[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 225: Undefined array key 1
Problem ze ściąganiem w lewo Leon 2 1p : Zawieszenie i układ kierowniczy

Problem ze ściąganiem w lewo Leon 2 1p

10 Lut 2017, 00:13

Witam,

od dłuższego czasu mam problem z ciągłym ściąganiem mojego leona w lewą stronę jezdni. Hamulce, zawieszenie, opony i felgi są w jak najlepszym stanie, geometria ustawiona idealnie. Poza tym przy prędkościach 70-80 kierownica bardzo delikatnie chodzi i auto zachowuje się mało stabilnie. Od jakiegoś czasu zauważyłem, że przy przekręceniu stacyjki kierownica w moim aucie za każdym razem zostanie szarpnięta w lewą stronę ( tak jak ściąga samochód ). Co może być przyczyną takiego stanu rzeczy ? wspomaganie , czujnik kąta skrętu, maglownica czy może coś innego ? Ma ktoś z kolegów jakieś pomysły ?
ofm
Obserwowany
 
Posty: 2
Prawo jazdy: 01 01 2009
Przebieg/rok: 25tys. km
Auto: Seat Leon 2 1p
Silnik: 1.6 8v 102KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2005

13 Lut 2017, 22:10

ofm napisał(a):Od jakiegoś czasu zauważyłem, że przy przekręceniu stacyjki kierownica w moim aucie za każdym razem zostanie szarpnięta w lewą stronę ( tak jak ściąga samochód )
Nie jest to czasem wina blokady kierownicy?

ofm napisał(a):Poza tym przy prędkościach 70-80 kierownica bardzo delikatnie chodzi i auto zachowuje się mało stabilnie.
Tylko przy takich prędkościach i jak to mało stabilnie? Buja się na boki, czujesz jak by tracił przyczepność... Napisz więcej o wrażeniach.

Amortyzatory są sprawne i mniej więcej równomiernie zużyte?

Ściąga przy jakich prędkościach?

Luzów w przednim zawieszeniu nie ma, łożyska są ok?

ofm napisał(a):maglownica czy może coś innego ?
Masz na niej wyczuwalne luzy?
Kacper
Forumowicz VIP
 
Posty: 6842
Zdjęcia: 3348
Miejscowość: Warszawa - okolice
Prawo jazdy: 14 09 1997
Auto: Volvo S40
Silnik: 2.0 140KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

14 Lut 2017, 00:30

Kacper napisał(a):Nie jest to czasem wina blokady kierownicy?

-za każdym razem po przekręceniu stacyjki kierownica jest szarpnięte w lewą stronę

Kacper napisał(a):Tylko przy takich prędkościach i jak to mało stabilnie? Buja się na boki, czujesz jak by tracił przyczepność... Napisz więcej o wrażeniach.


Mało stabilnie tzn przód bardzo lekko chodzi jakby miał mniejszą przyczepność , przy tych prędkościach auto w największym stopniu pływa na drodze, przy każdej nierówności efekt ten jest potęgowany

Kacper napisał(a):Amortyzatory są sprawne i mniej więcej równomiernie zużyte?


Tak zużycie amortyzatorów jest praktycznie takie same, są sprawne

Kacper napisał(a):Luzów w przednim zawieszeniu nie ma, łożyska są ok?


nie ma luzów, o które konkretnie chodzi łożyska ?
Kacper napisał(a):ofm napisał(a):
maglownica czy może coś innego ?
Masz na niej wyczuwalne luzy?


na maglownicy nie zauważyłem wyczuwalnych luzów
ofm
Obserwowany
 
Posty: 2
Prawo jazdy: 01 01 2009
Przebieg/rok: 25tys. km
Auto: Seat Leon 2 1p
Silnik: 1.6 8v 102KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2005

14 Lut 2017, 11:04

ofm napisał(a):za każdym razem po przekręceniu stacyjki kierownica jest szarpnięte w lewą stronę
Niezależnie od tego czy koła są skręcone czy ustawione idealnie do jazdy na wprost? Nie czujesz żadnego dodatkowego oporu przy przekręcaniu stacyjki jak szarpie tak tą kierownicą?

ofm napisał(a):Mało stabilnie tzn przód bardzo lekko chodzi jakby miał mniejszą przyczepność , przy tych prędkościach auto w największym stopniu pływa na drodze, przy każdej nierówności efekt ten jest potęgowany
Takie objawy wskazują za problem z amortyzatorami lub złą zbieżnością ale piszesz że tu jest ok.

ofm napisał(a):nie ma luzów, o które konkretnie chodzi łożyska ?
Te w kołach i warto sprawdzić te na McPhersonach.

ofm napisał(a):na maglownicy nie zauważyłem wyczuwalnych luzów
Masz wspomaganie elektryczne? Jeżeli tak to warto podłączyć się pod kompa i zrobić adaptację z podstawowymi nastawami, następnie przejechać się kawałek skręcając do oporu raz w lewo a raz w prawo. Powinieneś też sprawdzić czy nie ma błędów związanych z tym układem.
Po zrobieniu adaptacji przyjrzyj się czy po przekręceniu stacyjki kierownica będzie dalej sama się przekręcała tak jak to jest aktualnie, nie powinno tak być.
Kacper
Forumowicz VIP
 
Posty: 6842
Zdjęcia: 3348
Miejscowość: Warszawa - okolice
Prawo jazdy: 14 09 1997
Auto: Volvo S40
Silnik: 2.0 140KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Pomysłowe rozwiązania Toyoty
    "Today, Tomorrow, Toyota" – dziś, jutro, Toyota. Hasło reklamowe Toyoty z lat 90. wskazuje na nieprzeciętną trwałość samochodów tej marki, ale jednocześnie podkreśla koncentrację Toyoty na budowaniu przyszłości ...