Problem ze wspomaganiem układu kierowniczego

10 Paź 2017, 17:12

Witam wszystkich forumowiczów. Jestem nowy na forum i mam pytanie. Dzisiaj wymieniałem płyn w układzie wspomagania. Zalałem oczywiście taki sam jaki był wcześniej dexron III żółty. Po wymianie jest jednak problem. Otóż przy kręceniu kierownicą obroty silnika delikatnie wzrastają i pracuje on głośniej tak jakbym dodał lekko gazu, poza tym gdy przekręce kierownicę na maksa w którąś stronę to słychać wycie (dosyć ciche ale zauważalne). Czy mogłem zapowietrzyć układ czy może problem jest gdzie indziej? pozdrawiam
balcer2684
Obserwowany
 
Posty: 2
Prawo jazdy: 17 01 1984
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: Toyota Corolla E11
Silnik: 1332 4e-fe
Paliwo: Benzyna
Typ: Liftback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1998

10 Paź 2017, 19:28

balcer2684 napisał(a):Czy mogłem zapowietrzyć układ czy może problem jest gdzie indziej? pozdrawiam
Nie mozna tego wykluczyc...
Co bys nie robił,jak byś nie robił i tak piekło i tak piekło.
Nie odpowiadam na PW.
Migi60
Forumowicz VIP
 
Posty: 6188
Miejscowość: Polska
Prawo jazdy: 10 07 1979
Auto: OPEL CORSA
Silnik: 60KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2014

10 Paź 2017, 19:33

Odkręć korek do zbiorniczka i na postoju kręć kilka/kilkanaście razy na maxa prawo lewo, powinno się odpowietrzyć
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16697
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

11 Paź 2017, 16:02

Witamy. Dobrze by było podczas odpowietrzania podnieść przednie koła.
Zapraszamy
AutoConrad
Aktywny
 
Posty: 290
Miejscowość: Warszawa
Auto: różne marki

11 Paź 2017, 19:02

Dzisiaj dzwoiłem do znajomego który pracuje w Toyocie i powiedział mi, że płyn do wspomagania powinien być czerwony dextron III atf (taki jest oryginalny Toyoty). W momencie zakupu auta zalany był płyn żółty. Kolega poradził mi przepłukać układ i zalać czerwonym dexronem. Kupiłem dzisiaj płyn Mobil ATF 320 mam nadzieje że bedzie pasował. Tylko czy muszę kupić go więcej skoro trzeba przeczyścić układ bo płukanek do tego układu chyba nie ma?
balcer2684
Obserwowany
 
Posty: 2
Prawo jazdy: 17 01 1984
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: Toyota Corolla E11
Silnik: 1332 4e-fe
Paliwo: Benzyna
Typ: Liftback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1998

13 Paź 2017, 08:49

balcer2684 napisał(a):Tylko czy muszę kupić go więcej skoro trzeba przeczyścić układ bo płukanek do tego układu chyba nie ma?
Najlepiej dwa razy więcej. Za pierwszym razem podczas wymiany zlewasz stary i nowym zalewasz, pokręcisz trochę kierownicą i znowu wymieniasz czyli czyścisz układ z resztek poprzedniego płynu. Powtarzasz procedurę wymiany jeszcze raz i gotowe.

Wyżej ktoś dobrze poradził żeby podczas wymiany przednie koła były lekko uniesione ponieważ ułatwi to kręcenie kierownicą w celu odpowietrzenia i nie narazi układu na zbędne dodatkowe obciążenia.
Kacper
Forumowicz VIP
 
Posty: 6842
Zdjęcia: 3348
Miejscowość: Warszawa - okolice
Prawo jazdy: 14 09 1997
Auto: Volvo S40
Silnik: 2.0 140KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Audi Q7 – czy to najlepszy luksusowy SUV na rynku?
    Segment luksusowych SUV-ów nieustannie się rozwija, prezentując coraz to nowsze modele i innowacyjne rozwiązania technologiczne. Na tym wymagającym rynku Audi Q7 od lat utrzymuje swoją pozycję jako jeden z najbardziej ...
    Obowiązkowy przegląd pojazdu, a koronawirus?
    Co zrobić w sytuacji jak niebawem kończy nam się przegląd naszego samochodu? W normalnych warunkach umawiamy się na niego kilka dni wcześniej lub po prostu jedziemy wykonać ścieżkę diagnostyczną. Nie inaczej jest obecnie ...

13 Paź 2017, 10:28

Tak jak mowa powyżej, w sensie płukanki kup dwa razy więcej płynu bo najpierw zlewasz stary i wlewasz nowy, po czym powtarzasz czynność po kilkakrotnym ruchu kierownica, wtedy masz pewność ze nie będzie zapowietrzony.
Laserwash
Początkujący
 
Posty: 162
Auto: M3

18 Paź 2017, 09:35

a to jak ja teraz wymieniam na power steering fluid to też dwa razy muszę przelać?
antos333
Nowicjusz
 
Posty: 13
Prawo jazdy: 12 06 1997
Auto: Opel Astra

22 Paź 2017, 07:39

Jak chcesz przepłukać układ to tak najlepiej zrobić. Wyżej masz napisane.
Kacper
Forumowicz VIP
 
Posty: 6842
Zdjęcia: 3348
Miejscowość: Warszawa - okolice
Prawo jazdy: 14 09 1997
Auto: Volvo S40
Silnik: 2.0 140KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

25 Paź 2017, 08:15

płyn ma znaczenie, trzeba uważać co się kupuje i wlewa. ja już się nauczyłem ze do wspomagania tylko najlepiej taki jak zalecany jest przez producenta
antos333
Nowicjusz
 
Posty: 13
Prawo jazdy: 12 06 1997
Auto: Opel Astra