesie - jeżdżąc po 10 km zabijasz nie tylko aku ale też i silnik. Bądź tego swiadom.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Z tymi samochodami właściciele nie chcą się rozstawać
    W zestawieniu 10 modeli, które ich pierwsi właściciele posiadają najdłużej, znalazły się wyłącznie japońskie samochody. Zdecydowanie prym wiedzie Toyota z 5 modelami, w czołówce są też Subaru, Lexus i trzy Hondy. ...
    BMW X Coupé 2001
    BMW X Coupé to źródło kreatywnej inspiracji oraz zapowiedź kierunku stylistycznego, który obierze BMW w XXI wieku. Poprzez scalenie elementów coupé oraz auta typu cross-country, koncept ...