Przedmuchy w JTD?

24 Wrz 2010, 13:27

Witam,

Mam pytanie, jest taki popularny sposób na sprawdzanie kondycji silnika. Ludzie wyciągają bagnet oleju/tudzież odkręcają korek wleju oleju i na włączonym silniku obserwują czy nie dmucha. Jak dmucha to znaczy że brak kompresji, pierścienie do roboty.

Zastanawiam się na ile ten sposób jest miarodajny. Wczoraj grzebaliśmy z kumplem przy jego Alfie 156 JTD, autko ma motor 1,9 jest z 2000 roku. Przebieg 160 tysięcy km i na pewno tyle (auto u niego w rodzinie od nowości). Olej półsyntetyk zalany. Chodzi bardzo dobrze, zero kolorowych dymków, problemów z zapalaniem, bardzo dobra dynamika, nie bierze oleju! Naprawdę super auto :grin:

Trochę z nudów zrobiliśmy ten test, kumpel odpalił na zimnym wyjęliśmy bagnet, potem odkręciliśmy korek i nic nie dmuchało i nie dymiło. Potem była rundka po mieście, kilka kilometrów na trasie i powrót pod garaż, auto nagrzało się do 90 stopni. Maska w górę, wyciągam bagnet i... :shock: Dmucha! Z pod bagnetu lekko i widać taki białawy dymek, wydobywa się jakby w rytm pracy silnika. Odkręciłem korek wlewu oleju i tam naprawdę mocno daje powietrze i nawet chlapie olejem! :???:

Więc jak to jest? Auto nie daje żadnych oznak zużycia, nic złego się nie dzieje, przebieg w zasadzie symboliczny jak na diesla i przedmuchy??? Co o tym sądzicie?
mario_pil
Początkujący
 
Posty: 55
Miejscowość: Wałcz
Auto: Scenic II + Carisma
Paliwo: Benzyna

24 Wrz 2010, 19:36

To jest tak,z mieszka bagnetu nie powinno dmuchać nic.Jeśli chodzi o korek wlewu oleju, to jeśli jest łańcuch rozrządu olejem pryska okropnie :!: Naturalnie przy dobrym silniku nie ma mowy o żadnym dymku o zapachu spalin.Renóweczka Clio 1.2 nie rzuci olejem ani kropli(pasek rozrządu) ale już w przypadku Renault Megane mego brata olej pryska,delikatnie ale pryska,silnik ma w idealnym stanie.Naturalnie z mieszka bagnetu nie wydostaje się nic,tutaj nie powinno być żadnego ciśnienia! Według mnie wszystko zależy od specyfikacji danego silnika,umiejscowienia korka wlewu oraz samej budowy wlewu(Renóweczka ma mały wlew do tego jeszcze głębiej ma takie zaślepienie na połowę otworu) Ten silnik twego kolegi mnie się nie podoba,ma przedmuchy do skrzyni korbowej(dymek z mieszka bagnetu)

[ Dodano: 24 Wrzesień 2010, 20:38 ]
Istnieje jeszcze możliwość,że olej silnikowy zawiera paliwo,wtedy taki objaw jest możliwy(parowanie),jeśli olej jest świeży to tak jak napisałem wyżej.
PhantomASA1
Forumowicz VIP
 
Posty: 8587
Zdjęcia: 3
Miejscowość: Z prawdy :)

24 Wrz 2010, 21:50

Ok, tylko czy przyczyna może być, jakaś inna? Na oleju zrobione 1,5 tys km, więc świeży. Inny kumpel mówi, że może odma zapchana, możliwe to jest? Nie chce mi się wierzyć że silnik po 160 tys. jest do remontu...
mario_pil
Początkujący
 
Posty: 55
Miejscowość: Wałcz
Auto: Scenic II + Carisma
Paliwo: Benzyna

25 Wrz 2010, 07:20

Zapchana całkowicie to nie,gdyż wtedy bagnetem wyrzuca olej(leje się),może być odma mniej drożna(zapchana nagarem),może być tak.
PhantomASA1
Forumowicz VIP
 
Posty: 8587
Zdjęcia: 3
Miejscowość: Z prawdy :)
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Dlaczego warto rozważyć kupno samochodu elektrycznego?
    Zainteresowanie samochodami elektrycznymi stale rośnie i nie wygląda na to, aby w najbliższym czasie miało się to zmienić. Powody tego stanu rzeczy są różne, ale z pewnością najważniejsze są dwa – znaczące zmiany ...
    Toyota Yaris na eksport do Ameryki Północnej
    Toyota Motor Europe poinformowała, że od maja 2013 roku model Yaris produkowany w zakładach Toyota Motor Manufacturing France (TMMF), będzie eksportowany do USA, Kanady i Puerto Rico. Dostosowanie francuskiego zakładu do ...