20 Sty 2014, 14:41
Myślę, że warto jednak zaczać od wymiany żarówki. Czasami przepali się tak, że drucik volframowy zwisa, ale pod wpływem wstrząsów łączy on sie z elektrodą ( drucik kontaktowy ) z której spadł i żarówka zaświeca się. Jak znowu jakiś wstrząs nastapi, to ten drucik wolframowy spada.
Kolejną rzeczą, którą warto sprawdzić to bezpiecznik - czy nie jest luxny w gnieździe i wstrząsy powodują coś takiego.
Kolejna rzecz, to styki - warto zacząć od sprawdzenia złącza na reflektorze. Można tam też zmierzyć napięcie - czy pojawia się po włączeniu świateł. Jak napięcie będzie cąły czas, to wiadomo, że przyczyny trzeba szukać albo w żarówce albo w samym reflektorze - nie pamiętam jak tam jest skonstruowany reflektor, ale może być tak, jak w wielu samochodach - od złącza w obudowie reflektora idą przewody do gniazd poszczególnych żaówek ( tzw. reflektor zespolony ). W innych reflektorach z kolei jest tak, że złącze zakłada się bezpośrednio na żarówkę, która jest osadzona w reflektorze.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...