Problemy po naładowaniu akumulatora ASTRA H

12 Lut 2017, 19:38

Witam, posiadam Opla Astre H 1,4 90KM 2006 benzyna+gaz. Wszystko ładnie działało do wczoraj. Tydzień nie jeździłem autem i padł akumulator bo mroźno na parkingu:). Wyjąłem go, wziąłem do domu, podłączyłem pod prostownik, naładowałem. Następnie zamontowałem w aucie i odjechałem. Przejechałem może maxymalnie 2 km, zapaliły się 2 kontrolki check engine i ESP, samochód stracił moc, jechał ale wolno. Wróciłem do domu, wypiąłem akumulator i zapiąłem ponownie. Odpaliłem auto na około 5 min, kontrolki nie świeciły. Po kilku godzinach wsiadłem w auto i przejechałem około 10 km wszystko w porządku, zgasiłem go, następnie zapaliłem i świeci się kontrolka check engine. Gdy świeci check engine na jałowym biegu obroty balansują między 1500 a 2000 (normalnie balansowały na poziomie 800-1000). Metodą gaz-hamulec odczytałem błąd ECN 152651. Jakieś sugestie? Ktoś się spotkał kiedyś z taką sytuacją?
Pozdrawiam
Ciekawy12
Nowicjusz
 
Posty: 5
Auto: Nie mam

13 Lut 2017, 01:32

Klemy dobrze podokręcane? Może aku po prostu Ci pada? Taki sezon teraz, że akumulatorowa kostucha zbiera największe żniwo... Jaki ten aku masz? Ile lat ma?
izydor
Początkujący
 
Posty: 55
Miejscowość: Stolica

13 Lut 2017, 07:18

Klemy wyczyszcone i dobrze zakręcone. Co do akumulatora to nic o nim nie wiem. Auto kupilem pól roku temu z tym akumulatorem.
Ciekawy12
Nowicjusz
 
Posty: 5
Auto: Nie mam

13 Lut 2017, 15:24

Ciekawy12 napisał(a):Metodą gaz-hamulec odczytałem błąd ECN 152651. Jakieś sugestie? Ktoś się spotkał kiedyś z taką sytuacją?
Objawy zgodne z błędem P1526 który wskazuje na czujnik położenia przepustnicy. Być może jest uszkodzony, ale w pierwszej kolejności sprawdź kostkę która jest do niego podłączona. Jeżeli tu będzie ok to warto zainteresować się wymianą tego czujnika.

Wracając do akumulatora to musisz sprawdzić na nim napięcie spoczynkowe po min. trzech godzinach od jazdy. Sprawdź i daj znać ile będzie dokładnie V. Kolejna sprawa to ładowanie alternatora które też należało by sprawdzić w jakich waha się graniach (wyłączone wszystkie odbiorniki prądu i następnie włączone wszystko co się da).
Kacper
Forumowicz VIP
 
Posty: 6842
Zdjęcia: 3348
Miejscowość: Warszawa - okolice
Prawo jazdy: 14 09 1997
Auto: Volvo S40
Silnik: 2.0 140KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

15 Lut 2017, 07:29

Bylem w ASO. Stwierdzili po podpieciu pod komputer uszkodzenie przepustnicy. Zaproponowali wymiane za 3500 zl. Do znajomego mechanika mam 40km czy mogę jechac tym autem czy raczej ryzykuje jakimś poważnym uszkodzeniem auta?
Ciekawy12
Nowicjusz
 
Posty: 5
Auto: Nie mam

15 Lut 2017, 13:16

Ciekawy12 napisał(a):Bylem w ASO. Stwierdzili po podpieciu pod komputer uszkodzenie przepustnicy. Zaproponowali wymiane za 3500 zl.
Tak to jest w ASO :)

Ciekawy12 napisał(a): Do znajomego mechanika mam 40km czy mogę jechac tym autem czy raczej ryzykuje jakimś poważnym uszkodzeniem auta?
Tu raczej nie uszkodzisz auta bo jak padnie do końca to najwyżej silnik zgaśnie i go nie odpalisz. W twoim przypadku można kupić dosyć tanio używaną przepustnicę (zerknij sobie tu [link do oferty na Allegro wygasł]) z gwarancją. Wcześniej jednak dobrze sprawdzić oznaczenie twojej żeby kupić taką samą.

Tu masz np. OPEL ASTRA H 2006R 1,4 Z14XEP 144 TYŚ KM. [link do oferty na Allegro wygasł] za 50zł.
Kacper
Forumowicz VIP
 
Posty: 6842
Zdjęcia: 3348
Miejscowość: Warszawa - okolice
Prawo jazdy: 14 09 1997
Auto: Volvo S40
Silnik: 2.0 140KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999