Proszę o wyjaśnienie - jazda z turbiną

15 Sie 2008, 15:12

Witam, mam Fiata Bravo z 1999 roku w dieslu 1.9JTD. Słyszałem takie ciekawostki, ze po skonczeniu jazdy przed wyłaczeniem samochodu trzeba odczekac chwile zeby resztki ropy wyparowały z turbiny, prawda?? Jezeli tak sie nie robi to sa tego jakies wieksze konsekfencje???? Prosze o przedstawienie całej sytuacji, o cho chodzi itp:)
pozdrawiam
MichaelloEs
Nowicjusz
 
Posty: 6
0

15 Sie 2008, 16:26

w turbinie niema ropy tylko spaliny!!
a robi się to poto,żeby ją schłodzić,to wydłuża jej żywotność
fabro
Nowicjusz
 
Posty: 5
Miejscowość: lubelskie
0

16 Sie 2008, 16:05

krotko mówiąc : turbina powinna wystygnąć przed wyłączeniem silnika ,
są na to 2 sposoby
jak auto dostało po garach do końca jazdy to niech sobie pochodzi minutkę na wolnych obrotach
lub ostatni kilometr nie żyłować silnika (turbina włącza się przy obrotach 2-3 tys)a dojechać spokojnie a'la emeryt
74
Początkujący
 
Posty: 114
0

16 Sie 2008, 21:57

dobrze kombinujesz,po wyłączeniu silnika turbina się jeszcze kręci przez jakiś(kilkanaście,kilkadzieśąt sekund) co jest bardzo nie zdrowe,gdyż pracuje ,,na sucho" bez smarowania co skraca jej żywotność .
Acha turbina nie włącza się przy 2-3 tyś obrotów silnika,a osiąga odpowiednią prędkość przy której zaczyna wytważać ciśnienie i sprężać powietrze
mniej więcej tak to wygląda, uf,ale się rozpisałem
fabro
Nowicjusz
 
Posty: 5
Miejscowość: lubelskie
0

02 Wrz 2008, 14:32

Koledzy 74 i Fabro odpowiedzieli wyczerpująco na pytanie autora.
Żeby nie robić bałaganu i nie prowadzić niepotrzebnych dyskusji,temat troszkę zmoderowałem i zamykam.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000
0