![](https://www.forumsamochodowe.pl/galeria/inne-zdjecia-motoryzacyjne-a53/leasing-kola-zebate-t40382.jpg)
"Dotychczas stosowaliśmy różnorodne aplikacje, powstające w odpowiedzi na bieżące potrzeby operacyjne. W efekcie dysponujemy ogromną liczbą systemów i interfejsów, nie tylko wewnątrz firmy, które składają się na bardzo złożony i trudny w utrzymaniu ekosystem. Po zakończeniu projektu wszyscy będziemy korzystać z ONE Log, jednej, spójnej platformy, która znacznie ułatwi nam procesy logistyczne, a jednocześnie pozwoli obniżać koszty i zwiększać elastyczność oraz wydajność na każdym etapie łańcucha" wyjaśnia David Strnad, dyrektor ds. logistyki marki w Skoda Auto.
![Project ONE Log - digitalizacja i unifikacja procesów logistycznych](https://www.forumsamochodowe.pl/galeria/inne-zdjecia-motoryzacyjne-a53/robot-stacjonarny-w-fabryce-skody-m40220.jpg)
Harmonizacja motorem napędowym wydajniejszej pracy
ONE Log rewolucjonizuje procesy logistyczne zarówno w poszczególnych markach, jak i w całej strukturze Grupy Volkswagen. Integracja istniejących procedur w ramach nowoczesnego systemu SAP ma na celu zminimalizowanie liczby interfejsów i uproszczenie struktury infrastruktury IT, co jednocześnie ułatwia dostęp do danych. Wśród wielu korzyści wymienia się zwiększoną elastyczność, bardziej efektywną produkcję, obniżone koszty oraz lepszą spójność i przejrzystość informacji. Projekt ONE Log wprowadza również najnowsze narzędzia do kompleksowej analizy biznesowej, umożliwiając dokładne monitorowanie całego łańcucha dostaw.W realizację projektu zaangażowani są głównie pracownicy z obszarów logistyki i informatyki w firmach Volkswagen Passenger Cars, Volkswagen Commercial Vehicles, Audi oraz Skoda Auto, ścisłe współpracując pod nadzorem kierownictwa Volkswagen Group Logistics.
Największa od 25 lat zmiana systemu w zakładzie w Vrchlabi
Pierwszym zakładem, gdzie wprowadzono system ONE Log, jest obecnie instalacja w Vrchlabi. Wkrótce planuje się rozszerzenie jego zastosowania na pozostałe fabryki w Czechach. Aktualnym priorytetem jest efektywne planowanie działań na linii montażowej przekładni, włączając w to monitorowanie stanów magazynowych. Oczekuje się, że udane wdrożenie systemu przyczyni się do podniesienia wydajności procesów związanych z zakupem materiałów oraz skutecznego zarządzania stanami magazynowymi. W perspektywie przyszłości planuje się również zintegrowanie z systemem procesów związanych z mechaniczną obróbką powierzchni.źródło: Skoda Polska | autor: Redakcja