REKLAMA

Forum samochodów hybrydowych, elektrycznych i konwencjonalnych
a co tu jest tak bardzo drogiego co jest dużo droższe pod względem innych z tego segmentu????galakty napisał(a):O ile liczysz się z kosztami utrzymania, które nie są małe, to świetne auto.
Kao napisał(a):a co tu jest tak bardzo drogiego co jest dużo droższe pod względem innych z tego segmentu????
Kao napisał(a):No bo właśnie ludzie bazują na takich wypowiedziach nie do końca rozumiejąc ich sens i potem tworzą się historię które sami wymyślą
Autotesto napisał(a):Zarówno 528i, jak i 530i będą bardzo dobre. Jednak jeśli się nastawiasz na to, że będzie dużo taniej, niż w e60, to możesz się lekko zdziwić. Wahacze przednie, tzw. "banany", to spory koszt, a to jest pięta BMW 5 i 7. Trzęsie kierownicą podczas hamowania i przeważnie ludzie pierwsze co robią, to wymieniają tarcze. Nic to nie daje i szukają dalej, trafiając finalnie do wahaczy. Oryginalne części są relatywnie drogie, a nie radzę kupować zamienników. Każdy, kto miał BMW to Ci powie, bo zamiennik to bardzo szybko ponowne problemy i znowu koszty. Z zawieszenia prawie zawsze polecany jest Lemfoerder lub Meyle. Ta druga firma robi części nieco bardziej "heavy duty". Tył jest równie drogi. Ceny części można sobie bardzo łatwo sprawdzić w internecie - we wspomnianej bazie. Wpisujcie w necie "części bmw" i wyskoczy Wam kilka linków, gdzie można podejrzeć ceny oryginałów. Oczywiście dobry zamiennik będzie kosztował sporo mniej. Wszystko sobie znajdziecie w internecie.
Kolejną piętą achillesową praktycznie wszystkich BMW jest łańcuch rozrządu. Nie jest on wieczny, jak się wielu użytkownikom wydaje. Rozciągnięty łańcuch to relatywnie spore koszty. Nie ma co się jednak zbyt przejmować, bo jak już się go zrobi, to do następnej sprzedaży na pewno wytrzyma. Gorzej jest w przypadku diesli N47/M57 w serii F, ale to osobny temat.
Następny problem BMW to uszczelniacze zaworowe. BMW bardzo długo miało z nimi problemy, więc warto przy zakupie sprawdzić, czy auto nie kopci, jak się przybutuje na postoju (najczęściej po odjęciu gazu wydmuchuje niebieski smog); ewentualnie zapytać sprzedającego, czy już je wymieniał.
Z rdzą w BMW nie musisz się specjalnie martwić. Poziom bym powiedział, że bardzo dobry. Jak nie trafisz ulepa po podrift'owych przygodach z lampą, to nie powinieneś mieć problemów. Z Mercedesem jest znacznie gorzej w tej kwestii.
Następna kwestia - przekładnia kierownicza. Sporo kosztuje i spory problem jest ją wyciągnąć. Regeneracja... różnie z nią bywa. Zależy na jaki warsztat trafisz. Nowa... hmm... 6500zł za samą część będzie ciężko odżałować.
Przy zakupie warto zwrócić uwagę na typ zawieszenia, bowiem w BMW jest bardzo fajne zawieszenie, tzw. EDC. Niestety sam amortyzator jako oryginał kosztuje wtedy ponad 2000zł/szt. Na szczęście w BMW jest on bardzo solidnie wykonany i usterki zdarzają się naprawdę rzadko. Zawsze można poddać go "po taniości" - regeneracji.
BMW czasami cechuje się wibracjami. Często one pochodzą od zawieszenia, a bardzo często od wału napędowego. Wystarczy wtedy przeważnie wymiana łożyska podpory wału (jakieś 200zł) i łącznika elastycznego (też ok. 200zł), żeby pożegnać problem.
Bardzo dużym plusem BMW jest baza części w necie (o której już wspomniałem powyżej). Możesz sobie wejść podając VIN bądź przez okna wyboru i możesz znaleźć numery części do Twojego auta, co znacznie poprawia szukanie właściwej wersji części.
Jeśli interesuje Cię LPG, to spokojnie można w ten silnik go aplikować. Dzisiaj temat jest już bardzo dobrze ogarnięty, choć na 6 garów w rzędzie będzie ciut drożej.
Jeśli planujesz sam naprawiać BMW, to wymaga on nieco więcej cierpliwości. Dobranie się nawet do miski olejowej to spory wyczyn.
Ogólnie jednak oceniając - bardzo solidne auto, choć nie zawsze ekonomiczne. Z pewnością zadbanie przełoży się na ponadprzeciętną niezawodność.
BMW ma też dużą zaletę - jak to mówił Kickster "napęd ma tam, gdzie trzeba", bardzo dobry system stabilizacji i auto ogólnie jest bardzo stabilne podczas jazdy autostradowej z dużymi prędkościami.
tutaj nawet się nie wypowiem bo głupota strasznaszybki napisał(a):Jednak jeśli się nastawiasz na to, że będzie dużo taniej, niż w e60, to możesz się lekko zdziwić.
do tanich nie należą to fakt ale trzeba dodać że jest bardzo wytrzymałe oryginały ludzie średnio wymieniają po 250k a co do zamienników lemforder np to są firmy które regenerują oryginały które wytrzymują dłużej jak lemforder i połowę tyle kosztuje.szybki napisał(a):Wahacze przednie, tzw. "banany", to spory koszt, a to jest pięta BMW 5 i 7.
akurat w R6 jest wieczny i powiem to głośno (pod warunkiem że ktoś nie jeździł 5 lat na promocyjnym oleju z Kaufland) na łańcuchu spokojnie można machnąć pół bańki to co może stukać to Vanosik jego naprawa nie jest kosmicznie droga animskomplikowana (rozciągające się łańcuchy to nowsze konstrukcje BMW około 200k i do wyrzucenia)szybki napisał(a):Kolejną piętą achillesową praktycznie wszystkich BMW jest łańcuch rozrządu. Nie jest on wieczny, jak się wielu użytkownikom wydaje.
jak w każdym aucie ze sporym przebiegiem. Nie jest to problem tylko BMWszybki napisał(a):Następny problem BMW to uszczelniacze zaworowe.
szczerze mówiąc mi się jeszcze to nie trafiło ale zdarzają się przypadki, regeneracja 600 zł ew jakaś tam wymiana w warsztacie.... sam nie wiem. 400??? EDC w E39 to rzadkość więc nie ma co rozwijać tematu mogę powiedzieć tyle że zegeneracja to 1500zlszybki napisał(a):Następna kwestia - przekładnia kierownicza. Sporo kosztuje i spory problem jest ją wyciągnąć. Regeneracja... różnie z nią bywa. Zależy na jaki warsztat trafisz. Nowa... hmm... 6500zł za samą część będzie ciężko odżałować.
no niestety cytowałem z Twojej odpowiedzi więc z automatu tak poszło inaczej się nie dało lub poprosić nie potrafięszybki napisał(a):Ale wkleiłeś to tak jak ja bym napisał tą litanie a ja zacytowałem czyjś wpis ...