Problemy z chłodzeniem vw golf 3

13 Lut 2010, 18:35

witam mam problem w moim golfie po rozgrzaniu silnika zamiast na chłodnice goraca ciecz wybryzguje przez otwór przelewowy w zbiorniczku do chłodnicy ida dwie rury dolna od terostatu jest zimna jak sie ociepla czyli otwiera termostat to płyn juz wylatuje ostro górna czyli teoretycznie powrót nagrzewa sie normalnie z silnikiem wymieniłem termostat bez efektu wyglada to na pompe ale pytam czy juz ktos z czyms takim nie walczył pozdrawiam marcin
marcin
marcinosss_78
Nowicjusz
 
Posty: 8
Miejscowość: karpiska
  • 13 Lut 2010, 19:21

    Uszczelka pod głowicą...
    Kubuch
    Stały forumowicz
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 2671
    Miejscowość: Matplaneta
    Przebieg/rok: 20tys. km
    Auto: Fiesta MK7 FL / Mini One
    Silnik: 1,0 100 KM/1,6 90 KM
    Paliwo: Benzyna
    Typ: Hatchback
    Skrzynia biegów: Manualna
    Rok produkcji: 2013

    13 Lut 2010, 19:59

    uszczelka pod głowica to by raczej na zimnym silniku działy sie cuda zalewało by cylindy a tu nic poprostu problem jest w momencie przekroczenia 80 stopni zamiast otwarcia układu i cyrkulacji przez tkzw długi obieg gotowanie sie cieczy która jest w silniku wygląda raczej na bardzo słaby obieg cieczy albo niedrozny plastikowy trójnik pozdrawiam
    marcin
    marcinosss_78
    Nowicjusz
     
    Posty: 8
    Miejscowość: karpiska

    13 Lut 2010, 20:09

    Skoro sam wiesz lepiej to po co pytasz? :roll:
    Kubuch
    Stały forumowicz
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 2671
    Miejscowość: Matplaneta
    Przebieg/rok: 20tys. km
    Auto: Fiesta MK7 FL / Mini One
    Silnik: 1,0 100 KM/1,6 90 KM
    Paliwo: Benzyna
    Typ: Hatchback
    Skrzynia biegów: Manualna
    Rok produkcji: 2013

    13 Lut 2010, 20:27

    kolego a kto mówi ze wiem lepiej poprostu pytam czy ktos juz z tym nie walczył i moze by mi cos podpowiedzia a problem z uszczelka nie właczał by sie przy temperaturze jakis 80 stopni kiedys fikneła mi uszczelka pod głowica w 405 to płynu ubywało stopniowo ale silnik chodzil jak potłuczony i nawet spaliny były inne pozdrawiam
    marcin
    marcinosss_78
    Nowicjusz
     
    Posty: 8
    Miejscowość: karpiska

    13 Lut 2010, 22:08

    Ja bym postawił na zapowietrzoną lub zapchaną chłodnice - jak dojdzie ci temp. do tych 80*C to sprawdź czy chłodnica robi się gorąca i czy węże od nagrzewnicy też są gorące.
    piotrpz87
    Stały forumowicz
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 1427
    Miejscowość: Szczecin
    Prawo jazdy: 01 01 2001
    Auto: Mazda 6
    Silnik: 2,3
    Paliwo: Benzyna
    Typ: Sedan/Limuzyna
    Skrzynia biegów: Manualna
    Rok produkcji: 2002

    14 Lut 2010, 15:44

    kolego własnie to jest dziwne ze waz powrotu czyli nie ten od termostatu sie nagrzewa a ten który prowadzi płyn przez termostat jest zimny az do wybryzgiwania cieczy dopiero wtedy sie ogrzewa ale duzo wolniej niz ten powrotu nawet przy samym termostacie jest zimny gdyby była zapchana chłodnica woda mieszała by sie w węzu a tu nic chłodnica ogrzewa sie od powrotu ale powoli pozdro
    marcin
    marcinosss_78
    Nowicjusz
     
    Posty: 8
    Miejscowość: karpiska

    14 Lut 2010, 18:07

    Wymieniłeś termostat ( nie wiem czy na oryginalny) -ale one też maja swój zakres pracy i mozliwe , że on sie nie otwiera - a dokładniej on odrazu się otworzy tylko stopniowo i dlatego czujesz, że wąż przy termostacie jest zimny lub chłodny.
    Proponuje ci wymienić termostat na inny i zwróć uwage jak go montujesz bo każdy ma odpowietrznik (mała dziurka musi być skierowana do góry).
    piotrpz87
    Stały forumowicz
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 1427
    Miejscowość: Szczecin
    Prawo jazdy: 01 01 2001
    Auto: Mazda 6
    Silnik: 2,3
    Paliwo: Benzyna
    Typ: Sedan/Limuzyna
    Skrzynia biegów: Manualna
    Rok produkcji: 2002

    14 Lut 2010, 20:42

    dobra kolego własnie ogladam termostat wyjęty i zadnej dziurki nie ma wymieniłem na wahlera podobno te sa ok temperatura otwarcia tamtego i tego 87 stopni na tym starym jezdziłem 4 lata i było ok wiec to nie to waz jest zimny do 80 stopni i dokładnie w momencie otwarcia sie robi ciepły tylko dlaczego ten drugi waz sie robi szybciej ciepły a to jest powrót wiec o co tu chodzi pozdro
    marcin
    marcinosss_78
    Nowicjusz
     
    Posty: 8
    Miejscowość: karpiska

    14 Lut 2010, 20:55

    marcinosss_78 napisał(a):drugi waz sie robi szybciej ciepły a to jest powrót wiec o co tu chodzi

    Bo nagrzewa się cały układ a tam termostatu nie ma i dlatego szybciej temp. dochodzi od weża powrotnego - to normalne i nie przejmował bym się.
    [link do oferty na Allegro wygasł]
    Widisz tą małą dziurke po lewej stronie - to jest odpowietrznik.
    piotrpz87
    Stały forumowicz
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 1427
    Miejscowość: Szczecin
    Prawo jazdy: 01 01 2001
    Auto: Mazda 6
    Silnik: 2,3
    Paliwo: Benzyna
    Typ: Sedan/Limuzyna
    Skrzynia biegów: Manualna
    Rok produkcji: 2002