Proszę doradźcie które auto wybrać.

05 Maj 2022, 18:48

KamilKF napisał(a):Proszę, doradźcie mi który byłby najrozsądniejszym wyborem pod względem przyjemności z jazdy, bezawaryjności i współpracy danego silnika z LPG:


Za dużo kombinacji. Wyrzuć LPG to Mondeo będzie idealne.
Jeśli musi być LPG to Octavia, ale to będzie paliwożerny muł dodatkowo spalający olej. Pamiętaj że to segment C, czyli poziom Golfa.
galakty
Forumowicz VIP
 
Posty: 8843
Zdjęcia: 1
Prawo jazdy: 23 08 2012
Auto: Ceed I
Silnik: 1.6 CRDi 115/130
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

05 Maj 2022, 21:00

franccc napisał(a):O czym ty chłopie piszesz :mrgreen:

O silniku benzynowym w Opel Vectra, w którym musi być dotrysk benzyny przy instalacji LPG. Nie pamiętam nazwy silnika, dlatego postawiłem znak zapytania.
A patrząc na LPG i Opla, jest to bardzo ważna informacja, bo może się okazać, że to LPG się zupełnie nie opłaca.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

05 Maj 2022, 21:27

Dotrysk benzyny stosuje się w silnikach z bezpośrednim wtryskiem (tzn. teoretycznie się stosuje bo mało kto do takich gaz zakłada). Jaki silnik z bezpośrednim wtryskiem masz w vectrze c? Podpowiem, tylko jeden taki był, nie przez cały okres produkcji (i na rynku jest go tyle co nic) i może cię to zdziwić ale nie chodzi o 1.8/140 (a tylko o tym mowa w temacie). Już nie mówiąc o tym, że swoją teorię "rozlałeś" na wszystkie ecotec'i, które już pewnie od około 30 lat są na rynku (w 95r też dotrysk benzyny się stosowało? :naughty: )

Podsumowując - nie wprowadzaj ludzi w błąd
franccc
Stały forumowicz
 
Posty: 2647
Przebieg/rok: >50tys. km

05 Maj 2022, 22:40

W 1,8 140 konnym w Oplu są szklanki a nie hydrualika zaworów więc regulacja a to trochę kosztuje.
Swoją drogą w Vectrze szału z mocą też nie będzie
Coś co jest wolnossące trzeba wkręcić na obroty itp. No może lepiej niż w Octavii ale nie róbmy z Vectry 1,8 jakiegoś super jeżdzącego zabijakę 200 konnego :)

Tutaj prędzej coś by się przydało z turbiną, które wstanie z dołu.

Powiedziałbym tak jak ekonomia i niskie koszty = Octavia
Jak nieco więcej mocy kosztem różnych akcji serwisowych i wyższych kosztów to pozostałe dwa, tutaj to może być ta Vectra.
Trevor
Zaawansowany
 
Posty: 764
Prawo jazdy: 09 10 2008
Przebieg/rok: 14tys. km
Auto: Volkswagen Golf 7 R
Silnik: 2,0 TSI
Paliwo: Benzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2017

06 Maj 2022, 08:15

Trevor napisał(a):Swoją drogą w Vectrze szału z mocą też nie będzie
Coś co jest wolnossące trzeba wkręcić na obroty itp. No może lepiej niż w Octavii ale nie róbmy z Vectry 1,8 jakiegoś super jeżdzącego zabijakę 200 konnego


Nikt nie napisał, że vectra to obiektywnie wyścigówka jednak w porównaniu do octavii 1.6 się nią staje. Chyba, że zaraz napiszesz, że 40 koni więcej w aucie podobnej wielkości nie jest odczuwalne podczas jazdy :ok:

Regulacja zaworów kosztuje kilka stów i wykonuje się ją (a przynajmniej zaleca zrobić bo większość właścicieli aut pojęcia o tym nie ma) co 30-40 tysięcy kilometrów. Tyle z "wyższych" kosztów przy vectrze względem octavii.

Zostaje też kwestia ceny zakupu, gdzie 1.6 w skodzie cenę ma nieadekwatną do tego co oferuje. No ale co kto lubi, niektórym może się podobać design samochodu z lat 90tych za 15-20k
franccc
Stały forumowicz
 
Posty: 2647
Przebieg/rok: >50tys. km

06 Maj 2022, 09:34

franccc napisał(a):Regulacja zaworów kosztuje kilka stów i wykonuje się ją (a przynajmniej zaleca zrobić bo większość właścicieli aut pojęcia o tym nie ma) co 30-40 tysięcy kilometrów. Tyle z "wyższych" kosztów przy vectrze względem octavii.

Tym sposobem patrząc to może warto 2,0T rozpatrzyć? W końcu raz na 40 tys jakiś tam wydatek to nie problem, no chyba tak nie do końca, bo jest kupę osprzętu, który jest droższy.

A co do mocy owszem masz rację ale zwróć u wagę że Vectra to nie Corsa swoje waży i podejrzewam że więcej niż Octavia.

Dalej nie ma co dyskutować bo uparliście się że Octavia nie, bo to vag a dla mnie to praktyczne i z uwagi na klasę i silnik tanie auto.
Ale po co je wybierać jak można iść w bardziej skomplikowany pod gaz silnik i droższe auto.
Trevor
Zaawansowany
 
Posty: 764
Prawo jazdy: 09 10 2008
Przebieg/rok: 14tys. km
Auto: Volkswagen Golf 7 R
Silnik: 2,0 TSI
Paliwo: Benzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2017
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Czym się różnią alufelgi od felg stalowych?
    Felgi stanowią jeden z istotnych elementów wizualnych i technicznych każdego pojazdu. Wybór między alufelgami, a modelami stalowymi nie sprowadza się tylko do estetyki – różnice między nimi obejmują ...
    Najnowsze BMW serii 7
    BMW serii 7 - luksus na miarę przyszłości. Ten najnowocześniejszy w historii bawarskiego koncernu model będzie można zobaczyć już 24 listopada 2015 r. na targach Fleet Market w Centrum EXPO XXI w Warszawie. BMW serii 7 – ...

06 Maj 2022, 10:28

Ale ja do tej pory nie uzyskałem odpowiedzi co jest tak skomplikowanego w wolnossącym silniku 1.8 w oplu co czyniłoby go jakoś znacząco droższym w użytkowaniu niż 1.6 w skodzie.

O masie pisałem już wcześniej, ok. 100kg różnicy, opel jedzie wyraźnie lepiej paląc podobnie i tyle, obiektywne dane.

Konstrukcja octavii 1 z uwagi na naprawdę proste rozwiązania pokroju tylnego zawiasu opartego o oś z przyczepy była tania względem konkurencji tak o2 nie odbiega zbytnio od reszty z wolnossącymi silnikami.

E: I nie chodzi o to, że to vag tylko o konkretny kawałek stali pod maską, który w 2022r nadaje się dla emeryta na dojazdy na działkę.
franccc
Stały forumowicz
 
Posty: 2647
Przebieg/rok: >50tys. km

06 Maj 2022, 18:58

Panowie francc i Trevor - odchodzicie od głównego tematu. Konkrety proszę i mniej dyskusji między sobą.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

06 Maj 2022, 20:07

Ok, a jeśli zrezygnowałbym z LPG to znalazłbym się jakiś oszczędny i w miarę mało awaryjny silnik z poszczególnych samochodów?
KamilKF
Nowicjusz
 
Posty: 14

06 Maj 2022, 20:38

W skodzie ten 1.6 jest jedynym silnikiem, który w ogóle można "polecać" dla przeciętnego użytkownika. W vectrze też bez zmian bo 2.0T będzie znacząco droższy a 2.2 to nic ciekawego (już nie mówiąc o 2.8/3.2)

Jeśli rezygnujesz z lpg to dorzuciłbym do stawki lagunę 2.0 np. [link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]
franccc
Stały forumowicz
 
Posty: 2647
Przebieg/rok: >50tys. km

06 Maj 2022, 20:58

franccc napisał(a):Jeśli rezygnujesz z lpg to dorzuciłbym do stawki lagunę 2.0 np. [link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]

Niezłe autko. Byłby lepszy od Vectry oraz Octavii?
KamilKF
Nowicjusz
 
Posty: 14

06 Maj 2022, 21:29

Nigdy nie ma jednoznacznej odpowiedzi, zależy od kryteriów. Na pewno będzie najnowocześniejsze i najlepiej wyposażone. Koszty utrzymania w normie

A tak w ogóle to nie napisałeś ile kasy chcesz wydać
franccc
Stały forumowicz
 
Posty: 2647
Przebieg/rok: >50tys. km

06 Maj 2022, 21:38

franccc napisał(a):A tak w ogóle to nie napisałeś ile kasy chcesz wydać

Faktycznie ;) 20 000 zł
KamilKF
Nowicjusz
 
Posty: 14

06 Maj 2022, 22:38

Ja bym jednak zalecał iść w turbo-benzynę bo jak już poł pensji wydawać na paliwo to niech to da jakieś odwzierciedlenie w jeździe.
Żaden "mały" wolnossak nie da takiego efektu jak turbo-benzyna, może mieć nawet 20 koni mniej ale charakterystyka jazdy kompletnie inna.
Trevor
Zaawansowany
 
Posty: 764
Prawo jazdy: 09 10 2008
Przebieg/rok: 14tys. km
Auto: Volkswagen Golf 7 R
Silnik: 2,0 TSI
Paliwo: Benzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2017

07 Maj 2022, 16:17

Trevor napisał(a):Wczoraj, 22:38
Cytuj Trevor
Ja bym jednak zalecał iść w turbo-benzynę bo jak już poł pensji wydawać na paliwo to niech to da jakieś odwzierciedlenie w jeździe.
Żaden "mały" wolnossak nie da takiego efektu jak turbo-benzyna, może mieć nawet 20 koni mniej ale charakterystyka jazdy kompletnie inna.

No właśnie zależy mi na w miarę ekonomicznym silniku, ale nie też zamulonego. Chyba posłucham się Was i dam sobie spokój z tym LPG ;), ale liftback zostaje ;P
KamilKF
Nowicjusz
 
Posty: 14