Prośba o dobór oleju do Skoda Octavia 1.6 BSE + LPG

30 Paź 2014, 20:44

Witam
Proszę o pomoc we właściwym doborze oleju do Skoda Octavia II 1.6 BSE + LPG. 2012r. Obecnie silnik zalany jest Shell Helix Ultra 5W 40. Samochód uzytkowany jest na krótkich odcinkach. Do 20 km dziennie. Czy ten olej to właściwy wybór? Jeżeli tak to świetnie. Jesli nie to proszę o sugestie i propozycje zmiany. Samochód ma przejechane 30tys km.

Z góry dziękuję za pomoc

Bastek
bastek1080
Nowicjusz
 
Posty: 3
Prawo jazdy: 03 06 1999
Przebieg/rok: 30tys. km
Auto: Skoda Octavia II
Silnik: 1.6 8v BSE
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2012

31 Paź 2014, 19:27

Proponuję przejść na Motula 8100 X-cess 5W40. W przeciwieństwie do Shella, na którym jeździsz, to pełny syntetyk. Ten Shell to półsyntetyk. LPG to nieco wyższa temperatura spalania, a syntetyk ma bardziej stabilne parametry. Co więcej ten Motul ma lepsze parametry. Może jest minimalnie droższy, ale przecież oleju nie zmieniamy co tydzień, więc warto wydać te kilkadziesiąt złotych więcej raz do roku (z tego co podajesz to tak mniej więcej wypadnie wymiana).
maniekw
Nowicjusz
 
Posty: 37
Miejscowość: Łódź

29 Gru 2014, 13:27

Ten Shell ,to też pełen syntetyk,opracowany w dodatku z teamem Ferrari,co z tego wynikło/! Olej wysokiej jakości,z wysokim wskaźnikiem TBN,bardzo ważnym przy silnikach zagazowanych,nie chce mi się porównywać z Motulem,bo znowu może okazać się ,że jakiś olej jest od Motula lepszy.Jedno pewne,ten Shell w silniku zagazowanym nie znalazł się przypadkowo!Poza tym, ta lepkość jest zalecana do tego silnika,po co więc zmieniać olej?!
PhantomASA1
Forumowicz VIP
 
Posty: 8572
Zdjęcia: 3
Miejscowość: Z prawdy :)

29 Gru 2014, 17:25

bastek1080 napisał(a):Obecnie silnik zalany jest Shell Helix Ultra 5W 40

I poprostu przy tym oleju pozostań. Po co zmieniać markę oleju, skoro ten co jest jest dobry.
maniekw napisał(a):Proponuję przejść na Motula 8100 X-cess 5W40. W przeciwieństwie do Shella, na którym jeździsz, to pełny syntetyk. Ten Shell to półsyntetyk.

Nie powinno zmieniać się oleju półsyntetycznego na syntetyczny. Chyba, że silnik jest w nienagannym stanie.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

29 Gru 2014, 17:45

MotoAlbercik napisał(a):Nie powinno zmieniać się oleju półsyntetycznego na syntetyczny. Chyba, że silnik jest w nienagannym stanie.


Znowu te zabobony i to jeszcze od moda :/ leje się taki olej jakiego wymaga producent(chodzi mi o normy jakościowe,a nie markę),a syntetyk zawsze będzie lepszy od blendy,szczególnie jeśli mamy długi okres między wymianami, :naughty:
Oprócz aut w stopce, wiem co nieco jeszcze na temat Pandy III, Lancera IX, Vitary 1,6 i Outlandera 2.0
yeti65
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 3783
Zdjęcia: 15
Miejscowość: Pieniężno
Prawo jazdy: 29 11 1984
Przebieg/rok: 30tys. km
Auto: Duster , Tucson 2.0D 4x4
Silnik: 1.0 100KM 2.0D 112KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: SUV
Skrzynia biegów: Manualna

29 Gru 2014, 17:52

Mylisz się niestety.Niejeden narobił sobie dziadostwa wlewając pełen syntetyk po oleju półsyntetycznym,by to uczynić należy zastosować pewne zabiegi,no ale na tym trzeba się znać,no i dobrze obadać kondycję silnika.
PhantomASA1
Forumowicz VIP
 
Posty: 8572
Zdjęcia: 3
Miejscowość: Z prawdy :)
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Ubezpieczenie OC i AC samochodu bez tajemnic
    Ubezpieczenie samochodu to jedna z najważniejszych kwestii, o której muszą pamiętać właściciele pojazdów. Zarówno ubezpieczenie OC, jak i AC mają swoje specyficzne role, które pozwalają chronić ...
    Czym się różnią alufelgi od felg stalowych?
    Felgi stanowią jeden z istotnych elementów wizualnych i technicznych każdego pojazdu. Wybór między alufelgami, a modelami stalowymi nie sprowadza się tylko do estetyki – różnice między nimi obejmują ...

29 Gru 2014, 17:57

yeti65 napisał(a):Znowu te zabobony i to jeszcze od moda

Żadne zabobony - nie zmienia się w ten sposób oleju. Dlaczego? Pisaliśmy o tym wiele razy, a i w necie można znaleść odpowiedź. Dodam, że ta teoria raz się potwierdza, a raz nie - zależy jak pisałem wcześniej od stanu silnika. Chyba, że ktoś lubi ryzykować i ma kasę na ewentualny mały remoncik silnika.
yeti65 napisał(a):leje się taki olej jakiego wymaga producent(chodzi mi o normy jakościowe,a nie markę)

Zawsze to powtarzam :ok:
yeti65 napisał(a):syntetyk zawsze będzie lepszy od blendy,szczególnie jeśli mamy długi okres między wymianami

Zgadza się. Ale jak silnik pracował na półsyntetyku, to nie powinno lać się syntetyku. Powód - czytaj wyżej.
Chyba nie przeczytałeś dokładnie tego, co chce zrobić autor tematu.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

29 Gru 2014, 18:09

Ja już kiedyś pisałem,przeszedłem na pełen syntetyk przy silniku,który do ok.200 tyś km jeździł tylko na półsyntetykach.Nim to jednak uczyniłem zdjąłem pokrywę zaworową by zobaczyć czy silnik nie jest zasyfiony od środka(nagar),potem zastosowałem płukankę ,a dopiero wlałem pełen syntetyk pomimo tego,że producent zaleca oleje półsyntetyczne.Dobór oleju też nie nastąpił przypadkowo,wybrałem pełen syntetyk VALVOLINE MAXLIFE ,który spełnia normę Mercedesa 229.1,jest mało olejów syntetycznych spełniających tę normę ,której wymaga mój silnik,poza nim jest jeszcze MOBIL 1 5w50.To nie takie hop siup z tymi olejami :D Czasami można zatrzeć silnik stosując zbyt drogi i niby lepszy olej.Są pewne silniki w starych BMW ,które nienawidzą olejów syntetycznych,jeśli dobrze pamiętam stara seria 7.
PhantomASA1
Forumowicz VIP
 
Posty: 8572
Zdjęcia: 3
Miejscowość: Z prawdy :)

29 Gru 2014, 18:18

PhantomASA1 - wszystko co piszesz, to święta prawda :ok:
Powinno się poprostu stosować taki olej, jaki zaleca producent silnika. A jak już chce się zmienić, to trzeba się na tym naprawdę znać, bo :
PhantomASA1 napisał(a):To nie takie hop siup z tymi olejami :D
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

29 Gru 2014, 19:39

PhantomASA1 napisał(a):Ten Shell ,to też pełen syntetyk,opracowany w dodatku z teamem Ferrari


Wierzysz w cuda :?: Shell się po prostu podpiera marką ferrari i pewnie musi za to nieźle zapłacić.To jest to samo co z olejem z ASO, niby rekomendowanym przez producenta,a tak naprawdę to tylko o kasę chodzi.Jednego roku to samo ASO zaleca jeden olej,a w drugim może zalecać już całkiem inny.
Oprócz aut w stopce, wiem co nieco jeszcze na temat Pandy III, Lancera IX, Vitary 1,6 i Outlandera 2.0
yeti65
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 3783
Zdjęcia: 15
Miejscowość: Pieniężno
Prawo jazdy: 29 11 1984
Przebieg/rok: 30tys. km
Auto: Duster , Tucson 2.0D 4x4
Silnik: 1.0 100KM 2.0D 112KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: SUV
Skrzynia biegów: Manualna

29 Gru 2014, 19:41

MotoAlbercik napisał(a):Chyba nie przeczytałeś dokładnie tego, co chce zrobić autor tematu


A Ty chyba nie doczytałeś przy jakim przebiegu chce zmienić ten olej :wink:
A co do wymiany półsyntetyka 5/40 na syntetyk 5/40 to nie widzę żadnego problemu choćby miał i milion km przebiegu.Syntetyk warto lać jedynie na długie okresy między wymianami,jak ktoś mało jeździ i zmienia olej co roku to wystarczy półsyntetyk.Niektórzy to tak się rozczulają nad swoimi silnikami jakby to jakieś bolidy F-1 były.A przecież dobre stare silniki volvo,czy mercedesa robiły miliony km na mineralnym :wink:
Oprócz aut w stopce, wiem co nieco jeszcze na temat Pandy III, Lancera IX, Vitary 1,6 i Outlandera 2.0
yeti65
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 3783
Zdjęcia: 15
Miejscowość: Pieniężno
Prawo jazdy: 29 11 1984
Przebieg/rok: 30tys. km
Auto: Duster , Tucson 2.0D 4x4
Silnik: 1.0 100KM 2.0D 112KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: SUV
Skrzynia biegów: Manualna

29 Gru 2014, 20:24

Wiesz dlaczego stare silniki robiły milion km?! Tajemnica tkwi w paliwach,które wtedy były,duża zawartość siarki a jak wiadomo siarka ma świetne własności smarne.Te silniki na współczesnych olejach robiłyby jeszcze więcej km.naturalnie na tamtych paliwach.Nie wiem dlaczego uparłeś się,że olej Shella jest olejem półsyntetycznym.To był szach,a teraz mat.Właśnie Shell komponuje oleje do bolidów F1,naturalnie taki olej nie ma wiele wspólnego z tymi lanymi do bolidów,to chyba wiesz.Jak myślisz ,co by się stało, gdybyś taki olej z bolidu F1 wlał do normalnego auta,nawet do zwykłego Ferrari?!Powinieneś wiedzieć,że doświadczenia zdobyte w F1 pozwalają rozwijać zwykłą motoryzację,podobnie jest z olejami.Shell to wybitny specjalista w dziedzinie olejów oraz paliw,ściśle współpracuje z F1,znam nawet nazwisko szefa Shella zajmującego się olejami do F1,nie przeczytasz o tym nigdzie!
PhantomASA1
Forumowicz VIP
 
Posty: 8572
Zdjęcia: 3
Miejscowość: Z prawdy :)

29 Gru 2014, 21:19

PhantomASA1 napisał(a):Nie wiem dlaczego uparłeś się,że olej Shella jest olejem półsyntetycznym.

W którym miejscu tak twierdzę :?: możesz zacytować :?:
Ja nie mam nic do shella,opisałem tylko praktyki ASO z zalecanymi olejami :naughty:
I nie przykładam specjalnej wagi do oleju,może gdybym miał evo to bym się zastanowił dłużej nad tematem,a siarka w paliwie to tylko pompę paliwową może smarować,a nie silnik :wink:
Ostatnio edytowany przez yeti65, 29 Gru 2014, 21:25, edytowano w sumie 1 raz
Oprócz aut w stopce, wiem co nieco jeszcze na temat Pandy III, Lancera IX, Vitary 1,6 i Outlandera 2.0
yeti65
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 3783
Zdjęcia: 15
Miejscowość: Pieniężno
Prawo jazdy: 29 11 1984
Przebieg/rok: 30tys. km
Auto: Duster , Tucson 2.0D 4x4
Silnik: 1.0 100KM 2.0D 112KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: SUV
Skrzynia biegów: Manualna

29 Gru 2014, 21:24

:naughty:
PhantomASA1
Forumowicz VIP
 
Posty: 8572
Zdjęcia: 3
Miejscowość: Z prawdy :)

31 Gru 2014, 02:18

Sorry koledzy, ale to ja czymś się zasugerowawszy oczerniłem tego Shella że jest półsyntetykiem. To oczywiście pełny syntetyk, jak wynika z informacji na stronie Shella.
Nadal potwierdzam, iż jeśli kolega chce zmieniać markę oleju to bardzo dobrym wyborem będzie Motul 8100 X-cess 5W40.
Okazuje się, że niechcący wywołałem temat zmiany półsyntetyka na syntetyk. I sorry, ale będę obstawał przy swojej opinii, że można to robić bez ryzyka (oczywiście w przypadku współczesnych silników w stanie nieagonalnym). Piszę to na podstawie własnych i nie tylko doświadczeń. Przeszedłem z półsyntetyka na syntetyk w silniku o przebiegu wielokrotnie większym niż Kolegi, bez żadnej płukanki i ani się nie zatarł, ani nie rozszczelnił. Żeby była jasność, nie był to odosobnionych przypadek.
maniekw
Nowicjusz
 
Posty: 37
Miejscowość: Łódź