Polonez Truck 1,6 Bosch- bbbaaardzo dużo wody w oleju

21 Wrz 2010, 20:07

Witam. Mam do zrobienia uszczelke pod głowicą w tym ustrojstwie, tak bynajmniej mi się zdaje , ale .............Zanim zacznę mam dylemat. Skąd tam tyle wody :shock:. Na bagnecie chyba ze trzy stany, koloru capucino , a w układzie chłodzenia stan płynu :shock: a silnik jakby zatarty - ani w lewo , ani w prawo wału korbowego się nie obróci. Właściciel klęcząc zapiera że płynu do chłodnicy nie dolewał , auto z trudem ale odpalało , jeżdziło normalnie. Postawił je jakieś trzy tygodnie temu i nie jeżdził . Po tym czasie poldek nie zapalił , ba nawet rozrusznik nie dygnął . Przywiązał na sznurek i przywlókł do mnie . Natomiast u mnie stał na dworze ze cztery dni i teraz jego kolej . Kurde nie moge się jakoś połapać - skąd tam tyle wody, płynu w silniku :shock: Radżcie co .....bo ja wietrze jakieś niezłe jaja ................
bonifacy
Stały forumowicz
 
Posty: 4854
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 01 01 1981
Auto: Fabia II , Fabia II
Silnik: 1,4 CGGB , 1,4 BXW
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna

24 Wrz 2010, 10:19

No wiesz ,jeśli woda jest w oleju ,i to tyle wody, to silnik od środka, zwłaszcza gdy stoi nieużywany,rdzewieje(cylindry)błyskawicznie.Są dwie opcje,płyn dostał się do oleju(uszczelka,głowica),lub ktoś przez pomyłkę nalał płynu do oleju.
PhantomASA1
Forumowicz VIP
 
Posty: 8567
Zdjęcia: 3
Miejscowość: Z prawdy :)

24 Wrz 2010, 10:38

No jezeli w zbiorniczku wyrównawczym poziom płynu jest ok i nie ubywa go nawet na postoju, to nie ma siły - ktoś musiał wlać jakiś płyn do silnika. Jeżeli byłaby przepalona uszczelka pod głowicą albo byłaby pęknięta głowica, to nie byłoby płynu w zbiorniczku wyrównawczym albo by go po każdorazowym dolaniu ubywało. Tak mi się przynajmniej wydaje.
No ale tak czy inaczej głowicę musisz zdemontować żeby w jakim stanie jest gładz cylindrów,posprawdzać stan tłoków, pierścieni korbowodów itd, czy nie pordzewiały. Przy okazji sprawdzisz szczelność i wymienisz uszczelkę. Jak zdemontujesz głowicę, to będziesz wiedział na 100% czy woda dostała sie przez uszczelkę lub głowicę czy ktoś poprostu wlał ją do silnika. Przy okazji posprawdzasz też to ustrojstwo od zaworów, bo w Poldkach z Boschem jak dobrze pamiętam były już hydrauliczne popychacze. A nie widaomo jak one teraz wyglądają po tej mieszance oleju.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

24 Wrz 2010, 18:28

Panowie.... a więc głowica zdjęta . Uszczelka wyglada na dobrą , ale reszta to obraz tragiczny. Jedynie na trzecim tłoku nie ma wody . Na pozostałych była woda już koloru rdzawego . Tyle ile jej się zmieściło , tyle jej było . Po jej usunięciu i wysuszeniu na gładzi cylindrów sama rdza , zgorzelina i wżery. Zawory w głowicy noszą ślady korozji. Wałem silnika dało się obrócić , ale solidną dwumetrową brechą . Jednym słowem kasacja motoru . Został zakupiony drugi używany, ale w dalszym ciągu pozostaje kwestia skąd tyle wody........... :shock: Nie wyobrażam sobie po wymianie silnika powtórki. Muszę to sobie przemyśleć , bo nie podejrzewam aby ktoś specjalnie nalał wody do silnika . Ona tam musiała się sama dostać ............. deszczówka ? Jak?
Nie odpowiadam na problemy na PW
bonifacy
Stały forumowicz
 
Posty: 4854
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 01 01 1981
Auto: Fabia II , Fabia II
Silnik: 1,4 CGGB , 1,4 BXW
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna

24 Wrz 2010, 20:17

Skoro była woda na tłokach, no to jedynie chyba dostała się albo przez otwory na świece ( może były luźne ) albo jakimś cudem przez uszczelkę pokrywy zaeorów. Może ktoś mył ten silnik strumieniem wody... No bo skoro ta woda była na tłokach to raczej to nie wina uszczelki pod głowicą ano raczej nie pękniętej głowicy.
Coś dziwnego z tym silnikiem się musiało dziać.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

25 Wrz 2010, 20:45

Tak patrze na tego zgreda i ..............zastanawiam się czy aby blacharz nie dał d....y :mrgreen: oczywiście najprawdopodobniej za radosnym przyzwoleniem właściciela . Dlaczego ? Ktoś kto jest obeznany w poldolotach to będzie wiedział co mam na myśli. Więc tak - buda jest z plastikowym podszybiem a maska silnika jest zamontowana z wersji starszej , z wychwytem powietrza na środku. To by mi pasowało skąd ta woda w silniku..........Deszczówka po masce przez kratki, na pokrywe filtru powietrza ( jest już zdeformowana , czyli przeciągnięta i jeszcze pęknięta przy otworze na szpilke do przykręcenia ) , przez przepustnice , kolektor ssący i otwarte, uchylone zawory ssące i cheja do cylindrów :mrgreen: Z ciekawości , a wręcz z konieczności muszę zobaczyć czy aby nie mam dobrego nosa :mrgreen: :mrgreen: Jeśli próba z węża się potwierdzi to będzie kupa śmiechu ..............czyli tzw. radosna twórczość rzemiosła ........................
Nie odpowiadam na problemy na PW
bonifacy
Stały forumowicz
 
Posty: 4854
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 01 01 1981
Auto: Fabia II , Fabia II
Silnik: 1,4 CGGB , 1,4 BXW
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Mercedes Klasy V z pakietem AMG
    Mercedes Klasy V z pakietem AMG - sportowy styl w segmencie vanów, będzie miał swoją polską premierę podczas VII Ogólnopolskich Targów Motoryzacyjnych i Biznesowych Fleet Market, które odbędą się ...

25 Wrz 2010, 21:42

Skoro jest Bosch, to wloty powietrza powinny być na podszybiu, a nie na masce tak jak piszesz. Skoro ten wlot powietrza jest na masce, a pod maską nie ma tego zbiorniczka z siteczkiem na wodę ( wiesz o czym piszę, to twoja teoria może być całkiem możliwa, bo deszczówka może faktycznie dostawać się pod maskę i spływac na filtr powietrza.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000