Przebieg - problem czy nie?

21 Maj 2015, 16:38

witam,

co sądzicie o autach z zachodu z oryginalnymi przebiegami.
Mam na oku auto z 2011 roku, zadbane, regularnie serwisowane w ASO (po VIN wszystko widzę), bezwypadkowe, na 99% poleasingowe. Przebieg 175.000
Czy takiego egzemplarza należy się bać? Dyskwalifikacja na starcie?
*Od razu powiem, że chodzi o Lagunę III PH2 2.0 dci.
Martinos
Początkujący
 
Posty: 50
Auto: Renault Laguna III PH2
Silnik: 2.0 dCi 131KM
Paliwo: Diesel
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2011

21 Maj 2015, 16:43

Auto ma normalny przebieg jak na diesla z zachodu w tym wieku. Silnik w tej Reni jest udany więc nie masz co się bać tylko brać jak nie wytłuczone w firmie. Tylko sprawdź osprzęt taki jak dwumasa, turbina, filtr, bo to już może wymagać pewnych inwestycji ale takie uroki nowoczesnych diesli
dzida
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 15174
Zdjęcia: 455
Miejscowość: Biłgoraj
Prawo jazdy: 05 05 2008
Auto: Honda Civic VIII
Silnik: 1.8
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010

21 Maj 2015, 16:50

175 tys. to jest bardzo mały przebieg , w tej sytuacji liczy się bardziej stan . Kolego przebiegi w dobrych autach nawet 250tys. nie są wcale duże . Jeżeli auto było dobrze serwisowane to może spokojnie przejechać 400tys. Zobacz ogłoszenia na mobile.de .
jarasgd
Początkujący
 
Posty: 80
Prawo jazdy: 19 09 1978
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: saab 9-3
Silnik: 1.9 tid
Paliwo: Diesel
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2008

21 Maj 2015, 17:08

jeśli chodzi o 2-mase, turbine itp. To da się sprawdzić w czasie przedzakupowej wizyty w ASO?
Martinos
Początkujący
 
Posty: 50
Auto: Renault Laguna III PH2
Silnik: 2.0 dCi 131KM
Paliwo: Diesel
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2011

21 Maj 2015, 17:19

Autem, ze zużytą dwumasą praktycznie nie sposób ruszyć/przyśpieszać bez szarpania chyba, że ma się wprawę. Oczywiście też to może być wina samego sprzegła. Dodatkowo na luzie czuć wibrację na całej karoserii ale to też może być poduszka pod silnikiem. Przy zapalaniu i gaszeniu słychać stuknięcie. Osobno objawy nie sugerują na 100% dwumasy ale razem już tak.

Co do turbo, to objawami może być dymienie na czarno. Podobny objaw dają zużyte wtryskiwacze. Dymienie na niebiesko też może sugerować turbo, bo spala olej do smarowania turbiny lub uszczelkę pod głowicą. Głośne "syczenie" turbiny przy przyśpieszaniu to też jeden z objawów zużycia.

Oczywiście serwis sprawdzi resztę ale to taka metoda "na słuch" i jazdę.
dzida
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 15174
Zdjęcia: 455
Miejscowość: Biłgoraj
Prawo jazdy: 05 05 2008
Auto: Honda Civic VIII
Silnik: 1.8
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010