Termostat po wymianie, a temperatura spada po nagrzaniu - Citroen C4

11 Sie 2022, 08:33

Dzień dobry mam pewien problem. Po ostatniej wizycie w warsztacie wychodzą jakieś nowe cegiełki otóż w moim samochodzie Citroen C4 2006r był naprawiany termostat zapłaciłem bardzo duże pieniądze wraz z robocizna i mam pewne podejrzenia że dalej nie działa to tak jak powinno. Otóż problem polega na tym że na wskaźniku cyfrowym pokazuje mi poziom nagrzania silnika jak wiadomo wskaźnik powinien po jakimś czasie wskazywać na środek termostatu lecz w moim przypadku nie działa to tak dobrze. Silnik potrafi się nagrzać i utrzymać temperaturę na wskaźniku " trzy kreski na sześć' lecz po chwili znowu spada do dwóch kresek i za jakiś czas jak mocniej go przycisnę ponownie wskakuje na trzy kreski do połowy i moje pytanie brzmi.. Czy to tak ma działać? Czy jednak termostat powinien ciągle wskazywać te trzy kreski i stać na środku przynajmniej tak mi się wydaje.. Proszę o pomoc bo nie wiem czy jechać trzeci raz na ten warsztat i znowu opieprzyć tego mechanika czy może jednak zrobił to dobrze dziękuję i pozdrawiam. :)
Proever99
Nowicjusz
 
Posty: 6

11 Sie 2022, 08:40

No to tu jeszcze może być kwestia samego wskaźnika który nie działa prawidłowo. Tu żeby stwierdzić czy termostat działa poprawnie można by było skorzystać z interfejsu ELM327 i jakiegoś prostego programu który pokaże nam aktualna temperaturę silnika. Podczas jazdy powinniśmy ją monitorować i zobaczyć jak się zachowuje i czy czasem nie spada za nisko szczególnie podczas spokojnej jednostajnej jazdy.

Patrząc na wskaźnik i z opisu Twojego wynika że tak jak by termostat nie działa prawidłowo ale trzeba to dokładnie zweryfikować. Jeżeli faktycznie tak jest to powrót do mechanika z konkretnymi danymi z testu i niech sprawdza o co chodzi. Zdarza się ze nowy termostat potrafi nie trzymać parametrów.
Rokiko
Forumowicz VIP
 
Posty: 10117
Zdjęcia: 35

11 Sie 2022, 15:04

Jak dobrze kojarzę, to w C4 wskaźnik jest elektroniczny ( nie analog ze wskazówką ). I jest on dość dokładny. Jak silnik się nagrzewa, to dochodzi do 3 kresek. W pewnym momencie otwiera się termostat i włącza się duży obieg ( na chłodnicę ), a zatem płyn nieco się schłodzi, co od razu wyłapuje czujnik i pokazuje to na wskaźniku w postaci 2 kresek. Jak termostat "wyczuje", że płyn się schłodził, to zaczyna się przymykać, a płyn na małym obiegu zaczyna się grzać, co wskazuje wskaźnik ( 3 kreski ). NO i znowu jak termostat wyczuje, że płyn się zagrzał, to się bardziej otwiera, puszczając płyn na chłodnicę, płyn się chłodzi, co pokazuje wskaźnik w postaci dwóch kresek. I sprawa sie powtarza w kółko.
A dla pewności jak radzi kolega wyżej, można się podłączyć pod złącze diagnostyczne np. ELM327 i na telefonie odczytać wartości temperatur.
Nie jest też wykluczone, że termostat otwiera się za wcześnie czy też za późno. wszystko zweryfikuje interfejs.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

12 Sie 2022, 05:12

Dokładnie tak jak napisałeś Albercik dzięki za pomoc
Proever99
Nowicjusz
 
Posty: 6
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    BMW 3 Gran Turismo wzbogaci gamę modeli BMW serii 3
    Nowe BMW 3 Gran Turismo to innowacyjna koncepcja, która wzbogaci gamę modeli BMW serii 3. Trzeci wariant nadwoziowy w tej rodzinie łączy dynamikę Sedana, sportowy genotyp oraz praktyczny i wszechstronny charakter wersji ...