Problemy z elektryką. Hyundai Getz 1,5 CRDI z 2005 r.

02 Sty 2013, 13:20

Witam,
Chciałbym zasięgnąć opinii doświadczonych forumowiczów, gdyż kilkukrotnie próbowałem naprawić samochód w warsztatach samochodowych w Opolu, ale poza wydaniem pieniędzy i stratą czasu nic nie udał się osiągnąć a problem jest następujący.
Kupiłem używany samochód, Hyundai Getz 1,5 CRDI z 2005 r., wersja przed liftingiem, który jak się okazało po czasie, jest chyba z wadą ukrytą układu elektrycznego, są tego 2 objawy.
Po pierwsze podczas odpalania pompa paliwa nie zawsze dostaje prąd do swojego układu i przez to nie zawsze da się odpalić samochód. Pomaga, czasem kilkukrotne, odłączenie i ponowne podłączanie kabli do akumulatora, lub wyciągnięcie na chwilę bezpiecznika pompy. Jak samochód już odpali, to do momentu zatrzymania pracy silnika działa wszystko bez zarzutu.
Po drugie, gdy auto stoi kilka dni bez uruchamiania, nie jest w stanie odpalić, gdyż jest za słaby prąd w akumulatorze. Akumulator był, za sugestią warsztatu, wymieniany jak również podstawowo sprawdzany u elektryka i ponoć jest dobrze ładowany podczas pracy i powinno wszystko być ok, ale jednak coś jest nie tak skoro pada po jakimś czasie.
Być może wpływ na te sytuacje miła kolizja jaką auto przeszło przed jego zakupieniem. Było uderzone z przodu i ma uszkodzoną puszkę bezpieczników. Być może coś jest niewłaściwie podłączone lub coś zepsute, ale jak zaznaczyłem dotychczasowi naprawiacze sobie nie poradzili a po podłączeniu do komputera ponoć wszystko powinno być ok. Owszem były wykazane jakieś błędy ale uznano je za nieistotne i nie wpływające na takie objawy samochodu.
Proszę o poradę, co do możliwych usterek, lub miejsc gdzie mógłbym coś takiego naprawić? Jest to na dłuższą metę uciążliwe, a chciałbym jeździć w pełni sprawnym samochodem bez konieczności odpinania akumulatora za każdym razem gdy parkuję samochód. Z góry dziękuję za pomoc.

--
Pozdrawiam,
Paweł
p_lipa
Nowicjusz
 
Posty: 13

02 Sty 2013, 15:30

Jeżeli auto ma wyłącznik zderzeniowy wyłączający pompkę paliwa to należy go sprawdzić.
Można przerobić załączanie pompki paliwa na niezależne od sterownika.
andrzej_124
Stały forumowicz
 
Posty: 1704

03 Sty 2013, 08:14

andrzej_124 napisał(a):Jeżeli auto ma wyłącznik zderzeniowy wyłączający pompkę paliwa to należy go sprawdzić.
Można przerobić załączanie pompki paliwa na niezależne od sterownika.
Czy mógłbym prosić o podpowiedź jak to sprawdzić i jak ewentualnie naprawić?
p_lipa
Nowicjusz
 
Posty: 13
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    BMW 1 Coupe oraz BMW 1 Convertible Limited Edition Lifestyle
    Nowy pakiet wyposażeniowy Limited Edition Lifestyle świeci jeszcze jaśniejszym światłem dzięki walorom estetycznym BMW 1 Coupe i BMW 1 Convertible. Wchodzące w skład pakietu ekskluzywne dodatki wysokiej jakości zostały szczególnie ...
    Silnik 8.0 WR16 64v4T - Volkswagen
    Na koniec zostawiliśmy coś naprawdę dużego kalibru. To silnik napędzający jedno z najszybszych aut drogowych w historii. Motor Bugatti Chirona to jedyny silnik W16 na świecie, który wszedł do seryjnej produkcji. Ma ...