Prośba o pomoc przy wyborze auta do 15 tyś pilne

07 Sty 2014, 18:13

Witam.
Planuje w najbliższym czasie kupić samochód. Mój wybór padł na Skodę Octavie I FL liftback 1.9 tdi 110 lub 90 KM.
Po wstępnym przejrzeniu internetu niestety zauważyłem iż tych samochodów jest stosunkowo mało i ciężko wyhaczyć coś konkretnego, ponieważ albo autka maja kosmiczne przebiegi albo mają ubogie wyposażenie. Również zaprzyjaźniony handlarz rozglądał się za tym modelem u naszych zachodnich sąsiadów, niestety tam również ciężko cokolwiek wybrać.
W związku z tym mam do was pytanie, mianowicie za jakim samochodem mógłbym się jeszcze rozglądać.
Wybrałem ten model ze względu na:
- niskie spalanie zarówno w mieście jak i w trasie
- brak problemów przy gorszej jakości ropy (pompa rotacyjna nie pompo-wtryskiwacze)
- wytrzymałe zawieszenie i dosyć tanie w remoncie
- wytrzymały i dosyć żwawy silnik szczególnie w wersji 110 KM
- dość pakowny bagażnik i wnętrze
Bardzo proszę o wpisy jakie samochody maja te cechy, interesuje mnie tylko diesel nie mający problemów przepalić paliwa niewiadomego pochodzenia, typ nadwozia sedan, liftback, żwawy silnik. Cena powiedzmy do 15 tyś zł.
Pozdrawiam i z góry dziękuję za pomoc.
endriu91
Nowicjusz
 
Posty: 8
Auto: brak

07 Sty 2014, 21:43

Nikt nie pomoże?
Bardzo proszę o pomoc bo sprawa jest dosyć pilna, ponieważ samochód jako środek transportu jest w rodzinie jako drugi na gwałt potrzebny.
Pozdrawiam i jeszcze raz proszę o propozycje.
endriu91
Nowicjusz
 
Posty: 8
Auto: brak

07 Sty 2014, 22:15

Tak jak sam zauważyłeś TDI mają dobre opinie i to właśnie im szkodzi, bo ładne auta od razu znajdują właściciela z dnia na dzień i na szukanie potrzeba mieć sporo czasu

Może zadowoli Cię Nissan Primera P11 ale nie gwarantuję aby jakiekolwiek auto dobrze się sprawowało na ropie gorszej jakości
dzida
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 15174
Zdjęcia: 455
Miejscowość: Biłgoraj
Prawo jazdy: 05 05 2008
Auto: Honda Civic VIII
Silnik: 1.8
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010

07 Sty 2014, 22:34

Dzięki za odzew:)
Wiesz mieliśmy golfa III 1.9 tdi 90 KM. Samochód jeździł na wszystkim czym był zalany i żadnych problemów nie było jedynie ruda i wyposażenie a raczej jego brak i przez to został sprzedany. Teraz jest mazda 6 2.0 citd 121 KM, co prawda nie było nic innego do niej lane niż ropa, lecz raz została zatankowana na stacji pierwszej z brzegu i niestety były małe problemy, po odpaleniu obroty falowały i potrafiła zgasnąć, ale na szczęście nic się nie rozsypało. Teraz jest tankowana na tylko na statoilu i wszystko gra.
Dlatego szukamy drugiego auta z silnikiem podobnym pod względem spalania, awaryjności i "czułości" na paliwo do TDI starej konstrukcji na pompie rotacyjnej. Słyszałem ze Vectra C 2.0 dti i 2.2 dti tez da rade przepalić gorsze paliwo ale chyba spalanie będzie większe, a może jednak vectra warta uwagi :?:
Czekam na dalsze odpowiedzi i propozycje aut podobnych pod tymi wszystkimi względami do Octavi, może być większe gabarytowo. Pomijając modele takie jak : Bora, Toledo II, A4(zawieszenie), Passat b5 z tych samych powodów co audi.
Pozdrawiam.
PS. od czasu do czasu jest możliwość że trafi się ropa zza wschodniej granicy od kierowców i szkoda byłoby koło takich okazji przejść bokiem patrząc na ceny na stacjach.
endriu91
Nowicjusz
 
Posty: 8
Auto: brak

08 Sty 2014, 09:18

Mam pytanie odnośnie Toledo II,czemu samochód odpada? Bo jednostka diesla 1.9 w Seacie też cieszy się bardzo dobrą opinią więc nie skreślałbym od razu tego modelu,jest godny uwagi.
Dabtuner
Aktywny
 
Posty: 295

08 Sty 2014, 09:43

Tak wiem kolego że to te same silniki lecz mieliśmy leona I a to to samo co toledo II tylko ze w sedanie i niestety samochód był troszkę za ciasny. I nie chodzi mi tutaj o bagażnik bo w toledo byłby zdecydowanie większy ale o miejsce w środku. Może ktoś się wypowie na temat opla vectry C przed fl i o silnikach 2.0 dti oraz 2.2 dti, chodzi o spalanie, awaryjność, zawieszenie i odporność tych jednostek co do złej jakości paliwa.
endriu91
Nowicjusz
 
Posty: 8
Auto: brak
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Najpopularniejsze auta terenowe z USA - co warto importować?
    Samochody terenowe z USA cieszą się niesłabnącą popularnością na całym świecie, a ich import do Europy, w tym Polski, stale rośnie. Miłośnicy motoryzacji doceniają ich niezawodność, wytrzymałość oraz niepowtarzalny styl. ...
    Kupuję samochód - gdzie rozglądać się za autami?
    Zastanawiasz się nad zakupem samochodu? Na pewno jest to dość stresująca chwila, patrząc szczególnie na fakt, iż nowości nie brakuje. Im więcej posiadamy pieniędzy, tym większy zakres możliwości mamy do wyboru. Niezależnie ...

08 Sty 2014, 15:39

Odpuść Vectre C z silnikiem DTI- awaryjna pompa która kosztuje do 2,5k :!:
Ja proponuje Volvo z silnikiem 2,5. Jest to diesel z Audi (A6 C4), nie mylić z 2.5 V6 montowanym w następnym modelu.
[link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]
lub A6 C4
[link do oferty na Allegro wygasł]
Koniu
Forumowicz VIP
 
Posty: 18296
Zdjęcia: 4
Miejscowość: obecnie Fulda
Auto: Mondeo // Astra

08 Sty 2014, 17:24

Volvo jest ciężkim wozem wiec spalanie z silnikiem R5 może być spore i w utrzymaniu może być kosztowny(nie wiem jak z zawieszeniem). Co do DTI dowiadywałem się co do "wadliwych"pomp. Najbardziej ludzie narzekają ponieważ nie wiadomo jaki przebieg ma samochód(sprowadzane dochodzą do 500tys km) a remont pompy to koszt 1000 zł. Kolega ma 2.0 dti w omedze, leje paliwo jakie mu się trafi i pompa nie daje oznak zużycia ale samochód ma realny przebieg ok 280-300tyś km i sądzę, że dlatego ma jeszcze z nią spokój, a buda vectry C nie ukrywając podoba mi się i wyposażenie mają na niezłym poziomie tylko nie wiem jak u nich z zawieszeniem.
Czekam na dalsze propozycje i komentarze na temat vectry C z silnikami 2.0 dti i 2.2 dti.
O audi a6 c4 myśleliśmy jako pancerny wóz z pancerną jednostką, lecz spalanie spore i ostatnie egzemplarze produkowano w 1997r. a to już troszkę za stary samochód i przebiegi można już w tych czasach liczyć 1 mln +. Nasze minimum wynosi 2001r.
Pozdrawiam.
endriu91
Nowicjusz
 
Posty: 8
Auto: brak

08 Sty 2014, 17:42

sam rozglądam się za autem w podobnej cenie i myślę że lepszym wyjściem byłoby auto w benzynie+LPG wtedy np można polecić vectre C 1.8 ew. Mazde 6 (tylko nie wiem jak tam gazem ale chyba przy dobrej instalacji będzie ok )
luck112
Początkujący
 
Posty: 149
Miejscowość: Wręczyca Wielka
Prawo jazdy: 10 02 2013
Auto: Renault Scenic III

18 Sty 2014, 19:58

Do lpg delikatnie się zraziłem i są pewne minusy np pomniejszony bagażnik o koło zapasowe.
Ogólnie silnik vw 1.6 16v ponoć bardzo dobrze współpracuje z lpg a po 30tyś km zaczął się meksyk, mianowicie problemy z odpalaniem, większe spalanie lpg dochodzące do 12l w aucie 1300kg, nie tyle branie leju bo od wymiany do wymiany nie było potrzeby dolewania ale podczas odpalania niebieski bym z rury oraz trudności z odpaleniem.
Mazda 6 mamy w cdti i bardzo miły i fajny samochodzik ale benzynowe wersje niby ładnie z gazem grają lecz regulować zawory trzeba ręcznie co 40-60tyś dokładnie nie pamiętam no i rdza szczególnie bierze podłogę. Więc wybór padł na diesla wytrzymującego gorszej jakości paliwo typu tdi 90 i 110km, a że ich jest mało wiec szukam podobnych konstrukcji i nie małych autach, dlatego ciekaw jestem opini użytkowników vectry C 2.0 dti oraz 2.2 dti jak z zawieszeniem oraz z tolerancją gorszej jakości paliwa oraz ze spalaniem i ogólnymi kosztami eksplatacji czy mozna to porównać do octavi I fl 1.9 tdi 90 bądź 110km

ewentualnie proszę o propozycje
wymagania:
-diesel
-spalanie miasto ok 6l
-sedan, liftback
-odporność na paliwo
-niskie koszta eksploatacji
-bogate wyposażenie
Ostatnio podbity przez endriu91, 18 Sty 2014, 19:58
endriu91
Nowicjusz
 
Posty: 8
Auto: brak