Proszę o pomoc - zakup e39

07 Lip 2017, 22:17

Witam,

Panowie pytanie jest, mianowicie pojawiła się u mnie opcja zakupu BMW e39 2.8 w sedanie, 1996 rok ze świeżym gazem. Kwota za auto z nową instalacją 10,500k. Sprowadzone z Niemiec. Bardzo bogato wyposażona, m.in parktronic, tempomat, wielofunkcyjna kiero. radio + nagłośnienie BMW buissness itp. Ponadto nowe opony oraz pakiet stylistyczny ZENDER. Odbyłem jazdę próbną, muszę przyznać, że jeździłem młodszymi samochodami, w podobnej klasie ale to autko prowadzi się fenomenalnie, miałem odczucie jakbym jechał autem z salonu.

Teraz pytanie, mam wątpliości dot. zakupu ze względu na rok produkcji (końcowka 96), wiadomo, nie wiążę z tym samochodem wieloletniej przyszłości, czy w przypadku chęci np sprzedaży za 3/4 lata, będę miał wielkie problemy ze sprzedażą tego w normalnym pieniądzu ?

Pozdrawiam !
JanekDzbanek
Początkujący
 
Posty: 76
Auto: brak

07 Lip 2017, 22:19

Sprowadzona, z nową instalacją i myślisz, że to okazja? Ktoś znajomy sprowadził, że wierzysz? Bo dla mnie to mina.
galakty
Forumowicz VIP
 
Posty: 8843
Zdjęcia: 1
Prawo jazdy: 23 08 2012
Auto: Ceed I
Silnik: 1.6 CRDi 115/130
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

07 Lip 2017, 22:26

Wujek mi to przywiózł z Niemiec, konkretniej z Berlina, prywatnie od Niemca. Auto ma aktualny Niemiecki przegląd. Wujkowi nie będę ukrywał, że ufam bo pół rodziny jeździ samochodami spod jego ręki :) Poza tym wiem, że nie zarobi na mnie nawet złotówki, widziałem fakturę zakupu, wysokość akcyzy (chyba, że tutaj udało mu się coś ugrać, daj mu Bóg ! :P). Tak więc generalnie dla mnie pojazd pewniak. Jedyne wątpliwości jakie mam przed jego zakupem to próba późniejszej sprzedaży
JanekDzbanek
Początkujący
 
Posty: 76
Auto: brak

07 Lip 2017, 22:28

Chyba że tak, to zmienia postać rzeczy. Myślałem, że kolejna perełka od turasa z placu ;)

Jeśli blacharsko jest cacy, to ja bym brał. O ile liczysz się z kosztami utrzymania, które nie są małe, to świetne auto. Żadne inne w tym budżecie nie da Ci takiego komfortu i frajdy z jazdy, a skoro technicznie jest dobrze...

Spokojnie za te 4 lata ją sprzedasz, to BMW. Jeśli będzie zadbane, zejdzie momentalnie.
galakty
Forumowicz VIP
 
Posty: 8843
Zdjęcia: 1
Prawo jazdy: 23 08 2012
Auto: Ceed I
Silnik: 1.6 CRDi 115/130
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

07 Lip 2017, 22:34

Prowadzi się fenomenalnie, nie wspominajac o frajdzie z jazdy którą oferuję z racji tego potworka pod maską. Z kosztami się liczę jak najbardziej. Blacharsko poza paroma ryskami wygląda naprawdę dobrze, kolor jest wyrazisty, charakterny. Technicznie tak jak wspomniałem wyżej, jadąc kolegi Audi a4 b7 z 2008 roku odczuwałem większe jakby to nazwać, zużycie niżeli w tym 20 letnim samochodzie. Reasumując, skoro problemów przy sprzedaży być nie powinno, nie pozostaje mi nic innego jak sfinalizować zakup wymarzonego e39 :)!
JanekDzbanek
Początkujący
 
Posty: 76
Auto: brak

08 Lip 2017, 18:01

Akurat o E39 wiem wiele bo miałem 7 sztuk. Ogólnie trafia Ci się sztuką z najlepszą wersja silnikowa jaka powstała. Jest także najbardziej poszukiwany więc za kilka lat sprzedaż auto za podobne pieniądze a może nawet z zyskiem jak będzie doinwestowany. Masz w niej szyberdach???Jeżeli masz zamiar tym pojeździć i dbać to polecam założyć taką książkę serwisową z wpisami o zmianach, przeróbkach, naprawach (ta rubryka prawdopodobnie będzie pustawa) :naughty: później przy sprzedaży fajnie będzie ukazać taką książkę.
galakty napisał(a):O ile liczysz się z kosztami utrzymania, które nie są małe, to świetne auto.
a co tu jest tak bardzo drogiego co jest dużo droższe pod względem innych z tego segmentu????
Ps. Będziesz miał jakieś pytania o E39 to śmiało bo to auto mam w małym palcu (jedyne co to silnika nie rozbierałem bo nie było takiej potrzeby :naughty: )
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16663
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

08 Lip 2017, 21:24

Kao napisał(a):a co tu jest tak bardzo drogiego co jest dużo droższe pod względem innych z tego segmentu????


A pisałem, że względem innych? Chodzi mi o sam segment, a nie o konkurencję. Zawsze warto uświadomić, że jak coś się zepsuje to koszta będą większe niż np. w Astrze. Tylko tyle. Broń boże nie mówię, że wyjdzie taniej od A6, bo mogę się założyć, że będzie znacznie taniej.
galakty
Forumowicz VIP
 
Posty: 8843
Zdjęcia: 1
Prawo jazdy: 23 08 2012
Auto: Ceed I
Silnik: 1.6 CRDi 115/130
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

08 Lip 2017, 22:15

No bo właśnie ludzie bazują na takich wypowiedziach nie do końca rozumiejąc ich sens i potem tworzą się historię które sami wymyślą
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16663
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

08 Lip 2017, 23:01

Kao napisał(a):No bo właśnie ludzie bazują na takich wypowiedziach nie do końca rozumiejąc ich sens i potem tworzą się historię które sami wymyślą


galakty może miał na myśli tą wypowiedź :D :

Autotesto napisał(a):Zarówno 528i, jak i 530i będą bardzo dobre. Jednak jeśli się nastawiasz na to, że będzie dużo taniej, niż w e60, to możesz się lekko zdziwić. Wahacze przednie, tzw. "banany", to spory koszt, a to jest pięta BMW 5 i 7. Trzęsie kierownicą podczas hamowania i przeważnie ludzie pierwsze co robią, to wymieniają tarcze. Nic to nie daje i szukają dalej, trafiając finalnie do wahaczy. Oryginalne części są relatywnie drogie, a nie radzę kupować zamienników. Każdy, kto miał BMW to Ci powie, bo zamiennik to bardzo szybko ponowne problemy i znowu koszty. Z zawieszenia prawie zawsze polecany jest Lemfoerder lub Meyle. Ta druga firma robi części nieco bardziej "heavy duty". Tył jest równie drogi. Ceny części można sobie bardzo łatwo sprawdzić w internecie - we wspomnianej bazie. Wpisujcie w necie "części bmw" i wyskoczy Wam kilka linków, gdzie można podejrzeć ceny oryginałów. Oczywiście dobry zamiennik będzie kosztował sporo mniej. Wszystko sobie znajdziecie w internecie.

Kolejną piętą achillesową praktycznie wszystkich BMW jest łańcuch rozrządu. Nie jest on wieczny, jak się wielu użytkownikom wydaje. Rozciągnięty łańcuch to relatywnie spore koszty. Nie ma co się jednak zbyt przejmować, bo jak już się go zrobi, to do następnej sprzedaży na pewno wytrzyma. Gorzej jest w przypadku diesli N47/M57 w serii F, ale to osobny temat.

Następny problem BMW to uszczelniacze zaworowe. BMW bardzo długo miało z nimi problemy, więc warto przy zakupie sprawdzić, czy auto nie kopci, jak się przybutuje na postoju (najczęściej po odjęciu gazu wydmuchuje niebieski smog); ewentualnie zapytać sprzedającego, czy już je wymieniał.

Z rdzą w BMW nie musisz się specjalnie martwić. Poziom bym powiedział, że bardzo dobry. Jak nie trafisz ulepa po podrift'owych przygodach z lampą, to nie powinieneś mieć problemów. Z Mercedesem jest znacznie gorzej w tej kwestii.

Następna kwestia - przekładnia kierownicza. Sporo kosztuje i spory problem jest ją wyciągnąć. Regeneracja... różnie z nią bywa. Zależy na jaki warsztat trafisz. Nowa... hmm... 6500zł za samą część będzie ciężko odżałować.

Przy zakupie warto zwrócić uwagę na typ zawieszenia, bowiem w BMW jest bardzo fajne zawieszenie, tzw. EDC. Niestety sam amortyzator jako oryginał kosztuje wtedy ponad 2000zł/szt. Na szczęście w BMW jest on bardzo solidnie wykonany i usterki zdarzają się naprawdę rzadko. Zawsze można poddać go "po taniości" - regeneracji.

BMW czasami cechuje się wibracjami. Często one pochodzą od zawieszenia, a bardzo często od wału napędowego. Wystarczy wtedy przeważnie wymiana łożyska podpory wału (jakieś 200zł) i łącznika elastycznego (też ok. 200zł), żeby pożegnać problem.

Bardzo dużym plusem BMW jest baza części w necie (o której już wspomniałem powyżej). Możesz sobie wejść podając VIN bądź przez okna wyboru i możesz znaleźć numery części do Twojego auta, co znacznie poprawia szukanie właściwej wersji części.

Jeśli interesuje Cię LPG, to spokojnie można w ten silnik go aplikować. Dzisiaj temat jest już bardzo dobrze ogarnięty, choć na 6 garów w rzędzie będzie ciut drożej.

Jeśli planujesz sam naprawiać BMW, to wymaga on nieco więcej cierpliwości. Dobranie się nawet do miski olejowej to spory wyczyn.

Ogólnie jednak oceniając - bardzo solidne auto, choć nie zawsze ekonomiczne. Z pewnością zadbanie przełoży się na ponadprzeciętną niezawodność.

BMW ma też dużą zaletę - jak to mówił Kickster "napęd ma tam, gdzie trzeba", bardzo dobry system stabilizacji i auto ogólnie jest bardzo stabilne podczas jazdy autostradowej z dużymi prędkościami.
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10947
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

09 Lip 2017, 11:20

Ten post autotesto jest bardzo ogólnikowo opisany do BMW a nie konkretnie do E39.
Więc po kolei
szybki napisał(a):Jednak jeśli się nastawiasz na to, że będzie dużo taniej, niż w e60, to możesz się lekko zdziwić.
tutaj nawet się nie wypowiem bo głupota straszna
szybki napisał(a):Wahacze przednie, tzw. "banany", to spory koszt, a to jest pięta BMW 5 i 7.
do tanich nie należą to fakt ale trzeba dodać że jest bardzo wytrzymałe oryginały ludzie średnio wymieniają po 250k a co do zamienników lemforder np to są firmy które regenerują oryginały które wytrzymują dłużej jak lemforder i połowę tyle kosztuje.
szybki napisał(a):Kolejną piętą achillesową praktycznie wszystkich BMW jest łańcuch rozrządu. Nie jest on wieczny, jak się wielu użytkownikom wydaje.
akurat w R6 jest wieczny i powiem to głośno (pod warunkiem że ktoś nie jeździł 5 lat na promocyjnym oleju z Kaufland) na łańcuchu spokojnie można machnąć pół bańki to co może stukać to Vanosik jego naprawa nie jest kosmicznie droga animskomplikowana (rozciągające się łańcuchy to nowsze konstrukcje BMW około 200k i do wyrzucenia)
szybki napisał(a):Następny problem BMW to uszczelniacze zaworowe.
jak w każdym aucie ze sporym przebiegiem. Nie jest to problem tylko BMW
szybki napisał(a):Następna kwestia - przekładnia kierownicza. Sporo kosztuje i spory problem jest ją wyciągnąć. Regeneracja... różnie z nią bywa. Zależy na jaki warsztat trafisz. Nowa... hmm... 6500zł za samą część będzie ciężko odżałować.
szczerze mówiąc mi się jeszcze to nie trafiło ale zdarzają się przypadki, regeneracja 600 zł ew jakaś tam wymiana w warsztacie.... sam nie wiem. 400??? EDC w E39 to rzadkość więc nie ma co rozwijać tematu mogę powiedzieć tyle że zegeneracja to 1500zl
To tak w skrócie :happy:
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16663
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

09 Lip 2017, 11:42

Kao napisał(a):To tak w skrócie :happy:


Ale wkleiłeś to tak jak ja bym napisał tą litanie a ja zacytowałem czyjś wpis ...

No i widzisz ktoś napisał Ty objaśniłeś :D Ja też często tak robię :naughty:
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10947
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

09 Lip 2017, 11:57

szybki napisał(a):Ale wkleiłeś to tak jak ja bym napisał tą litanie a ja zacytowałem czyjś wpis ...
no niestety cytowałem z Twojej odpowiedzi więc z automatu tak poszło inaczej się nie dało lub poprosić nie potrafię :naughty:
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16663
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4