11 Sie 2022, 15:04
Jak dobrze kojarzę, to w C4 wskaźnik jest elektroniczny ( nie analog ze wskazówką ). I jest on dość dokładny. Jak silnik się nagrzewa, to dochodzi do 3 kresek. W pewnym momencie otwiera się termostat i włącza się duży obieg ( na chłodnicę ), a zatem płyn nieco się schłodzi, co od razu wyłapuje czujnik i pokazuje to na wskaźniku w postaci 2 kresek. Jak termostat "wyczuje", że płyn się schłodził, to zaczyna się przymykać, a płyn na małym obiegu zaczyna się grzać, co wskazuje wskaźnik ( 3 kreski ). NO i znowu jak termostat wyczuje, że płyn się zagrzał, to się bardziej otwiera, puszczając płyn na chłodnicę, płyn się chłodzi, co pokazuje wskaźnik w postaci dwóch kresek. I sprawa sie powtarza w kółko.
A dla pewności jak radzi kolega wyżej, można się podłączyć pod złącze diagnostyczne np. ELM327 i na telefonie odczytać wartości temperatur.
Nie jest też wykluczone, że termostat otwiera się za wcześnie czy też za późno. wszystko zweryfikuje interfejs.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...