Co się dzieje gdy np.w Mercedesie A klasy uszkodzeniu ulegnie przepływomierz?Trzeba go wymienić wraz ze sterownikiem silnika,stanowią jedną całość(tzw .moduł) koszt całości w ASO MB 5000 zł a przecież przepływomierze to dość zawodne urządzenia,jak sobie z tym radzić? Są już zakłady(szukać w internecie) które zajmują się wyjmowaniem samego przepływomierza i montowaniem nowego ,w kieszeni pozostaje kilka tysięcy złotych!Mercedes w tym modelu umieścił delikatny komputer w takim miejscu gdzie jest on narażony na uszkodzenia(tuż przy rozgrzanym silniku,drgania ,itd)BMW np.w modelu 116 benzyna zastosowało taki patent iż by wymienić dwie z 4-ech świec należy odpiąć wiązkę kabli prowadzących do sterownika,inaczej się nie da,czym to grozi?!Zablokowaniem sterownika tylko ASO BMW może spowodować odblokowanie sterownika,koszt 1000 zł.cdn.
[ Dodano: Pią Paź 23, 2009 16:05 ]Nic by nie było, tylko klient akurat był wcześniej w warsztacie bardzo dobrze wyposażonym, dysponującym testerem diagnostycznym f-my BOSCH z najnowszym oprogramowaniem.Jeśli ktoś np.chciałby wymienić tylną lampę w BMW 7 nie uczyni tego gdyż by potem zadziałała konieczna jest ingerencja komputera serwisowego ASO BMW.Wycieraczek w AUDI A8 też nie wymieni samemu,konieczny jest serwis,najpierw trzeba autko podpiąć pod kompa i wprowadzić komendę by mocowanie samo wysunęło się ze szpary!
![Shocked :shock:]()
W Mercedesie E by zdjąć wycieraczki trzeba jechać niestety do serwisu,tutaj potrzebny jest specjalny ściągacz inaczej urwiemy mocowania i nie będziemy mogli użyć ich ponownie(dodatkowe niebagatelne koszty)To nic, czasami by dostać się do ważnych elementów w podszybiu wycieraczki trzeba wymontować nawet jeśli są nowiutkie.Chcesz wymienić np.klocki hamulcowe w E klasie Mercedesa?Nic z tego ,nie zrobisz tego byle gdzie,komputer serwisowy musi wydać komendę obniżenia ciśnienia płynu w układzie hamulcowym ,inaczej tłoczki się nie cofną.Inżynierowie Mercedesa wprowadzając hydrauliczny układ hamulcowy nie wiedzieli jaka może być rzeczywista trwałość głównego modułu hydraulicznego,zapobiegawczo więc zaprogramowali wystąpienie informacji o awarii po określonym cyklu ilości hamowań,auto trafiało do serwisu i nie informując właściciela o niczym programowali następną liczbę cykli gdy oczywiście stwierdzili,że pompy są w dobrej kondycji.Pompy z pierwszych serii blokują się elektronicznie i po wygaśnięciu gwarancji kwalifikują się do wymiany.Nasi elektronicy jednak już radzą sobie z zaprogramowanymi awariami,należy o tym pamiętać.
![Laughing :lol:]()
By wymienić rozrząd np.w Passacie B5 należy rozebrać cały przód auta,mechanicy radzą także by przy okazji wymienić także palniki Xenonowe gdyż potem by to uczynić trzeba na nowo rozbierać auto.cdn.
[ Dodano: Pią Paź 23, 2009 19:32 ]Garażowe warsztaty mają teraz coraz bardziej mniej do roboty, także przez coraz bardziej wymyślne rozwiązania np.wymiana paska rozrządu,dawniej wałki, na które nakładało się koła zębate miały frezy ,natomiast na korpusie silnika i głowicy umieszczano specjalne znaki,UWAGA -nowe VW-agenowskie silniki Diesla nie mają żadnych znaków,frezu nawet na wałku nie ma,koło zębate da się założyć w każdej pozycji ,trzyma się tylko dzięki podkładce ciernej oraz b.mocnemu dokręceniu śruby,niewielki błąd i silnik pracuje nieprawidłowo.By je założyć jak należy trzeba mieć specjalne blokady,komputer diagnostyczny,przejść szkolenie i mieć dużo wiedzy!
![Shocked :shock:]()
Jeśli ktoś ma np.młodego Japończyka i chce dokonać naprawy skrzyni biegów,rozbierze kupi prawie wszystkie części to okaże się,że np.dwa ,trzy łożyska są w takim rozmiarze,że nie kupi ich nigdzie tylko w ASO a tam za nie krzyczą takie pieniądze,że aż to zaczyna być śmieszne,kosztują tyle, że za te trzy łożyska można kupić używaną skrzynię w b.dobrym jeszcze stanie
![Exclamation :!:]()
cdn.