Problemy z nawiewem Renault Scenic 2

26 Gru 2021, 08:03

Przyszły większe mrozy, to i wyszły problemy z nawiewem. Na początku zacznę, że przy obiegu wewnętrznym auto się nie grzeje, dmucha powietrze zimne lub po dłuższej jeździe lekko cieplejsze. Z tego co słyszałem powinna być jakaś grzałka, która osobno nagrzewa przy tym obiegu, ale mogę być w błędzie. Drugim problemem jest "mechaniczne" ocieranie, które pojawia się raz na jakiś czas, dźwięku nie potrafię jakoś dokładnie opisać, może zabrzmi to śmiesznie ale brzmi jak jakiś elektroniczny świerszcz? Do tego dochodzi bardzo głośna (opinia pasażerów) praca dmuchawy i czasami niedziałający 4 stopień nawiewu (ten najwyższy), po prostu przełączając na niego nawiew się wyłącza. Rozbieranie całej deski będzie mocno czasochłonne, dlatego chciałbym prosić o pomoc, gdzie szukać przyczyny - tym bardziej, że pracować będę na parkingu, a temperatury nie rozpieszczają.
Glajcu
Nowicjusz
 
Posty: 34
Prawo jazdy: 12 01 2021
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: Renault Scenic 2
Silnik: 1.5 dCi 84KM
Paliwo: Diesel
Typ: Van
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2003

26 Gru 2021, 09:59

Silnik nagrzewa się do jakiej temperatury?
Co do świerszczy to juz pewnie wiatrak jest zmęczony lub poprostu coś w nim zalega, wyjąć wyczyścić ew wymienić jak jest taka potrzeba.
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16736
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

26 Gru 2021, 10:08

Temperatury jakoś dokładnie nie określę, ponieważ mam wyświetlacz na zasadzie "kresek", po jakiś 5-8km dochodzi do 3 kresek (przez ujemne temperatury nawet przy dłuższej trasie nie dochodzi do 4) i wtedy już leci ciepłe powietrze przy obiegu z zewnątrz, przy zmianie na wewnętrzny wyraźnie czuć, że jest to mniej ciepłe powietrze.
Glajcu
Nowicjusz
 
Posty: 34
Prawo jazdy: 12 01 2021
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: Renault Scenic 2
Silnik: 1.5 dCi 84KM
Paliwo: Diesel
Typ: Van
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2003

26 Gru 2021, 11:30

może być to wina termostatu lub też samej nagrzewnicy, na początek należy komputerem sprawdzić temperaturę roboczą płynu chłodniczego
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16736
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

26 Gru 2021, 12:59

Wystarczy do tego zwykły interfejs pod OBD2 , czy nie obejdzie się bez pomocy grubszego sprzętu?
Glajcu
Nowicjusz
 
Posty: 34
Prawo jazdy: 12 01 2021
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: Renault Scenic 2
Silnik: 1.5 dCi 84KM
Paliwo: Diesel
Typ: Van
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2003

26 Gru 2021, 13:35

raczej wystarczy
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16736
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

26 Gru 2021, 15:46

Tak mi się teraz przypomniało, podczas kontroli jakości płynu hamulcowego i chłodniczego powiedziano mi, że należy je już wymienić (tłumaczyli dość dokładnie ale nic nie pamiętam, wiem że hamulcowym dużo wody już było). Może się to jakoś łączyć ze słabym grzaniem wnętrza samochodu?
Glajcu
Nowicjusz
 
Posty: 34
Prawo jazdy: 12 01 2021
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: Renault Scenic 2
Silnik: 1.5 dCi 84KM
Paliwo: Diesel
Typ: Van
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2003

26 Gru 2021, 16:31

Nie :no:
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16736
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

30 Gru 2021, 11:18

Glajcu napisał(a):podczas kontroli jakości płynu hamulcowego i chłodniczego powiedziano mi, że należy je już wymienić (tłumaczyli dość dokładnie ale nic nie pamiętam, wiem że hamulcowym dużo wody już było).

Zapewne mierzyli higroskopijność. Jak jest dużo wody w płynie hamulcowym, to należy go jak najszybciej wymienić. Płyn ten ma tendencję do wchłaniania wilgoci, czego skutkiem jest słabnąca sprawność hamulców, co może doprowadzić do zagotowania się płynu, co skutkować będzie zupełnym brakiem hamulców. Pojawi się to nagle - będziesz chciał zahamować przed światłami, a tu nic...Płyn hamulcowy nie ma oczywiście żadnego związku ze słabym ogrzewaniem.
Co do płynu chłodzącego, to również się go mierzy pod kątem zamarzania - im więcej w nim wody, tym temp. zamarznięcia wyższa. Ale tu również nie ma związku z ogrzewaniem. Jednak płyn może zamarznąć np. przy -5 stopniach....Też należy go wymienić, jeżeli pomiar to wykazał.
Kup sobie np. ELM327 i ściągnij jakiś darmowy program na smartfona np. Piston ( jest po polsku ). Tam sprawdzisz jaka jest temp. płynu chłodzącego i czy silnik się nagrzewa. W ten sposób zweryfikować można sprawność termostatu.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

06 Sty 2022, 22:07

Ooo ciekawa sprawa z tym ELM-em, na pewno skorzystam tylko pytanie mam jedno, wystarczy ten najtańszy z niebieską obudową czy lepiej dopłacić do jakiś droższych? Zaś co do wyjaśnienia badania higroskopijności - mega dziękuję, w końcu wiem, o co z tym konkretnie chodziło. Pod koniec stycznia jestem umówiony do mechanika na wymianę wszystkich płynów i innych elementów, o hamulcowym na pewno także mu napomnę.
Glajcu
Nowicjusz
 
Posty: 34
Prawo jazdy: 12 01 2021
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: Renault Scenic 2
Silnik: 1.5 dCi 84KM
Paliwo: Diesel
Typ: Van
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2003

10 Sty 2022, 12:20

Glajcu napisał(a):Ooo ciekawa sprawa z tym ELM-em, na pewno skorzystam tylko pytanie mam jedno, wystarczy ten najtańszy z niebieską obudową czy lepiej dopłacić do jakiś droższych?

Zwykły ELM327 . Zanim kupisz, zainstaluj sobie apkę na smartfona np. Piston ( jest po polsku ). Potem warto pojechać do sklepu i dogadać się ze sprzedawcą, że sprawdzisz, czy będzie działał. Ja tak robiłem, bo są tego jak dobrze pamiętam 3 rodzaje i niekoniecznie wszystkie będą pasowały. Mnie np. ten niebieski nie podszedł i spasował biały.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000