Prolem z obrotami na biegu jałowym

26 Sty 2014, 10:47

Witam mam nastepujacy problem z moim fordem. Auto w czasie jazdy strasznie szarpalo, wiec wyjalem silniczek krokowy aby go wyczyscic, rozkrecilem go i wyczyscilem po zlozeniu i zamontowaniu auto przestalo szarpac, ale teraz gasnie na biegu jalowym tak jakby mial zbyt niskie obroty. Sprawdzalem przewody, restartowalem komputer ale to nie pomaga. Mam pytanie czy mozna w jakis sposob podniesc obroty?
mlodyyy1993
Nowicjusz
 
Posty: 3
Prawo jazdy: 01 10 1993
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Ford escort mk6
Silnik: 1.8 xr3i 130 km
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Kabriolet
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1994

26 Sty 2014, 14:46

Za wolne obroty odpowiada właśnie silniczek krokowy. Sprawdz, czy czasem go nie uszkodziłeś. Generalnie nie da się go rozbierać...Jedynie co można z nim zrobic po wyjęciu z silnika, to wyczyścić trzpień.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

26 Sty 2014, 15:16

wyczyscilem wlasnie trzpien, a jak go sprawdzic czy jest uszkodzony?
mlodyyy1993
Nowicjusz
 
Posty: 3
Prawo jazdy: 01 10 1993
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Ford escort mk6
Silnik: 1.8 xr3i 130 km
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Kabriolet
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1994

27 Sty 2014, 00:07

mlodyyy1993 napisał(a):Sprawdzalem przewody, restartowalem komputer


A JAK SIĘ CZUJE USZCZELKA POD SILNICZKIEM KROKOWYM??? Nie wypadła Ci gdzieś przypadkiem??? Nie rozsypała się na części lub nie błaga o wymianę???

Zrób taki teścik -> Wrzuć luz, zaciągnij rękaw, odpal silnik, jak się nagrzeje (jakieś 10 minut) to odłącz wtyczkę od krokowego i napisz Nam co się wtedy stało.

Komputer wypluł jakieś błędy??? Jakie masz przewody???

Czyszczenie silniczka krokowego W TYM SILNIKU nie pomaga tak często jak by się chciało :no:, raczej wymiana. Jak wykluczysz krokowy to się odezwij czy problem ustąpił (mam nadzieję że przeczucie mnie myli i problem dot. tylko krokowego :ok:). Ale zobaczymy... Na razie obstawiam uszczelkę i czekam na "wyniki testu".

Pozdrawiam :).
Vermin
Stały forumowicz
 
Posty: 1670
Zdjęcia: 4
Prawo jazdy: 06 01 1992
Auto: Ściera
Silnik: 2.0 DOHC EFI
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1993

27 Sty 2014, 00:19

wyczyscilem wlasnie trzpien, a jak go sprawdzic czy jest uszkodzony?

Po jego wyjęciu i odczekaniu np. pół godziny, podłaczasz go pod wtyczkę, ale nie montujesz go. Ktoś przekręca stacyjkę, a ty obserwujesz, czy trzpień się wysunał lub schował o kilka mm.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

30 Sty 2014, 22:36

Moj problem rozwiazal znajomy mechanik. Kupilem na zlomie uzywany silniczek i niestety dzialo sie to samo, po zakupie nowego (koszt 300zł) auto hula jak nowe :D
mlodyyy1993
Nowicjusz
 
Posty: 3
Prawo jazdy: 01 10 1993
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Ford escort mk6
Silnik: 1.8 xr3i 130 km
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Kabriolet
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1994