Problemy z odpalaniem, falowanie obrotów, błędy z czujnika temperatury

29 Sie 2022, 12:38

Witam
Mam problem z autem żony (chevrolet aveo T300 1.2 benzyna 63 kW 2012r.). Raz odpali elegancko a raz kręci i nawet nie próbuje załapać (słychać tylko rozrusznik). A jak już odpali to na biegu jałowym ma obroty koło 1 tys. a jak docisne pedał gazu to najpierw obroty spadają do 700-800... a czasami jakiś czas falują. Jak to pierwszy raz dostrzegłem to kupiłem preparaty do czyszczenia przepływomierza i przepustnicy i je wyczyściłem (z nadzieją, że to pomoże... mimo, że były w miare czyste). Jeszcze dodatkowo świeci mi check engine. Sprawdzałem na testerze diagnostycznym to mam błędy:
P0118- czujnik temp. czynnika chłodzącego silnik- wysoki sygnał
P0119- przerywacz 1 obwodu czujnika temperatury płynu chłodzącego silnika.
Na testerze temperatura silnika też niska. Jak pamiętam to raz 40 czy 50 (jak to ważne to pojeżdżę i sprawdzę jeszcze raz)
Po skasowaniu błędy chwile sie nie pokazują. Zazwyczaj zaświecają się przy odpalaniu auta. Wymiana czujnika temp. coś pomoże? I czy ten check engine jest powiązany z tym ciężkim rozruchem silnika.
Pozdrawiam i z góry dziękuję za pomoc
marcinfr
Nowicjusz
 
Posty: 14
Zdjęcia: 1

29 Sie 2022, 13:03

marcinfr napisał(a):temperatura silnika też niska. Jak pamiętam to raz 40 czy 50
40 czy -40 ? Temperaturę silnika testerem sprawdż przed uruchomieniem zimnego silnika . Dla porównania zobacz temperaturę powietrza zasysanego . Ma być taka sama lub z niewielką odchyłką .
Nie odpowiadam na problemy na PW
bonifacy
Stały forumowicz
 
Posty: 4928
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 01 01 1981
Auto: Fabia II , Fabia II
Silnik: 1,4 CGGB , 1,4 BXW
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna

29 Sie 2022, 13:56

A no tak... zastanawiałem się czy to jest minus czy myslnik. :p było -40. Tak mam być?
marcinfr
Nowicjusz
 
Posty: 14
Zdjęcia: 1

29 Sie 2022, 14:35

W zasadzie możesz zacząć od wymiany czujnika temperatury silnika . Jeśli nie pomoże to https://gmtis.ntweb.ru/tis/pl/documents ... _Aveo.html Po lewej stronie klikasz na plusa przy - Instrukcja serwisowa . Po rozwinięciu listy na - Silnik , potem na - Elementy sterowania silnika /paliwa 1,2 ..... na końcu - Informacje i Procedury Diagnostyczne. Z listy wybierasz DTC P0117, P0118 lub P0119. Masz opisane wszystko na temat błędów które u Ciebie występują . Poza tym są tutaj procedury diagnostyki.
Nie odpowiadam na problemy na PW
bonifacy
Stały forumowicz
 
Posty: 4928
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 01 01 1981
Auto: Fabia II , Fabia II
Silnik: 1,4 CGGB , 1,4 BXW
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna

29 Sie 2022, 14:45

Dzięki za pomoc. Zaraz jadę do sklepu po czujnik :)
marcinfr
Nowicjusz
 
Posty: 14
Zdjęcia: 1

30 Sie 2022, 06:46

Wymiana czujnika pomogła :) tyle się głowiłem co to może być a tu parę minut roboty i jest OK. Nawet się w ciuchy robocze nie trzeba przebierać ;P jeszcze raz dzięki za pomoc :)
marcinfr
Nowicjusz
 
Posty: 14
Zdjęcia: 1
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Audi z napędem hybrydowym - A6, A8 oraz Q5
    Audi wyznacza nowe standardy w technologii hybrydowej. Już w 1989 roku marka udowodniła swoje kompetencje w wykorzystaniu technologii hybrydowej dzięki projektowi technologicznemu - Audi duo. Pierwszy model produkcyjny - ...
    Renault 19 – historia modelu
    Ponad ćwierć wieku temu, we wrześniu 1988 roku Renault zaprezentowało kompaktowy model 19. Do 1995 roku był on sprzedawany także w polskich salonach. To jeden z najważniejszych modeli firmy Renault w ciągu ostatnich kilkudziesięciu ...