Problemy ze zmiana biegów

17 Paź 2015, 11:05

Witam od 2 dni mam problem ze zmiana biegów tzn. Na zapalonym silniku nie mogę wrzucić 1 albo wstecznego, sprzęgło wciskam do deski, muszę sie namocować żeby wrzucić bieg a wsteczny wrzucę tylko na zgaszonym silniku lecz jak puszcze hamulec to na wciśniętym max sprzęgle samochod mi rusza. I tu powstaje moje pytanie czy zepsuło sie sprzęgło czy wybierak biegów? Jestem początkującym kierowca od niedawna mam prawo jazdy wiec prosił bym o pisanie jak najprostszym językiem. :) dziękuje za wszystkie odpowiedzi. Samochod: DU nexiia 1,5 75KM przebieg 124 085km rocznik 1998
Kwaswars
Nowicjusz

Prawo jazdy: 28 09 2015
Przebieg/rok: 50tys. km
Auto: DU nexia
Silnik: 1.5 75KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Rok produkcji: 1998

17 Paź 2015, 12:08

Nexia powiadasz . Tutaj przy takiej dolegliwości uszkodzenie może być nie w skrzyni biegów i nie w sprzęgle a w jego sterowaniu. Tobie nie rozłącza się całkowicie sprzęgło. Tam masz układ hydrauliczny. Przy pedale pompę a na dżwigni przy skrzyni siłownik. Najprawdopodobniej pękł spaw łączący ową dżwignię i wałek widełek łożyska wyciskowego. Pęknięcie jest zazwyczaj mało widoczne , trzeba się dobrze przyjrzeć. Można to naprawić bez demontażu . Trzeba dżwignię wycofać do jej prawidłowego ułożenia względem wałka i ponownie pospawać.
Nie odpowiadam na problemy na PW
bonifacy
Stały forumowicz

Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 01 01 1981
Auto: Fabia II , Fabia II
Silnik: 1,4 CGGB , 1,4 BXW
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna

17 Paź 2015, 12:38

Dziękuje za szybka odpowiedz.
Mam jeszcze dwa pytanka czy mogę tak poruszać sie jeszcze przez 3dni bo muszę do pracy dojeżdżać a za 3 dni bym go oddał na warsztat bo ja niestety tego nie zrobię.
Pytanie drugie polega na tym ile mogą mnie skasować na warsztacie za to?
Kwaswars
Nowicjusz

Prawo jazdy: 28 09 2015
Przebieg/rok: 50tys. km
Auto: DU nexia
Silnik: 1.5 75KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Rok produkcji: 1998

17 Paź 2015, 12:52