Ibiza 1.4KAT, CLX - hamowanie silnikiem a spalanie

12 Lip 2009, 23:30

Witam. Jestem początkującym kierowcą (od miesiąca mam prawo jazdy). Jestem posiadaczem Seatu Iziba 1.4 KAT; CLX; rocznik 1996r; 44kW; Silnik beznynowy.

Mam kilka pytań. Bo słyszałem, że przy niektórych samochodach jest tak, że gdy puscimy nogę z gazu (np. przy hamowaniu silnikiem) dostęp paliwa jest odcinany i spalanie jest praktycznie zerowe. Jak można sprawdzić czy w moim samochodzie tak jest?

z góry dzieki za odpowiedz.
Ostatnio edytowany przez dudus91, 13 Lip 2009, 07:52, edytowano w sumie 1 raz
dudus91
Nowicjusz

Miejscowość: Polska

12 Lip 2009, 23:54

Duduś przecież ty i tak podróżujesz tylko za jeden uśmiech! :grin: Tak jest w przypadku każdego samochodu ,tego nie musisz sprawdzać!Dużo więcej samochód pali gdy jedziesz z góry na biegu jałowym.
PhantomASA1
Forumowicz VIP

Zdjęcia: 3
Miejscowość: Z prawdy :)

13 Lip 2009, 00:36

jesteś pewny, że przy każdym? Ja spotkałem się z opinią, że jest tak tylko przy nowyszych, które mają jakiś tam unowocześniony wtrysk paliwa... ?

sorry za głupie pytania, ale jestem prawie, że zielony :mrgreen:

i jeszcze jedno pytanie: czy jak się kulam do skrzyżowania na luzie (prędkość nie wzrasta) to czy spalanie jest małe? - takie jak przy hamowaniu silnikiem?
dudus91
Nowicjusz

13 Lip 2009, 07:44

Każdy samochód z wtryskiem czy to jednopunktowym czy wielopunktowym ma coś takiego.
Obojętnie czy jedziesz z górki,czy dojeżdżasz do świateł,hamując silnikiem spalanie jest równe zeru.A na biegu jałowym spalanie jest małe,ale jest.
Odcinanie dopływu paliwa podczas hamowania silnikiem jest uruchamiane po 2-3 sekundach hamowania silnikiem,jeżeli temperatura silnika przekracza 56 stopni i przepustnica jest całkowicie zamknięta.Ale gdy prędkość obrotowa silnika spadnie poniżej 1400 obr/min zaczyna się dawkowanie paliwa.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika

Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy