Problemy z odpaleniem po dłuższym postoju

16 Lis 2009, 10:51

Pacjent to Seicento 1.1 MPI
- gaz sekwencyjny przejechane na nim może z 6000 km
- nowe świece, nowe oryginalne kable zakładane przy gazie

jakiś czas temu pojawił się problem z odpalaniem po dłuzszym postoju jak poziom paliwa był około 1/4...po dotankowywaniu do połowy problem ustępował...po kilku razach problem pojawiał się już przy ilości paliwa poniżej połowy ...

auto było w ASO- przy pierwszej wizycie spuszczono paliwo- nalalem 10 l z Shella i o dziwo problem zniknął, potem znow powrócił...w końcu auto wylądowało u gazownika... ogólnie co zrobiono w ASO, u gazownika, sam co zrobiłem:

- wymieniono całą pompę z koszem na oryginalną
- podmieniano czujnik położenia wału
- resetowano ustawienia kompa
- sprawdzano czujnik temperatury
- na examinerze żadnych błędów
- zakręcałem zawór butli gazowej, wyjeżdżałem gaz, chodził na benzynie i nie było poprawy , wiec to raczej nie wina gazu
- jest nowy akku, wiec "prądu" pod dostatkiem
- odkręcałem rano korek wlewu paliwa
- dodawałem środki do czyszczenia układu paliwowego


no i pytanie co to może być w aucie tak prostym w budowie jak SC??

podsumowując Problem z odpalaniem związany jest z ILOŚCIĄ PALIWA W BAKU...w tej chwili mam zatankowane do pełna i odpala za "dotknięciem"...
oczywiście jeżdżę profilaktycznie także na benzynie, nie tylko na gazie... nie może być mowy o starzeniu się paliwa , bo np ostatnio jeździłem tylko na paliwie, poziom spadl do 1/3 i problem byl nadal... powiem nawet, ze jako posiadacz instalacji gazowej tankuje mimo to benzynę bardzo często (shell)...ręce mi już opadają...oczywiście wszyscy mówią, ze to wina gazu, ale ja się pytam jakim cudem w zależności od ilości paliwa auto odpala lub nie...przecież mapy, sondy, czujniki nie mogą sie cudownie naprawiać w zależności od ilości paliwa???
Pavllo
Nowicjusz
 
Posty: 7
Miejscowość: SBE
  • 16 Lis 2009, 12:07

    Wypłukać zbiornik, wymienić filtr paliwa.
    Kubuch
    Stały forumowicz
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 2671
    Miejscowość: Matplaneta
    Przebieg/rok: 20tys. km
    Auto: Fiesta MK7 FL / Mini One
    Silnik: 1,0 100 KM/1,6 90 KM
    Paliwo: Benzyna
    Typ: Hatchback
    Skrzynia biegów: Manualna
    Rok produkcji: 2013

    16 Lis 2009, 12:56

    w MPI nie ma filtra paliwa- jest tylko sitko przy pompie- wiec jest nowe, bo jest nowa pompa...

    do baku zagladano w ASO i podobno jest tam czysciutko, a paliwo jest nowe......
    Pavllo
    Nowicjusz
     
    Posty: 7
    Miejscowość: SBE

    16 Lis 2009, 13:06

    Kolego załóż zaworek zwrotny na paliwo. Po prostu gdy masz mało paliwa paliwo ucieka ci z powrotem do zbiornika i to jest twój problem.
    irekman66
    Nowicjusz
     
    Posty: 45
    Miejscowość: Strzelno

    17 Lis 2009, 15:29

    ja mam podobnie, z tym że auto jest inne (Ford). Z mojej obserwacji wynika, że problem powraca po około 3 tygodniach od tankowania benzyny. To wygląda tak, jak by w baku zbierała się np woda/wilgoć i utrudniała rozruch. U mnie nie ma żadnych błędów z komputera. Jedyną metoda na to jest normalne odpalanie na benzynie i co dwa tygodnie uzupełnienie "starej" benzyny, wtedy u mnie problem nie istnieje.

    Jeśli faktycznie paliwo by się cofało, to można kilkakrotnie przekręcić kluczyk w pozycję zapłon (nie start), wtedy pompa podpompuje paliwo do wtryskiwaczy. Jak po kilkukrotnym pompowaniu jest to samo, to już wiesz że to wina paliwa.

    Taka jest moja teoria ;) Z chęcią widział bym lepsze wyjaśnienie tego zjawiska, gdyż jak moje auto przyjechało ze Stanów, to po 2 miesiącach stania w kontenerze zapaliło bez problemu.
    karlone
    Zaawansowany
     
    Posty: 675
    Miejscowość: Śląsk
    • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

      Kultowe japońskie silniki
      Kultowe japońskie silniki nie bez powodów zdobyły na świecie rzesze fanów, którzy doceniają nie tylko ich niezawodność, ale również dużą podatność na modyfikacje. Oto kilka świetnych japońskich ...