FWD czy RWD? Jakie auto kupić?

06 Sty 2014, 22:08

Witam, aktualnie mam przednionapędowe auto, chciałbym kupić coś troszke młodszego i ciągnie mnie do napędu na tylną oś. Co myślicie o tym napędzie? Warto czy lepiej nie? Może ktoś z was jeździ takim autem i wie jak to wygląda w praktyce? Które auto jest bardziej komfortowe bezpieczniejsze ekonomiczniejsze itp? Jeśli chodzi o auto to w moim przedziale cenowym mogę szukać tylko BMW e46 po liftingu 2002-2004 chyba że wybijecie mi z głowy RWD to gama aut znacznie się rozszerzy :naughty:
Ostatnio edytowany przez M_TT, 06 Sty 2014, 22:54, edytowano w sumie 1 raz
M_TT
Początkujący
 
Posty: 150
Miejscowość: ...

06 Sty 2014, 22:18

Jaki masz budżet na auto?
Wydajemy pieniądze, których nie mamy, na tuning, którego nie potrzebujemy, by podobać się ludziom, których nie znamy.
Barol
Moderator - Jakie auto kupić?
Awatar użytkownika
 
Posty: 38411
Zdjęcia: 0
Miejscowość: Górny Śląsk
Auto: VW Golf VI
Silnik: 1.4 TSI 122KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2012

06 Sty 2014, 22:22

jakieś 18 000 tylko że muzealne auto to też nie wchodzi w gre :oops: jak wyżej max 12 lat.
M_TT
Początkujący
 
Posty: 150
Miejscowość: ...

06 Sty 2014, 22:58

Komfort RWD znacznie wyższy, bezpieczeństwo też wyższe, tym bardziej, że każde E46 ma ASC. Jedynie ekonomiczność jest niższa, ale coś za coś. Jeżeli Cię ciągnie to spróbuj, skoro chcesz spróbować to raczej nie pożałujesz.
Potrzebujesz czegokolwiek z E36 328i coupe mpakiet - dużo "rarytasów" - pisz na pw,
jiGsaw
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 5044
Miejscowość: Rumia
Auto: BMW

06 Sty 2014, 23:05

Z czym konkretnie mam lepszy komfort w RWD? A bezpieczeństwo? bo fajnie się czyta ale nie za bardzo oriętuje się czemu tak jest i jak to uzasadnić :?:
M_TT
Początkujący
 
Posty: 150
Miejscowość: ...

06 Sty 2014, 23:05

Cześć.
Miałem takiego to mogę podpowiedzieć.
Przed zakupem każdy mnie straszył, że się ze śniegu nie wygrzebię i samochodem będzie rzucać na boki. Tyle teorii. W praktyce okazało się, że system ASC+T jest skuteczniejszy niż by się można było spodziewać po kontroli trakcji. Oprócz zwykłego dławienia silnika potrafi też uruchamiać hamulce osi napędowej. W lepszych wersjach jest już nowszy system DSC ( ASR + ESP ) ten już ma kontrolę nad wszystkimi kołami. Po prostu wciskasz pedał i samochód jedzie jak po sznurku.
Szczerze Ci powiem, że pomimo kosztów utrzymania ( drogie części i ubezpieczenie ) to samochód wart jest grzechu :ok: Oczywiście jeśli nie jesteś zbyt duży bo mimo, że to samochód segmentu D to miejsca jest w nim nie za dużo i nisko się siedzi. Jak masz jakieś pytania odnośnie tego modelu to wal śmiało.
SX1
Nowicjusz
 
Posty: 6
Auto: Nie mam
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Audi Q7 – czy to najlepszy luksusowy SUV na rynku?
    Segment luksusowych SUV-ów nieustannie się rozwija, prezentując coraz to nowsze modele i innowacyjne rozwiązania technologiczne. Na tym wymagającym rynku Audi Q7 od lat utrzymuje swoją pozycję jako jeden z najbardziej ...
    Lexus NX w pogoni za dziecięcymi marzeniami
    Jak trafić klipem reklamowym do inteligentnych odbiorców? Zbudować przekaz na pozytywnych uczuciach, wprawić w wibracje poczucie humoru i szybko zakończyć niespodzianką. Taki właśnie jest nowy, 30-sekundowy film reklamujący ...

06 Sty 2014, 23:12

Jak to z czym? Nie buksuje tak kołami przy ruszaniu ostrzejszym, bo oś napędzana jest dociskana w chwili przyspieszania. Nie szarpie kierownicą przy dodawaniu gazu i przodem. Mniejszy promień zawracania.

Bezpieczeństwo - auto wyważone 50:50 przód/tył, więc mniejsze tendencje do wyjeżdżania przodu na zakrętach, neutralne prowadzenie.
Potrzebujesz czegokolwiek z E36 328i coupe mpakiet - dużo "rarytasów" - pisz na pw,
jiGsaw
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 5044
Miejscowość: Rumia
Auto: BMW

06 Sty 2014, 23:33

Jak już zasmakujesz RWD to już do FWD nie wrócisz, gwarantuje :mrgreen:
Wielu użytkowników FWD będzie Cie straszyć jak to niebezpiecznie jeździ się RWD zimą itd. też mnie tak straszono tym bardziej, że na tylny napęd przesiadłem się z AWD :mrgreen: Jednak szybko zdałem sobie sprawę, że nie taki diabeł straszny jak go malują. Jak teraz wsiadam do samochodu z napędem na przód to czegoś mi brakuję.
Nie będę się rozpisywał nad wyższością RWD nad FWD bo zdania są podzielone, ilu użytkowników tyle opinii. Po prostu musisz spróbować i przekonać się na własnej skórze czy Cię to kręci.
kirin88
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 2137
Zdjęcia: 10
Prawo jazdy: 0- 0-2006
Auto: BMW & ROVER
Silnik: V8 :D
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 1995

07 Sty 2014, 01:16

kirin88 prawda jest taka że wybór rodzaju napędu nie jest taki oczywisty ponieważ wszyscy stosujemy auta do innych zadań więc...

Używam aut FWD, RWD, AWD jedno co mogę powiedzieć w ekstremalnych warynkach czyli śnieg, lód pierdzieli mnie RWD korzystam z auta FWD i mam w d... zastanawianie się czy wjadę na koleinkę czy na zmarźlinkę... ta sama akcja dotyczy moich najblizszych kolegów gdzie tak naprawdę wyższość FWD na lodzie wynika z prostych praw fizyki.

Żeby nie było koledzy o których wspominam mają doswiadczenie w profi jeżdżeniu samochodami...

Moja żona która miała przygodę z RWD już nigdy nie wsiądzie za kiere RWD, co ciekawe jak na kobiete super jeździ a co maja powiedzieć osoby które nie radzą sobie za kierą...

Teraz od czasu do czasu zapierniczam bardzo szybkim FWD i śmiać mi się chcę jak teoretycy od szybkiej jazdy RWD jadą za mna w zakrętach.

Prawda jest taka RWD jest bardzo dobrym napędem ale dla osób doświadczonych i nie w baaardzo trudnych warunkach... Do tego ważne jest tez auto ponieważ proponuje sprawdzić jak się prowadzi jakiegoś starucha w automacie bez nowoczesnych sestemów trakcji...jezeli np automat reaguje z opóźnieniem na pedał gazu.

Dodajmy też kwestie stanu auta... zbiezność... co znaczy jej brak w zakręcie przy FWd i RWD...

Na tą chwilę uważam że trzeba spróbować jazdy całorocznej na każdym rodzaju napędu żeby samemu sobie coś wybrać...

Osobiście do dojazdów do pracy wali mnie :) czym jadę z jednak uśmiechem w stronę FWD...do szaleństw wybrałbym RWD albo aWD... :D

I żeby nie było mówię cały czas o drogach publicznych :D bo na torze w sprytnych rękach dobre RWD kiluje prawie wszystko :D
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 11016
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

07 Sty 2014, 06:15

Jak masz troche oleju w głowie to spokojnie sobie poradzisz z RWD :wink:
TFSI
Stały forumowicz
 
Posty: 2214
Auto: Alfa Romeo 156
Silnik: 1.9JTD 115km
Paliwo: Diesel
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2003

07 Sty 2014, 10:31

Czyli zostaję przy rwd, a więc pozostaje mi tylko mercedes i bmw? może i w e46 jest troche ciasno, a co powiecie o e39? może uda się znaleźć w tych pieniądzach jakiś dobry z 2002-3r. E60 fajne ale drogie, a mb E klasa też tak jak by droższy był a C mi się nie podoba jakoś. A po za tym? Nie znacie jakis tańszych aut z RWD? bo z tego co widze to ten napęd jest tylko w autach marek premium w tych latach co utrudnia wybór.
M_TT
Początkujący
 
Posty: 150
Miejscowość: ...

07 Sty 2014, 11:15

To może coś z Opla Omegi:
[link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]
[link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]
[link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]

Podałem te ale ciekawe jak ze stanem technicznym.
Fajne przyjemne auto.
Kieł
Stały forumowicz
 
Posty: 2420
Auto: Nie mam

07 Sty 2014, 12:33

M_TT napisał(a): Nie znacie jakis tańszych aut z RWD? bo z tego co widze to ten napęd jest tylko w autach marek premium w tych latach co utrudnia wybór

Masz jeszcze RWD w Lexusach tylko jakby nie liczył to też parę złoty trzeba dać.

TFSI napisał(a):Jak masz troche oleju w głowie to spokojnie sobie poradzisz z RWD :wink:


Dokładnie tak jest tylko że osobiście nie podniecam się RWD/AWD/FWD w aucie które używam do pracy...
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 11016
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

07 Sty 2014, 12:51

jiGsaw napisał(a):Bezpieczeństwo - auto wyważone 50:50 przód/tył, więc mniejsze tendencje do wyjeżdżania przodu na zakrętach, neutralne prowadzenie.


ładnie pięknie w teorii ale jak wpadniesz w niezamierzony nadsterowny poślizg to tylnonapędówką o wiele trudniej wyjść z opresji niż przednionapędowym autem gdzie wszystko sprowadza się do wciśnięcia gazu i kontry
dzida
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 15174
Zdjęcia: 455
Miejscowość: Biłgoraj
Prawo jazdy: 05 05 2008
Auto: Honda Civic VIII
Silnik: 1.8
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010

07 Sty 2014, 14:19

dzida napisał(a):ładnie pięknie w teorii ale jak wpadniesz w niezamierzony nadsterowny poślizg to tylnonapędówką o wiele trudniej wyjść z opresji niż przednionapędowym autem gdzie wszystko sprowadza się do wciśnięcia gazu i kontry


Drogi kolego dzida ale to również jest teoria. Tak naprawdę wszystko zależy od tego czego autor od samochodu oczekuje i jakie są jego umiejętności za kółkiem. Prawda jest taka że na forum nikt nie jest w stanie podpowiedzieć czy AUTOR POWINIEN KUPIĆ RWD. NIC NIE WIEMY O AUTORZE TEMATU. RWD JEST NAJLEPSZYM NAPĘDEM JAK SIĘ UMIE JEŹDZIĆ I CZERPIE SIĘ Z TEGO FRAJDĘ, A NIE TYLKO PRZEMIESZCZA. Jeśli się zdecyduje to będzie mógł dopiero powiedzieć czy mu to pasuje i czy podjął prawidłową decyzję. Ja jeżdżę już tylko RWD i nie żałuje. Nie wyobrażam sobie już nigdy kupić innego napędu...

Jak się wpadnie w poślizg to się z niego wychodzi. Jak się nie potrafi to się nie powinno wsiadać do samochodu lub powinno się jeździć baaaardzo ostrożnie i powoli. Jeśli ktoś jeździ szybko ze świadomością że dla niego poślizg samochodu to strach, panika i dramat, a nie coś normalnego i codziennego przy takim stylu jazdy to znaczy że jest osobą pozbawianą wyobraźni lub samobójcą. I to jest niezależne od napędu...

Zakończyłbym to takim ładnym stwierdzeniem - Czy kupić RWD? To zależy od wyobraźni osoby która się nad tym zastanawia. Od tego czy umiemy dostosować styl jazdy do swoich umiejętności. Jeżeli TAK to polecam brać RWD w 100%.

Pozdrawiam :).
Vermin
Stały forumowicz
 
Posty: 1670
Zdjęcia: 4
Prawo jazdy: 06 01 1992
Auto: Ściera
Silnik: 2.0 DOHC EFI
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1993