Propozycje na auto do 12 tysięcy (benzyna, LPG) następca Toledo II

26 Lut 2017, 17:11

Witam, swego czasu pisalem na forum ze chce kupic auto do 10 tysiecy etc... kupilem, Seata Toledo II 1.9 TDI 90KM z 2003 roku. Pojeździłem nim pół roku i sie zaczęła jazda. Aktualnie sie z nim użeram bo turbina po regeneracji szwankuje, auto bierze duze ilosci oleju i ogolnie nikt nie jest w stanie mi z tym faktem pomoc, dowiedzialem sie tyle, ze prawdopodobnie silnik bedzie sie nadawal w generalny remont.

Rozwazam sprzedanie tego auta, dolozenie troche pieniedzy max do 12 tysiecy ( w tym wliczone OC i inne oplaty) i kupno innego wozu. Niestety nie chce juz widziec diesla. Robie rocznie okolo 30 tysiecy km (60%trasa, 40%miasto) potrzebuje auto, ktore bedzie w miare nie zawodne oraz w ktorym nie zje mnie OC. Mam niespelna 24 lata i maksymalne znizki z ktorych jeszcze nie moge skorzystac wiec auto by poszlo we wspol wlasciciela. Wlasnie w takim zestawieniu za Toledo aktualnie mam 812 zł OC na rok. Jesli chodzi o rocznik to nie chcialbym starszego auta jak 15 latnie, wyposażenie nie odgrywa jakiejs duzej roli, wazne zeby byly podstawy czyli wspomaganie, el szyby, centralka i klima. Nie potrzebuje kombi, nie chce tez 3-drzwiowki.

Moimi typami byłyby:

- Corolla E12
- Megane II
- A4 po lifcie (mam troche nie smak aktuanie do niemcow przez tego Seata)
- Mondeo MK3
- Focus II (pewnie za maly budzet)
- Peugeot 407 (perełka jak dla mnie ale pewnie tez za maly budzet)
- Mazda 6 (bardzo koroduje i to mnie tez troche odrzuca)

Prosze o jakies wasze typy. Takim ostatnim smaczkiem jest to, ze chcialbym aby auto sie fajnie prezentowalo, jestem mlodym kierowcom i mi na tym troche zalezy.

Jetem z okolim Nowego Sącza. Czekam na propozycje !!!
eminem
Początkujący
 
Posty: 73
Prawo jazdy: 12 10 1990
Auto: francuz

26 Lut 2017, 20:30

eminem napisał(a):Prosze o jakies wasze typy

Peugeot 406,citroen c5,honda accord vi,toyota avensis,volvo s40.
eminem napisał(a):Rozwazam sprzedanie tego auta

Za ile byś opchnął?
velcapone
Aktywny
Awatar użytkownika
 
Posty: 323
Zdjęcia: 104
Auto: Subaru Legacy
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Automatyczna

27 Lut 2017, 00:14

W aktualnym stanie trudno powiedziec ile to moze byc warte. Zastanawialem sie tez nad wrzuceniem innego silnika ale nie wiem czy to oplacalne.

Co powiecie jeszcze u A3 8L po liftowym z 1.8 Turbo ? Wiem, ze to prawie to samo co ten Seat, ale ten silnik podobno jest w miare ok.
eminem
Początkujący
 
Posty: 73
Prawo jazdy: 12 10 1990
Auto: francuz

27 Lut 2017, 00:31

Na dobry początek to radzę zmienić mechaników :ok: Jeśli ktoś nie radzi sobie z diagnozą 1.9TDi, to chyba pomylił się z profesją. Niedomaganie turbiny, a ubytki oleju mogą się z sobą łączyć, tylko pytanie co oznacza dla Ciebie, ze auto bierze dużo oleju?
pkc
Zaawansowany
 
Posty: 715
Prawo jazdy: 10 08 2004
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: BMW E36 Audi A4 B8
Silnik: 328i 2.0TFSI

27 Lut 2017, 01:33

Generalnie to jest tak, ze turbo jest po regeneracji, auto nie dawno mialo problemy z wyciekiem oleju z IC (tak z IC), nastepnie gdy intercooler zostal wyczyszczony to byl chwile spokoj ale pojawil sie spadek mocy, tj przy obrotach okolo 2,5 tys auto przestalo ciagnac. Czasem nim szarplo delikatnie. Po tym fakcie zauwazylem duzy ubytek oleju. Na 200 km potrafi nawet zejsc z max bagnetu do minimum i wiecej. Bylem w serwisie gdzie turbo bylo regenerowane to Panowie stwierdzili, ze turbo jest ok, i zalozyli banke do odmy do ktorej jesli sie bedzie zbieral olej to silnik mam do generalnego remontu. O dziwo po wizycie auto nie ma problemu ze spadkiem osiagow, ciagnie normalnie ponad 2,5 tysiaca. Nie jestem mechanikiem znam sie tyle na silnikach co sie znam takze nie wiem do konca co jest przyczyna wyzej wymienionych objaw. Poza tym ubytkiem oleju auto sie zachowuje normalnie teraz.
eminem
Początkujący
 
Posty: 73
Prawo jazdy: 12 10 1990
Auto: francuz

27 Lut 2017, 18:29

Wg mnie to turbo jest spierniczone skoro olej był w IC i dla "speców" od regeneracji może ono jest ok.
Jak tak dalej pójdzie to możesz z bliska zobaczyć co to jest rozbieganie silnika
dzida
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 15174
Zdjęcia: 455
Miejscowość: Biłgoraj
Prawo jazdy: 05 05 2008
Auto: Honda Civic VIII
Silnik: 1.8
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010

27 Lut 2017, 20:32

Też mi się wydaje, że to jest wina turbiny ale oni uważają że nie. Dzisiaj auto podczas ruszania po odpaleniu na zimnym silniku pscilo dość obfity kłąb białego dymu. Później nie dymilo jak się trochę silnik rozgrzał. Stało może 2-3 h zanim go odpaliłem bo wcześniej byłem w mieście i takich objaw nie było. Olej który rurka od odmy pcha w te bańkę to wyrzuca go spowrotem na zewnątrz przez dziurkę co ma służyć za odpowietrznik.
eminem
Początkujący
 
Posty: 73
Prawo jazdy: 12 10 1990
Auto: francuz

27 Lut 2017, 20:45

Zasięgnij opinii innego mechanika.
galakty
Forumowicz VIP
 
Posty: 8843
Zdjęcia: 1
Prawo jazdy: 23 08 2012
Auto: Ceed I
Silnik: 1.6 CRDi 115/130
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

27 Lut 2017, 21:31

Pewnie tak jeszcze zrobie. Pomimo wszystko wolę być przygotowany do kupna innego auta bo potrzebuje go na codzien.
eminem
Początkujący
 
Posty: 73
Prawo jazdy: 12 10 1990
Auto: francuz

28 Lut 2017, 12:50

Co mechanik to inna opinia, lepiej poszukać wyspecjalizowanego w temacie.
daras88
Nowicjusz
 
Posty: 22
Prawo jazdy: 03 03 1970
Auto: BMW
Paliwo: Diesel

28 Lut 2017, 21:32

Dziekuje za odpowiedzi, jutro jade do goscia co siedzi w tej tematyce wiec moze cos wiecej sie dowiem. Dam znac co wyszlo. Pozdrawiam.
eminem
Początkujący
 
Posty: 73
Prawo jazdy: 12 10 1990
Auto: francuz

02 Mar 2017, 21:21

Witam ponownie, niestety najgorsze sie potwierdziło... pierścienie. Nie zostaje mi nic innego jak generalny remont silnika albo wymiana na inny ale to też troche loteria. Co najlepiej zrobić w tej sytuacji ? Remontowac czy raczej odpuscic, sprzedac i kupic cos innego ?
eminem
Początkujący
 
Posty: 73
Prawo jazdy: 12 10 1990
Auto: francuz

02 Mar 2017, 21:36

Pierścienie? I tyle oleju pali? Dymi, kopci? Ciśnienie na cylindrach sprawdzone i oczywiście próba olejowa też? Czy tylko jedno z dwóch?
galakty
Forumowicz VIP
 
Posty: 8843
Zdjęcia: 1
Prawo jazdy: 23 08 2012
Auto: Ceed I
Silnik: 1.6 CRDi 115/130
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

02 Mar 2017, 23:21

Zrobili wszystko co trzeba takze teraz mam przynajmniej jakas pewnosc. Co ciekawe autem znowu zaczyna szarpac gdy np. jedzie sie pod gorke na 4 biegu i troche przymuli silnik, szarpnie nim dosc mocno. Dzisiaj na 5 biegu dwa razy pod rzad takie zjawisko zaszlo.
eminem
Początkujący
 
Posty: 73
Prawo jazdy: 12 10 1990
Auto: francuz

02 Mar 2017, 23:43

Mi to wygląda na coś innego niż pierścienie :)
galakty
Forumowicz VIP
 
Posty: 8843
Zdjęcia: 1
Prawo jazdy: 23 08 2012
Auto: Ceed I
Silnik: 1.6 CRDi 115/130
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007