Przegrzane klocki i tarcze

04 Mar 2025, 15:18

Witam,
Posiadam Mitsubishi Colt CZC. Mam problemy z hamulcami na tyle. Z przodem wszystko okej. Wymienione na nowe zaciski, tarcze, klocki. Układ odpowietrzony. Hamulec ręczny w porządku. Niestety tłoczek cofa się jakby za późno, co w następstwie powoduje blokowanie i konkretne przegrzanie tarczy i klocków. Nie dzieje się to za każdym razem. Najczęściej po jeździe po mieście. Już nie mam pomysłu, co wymienić… auto hamuje dobrze. Zamówiłam jeszcze wężyki elastyczne, które dochodzą do zacisku. Wątpię, żeby oba wężyki zepsuły się na raz. Może ktoś miał taki problem… ja już nie mam pomysłu. Już nawet podejrzewam, że nowe zaciski mają defekt…
Anitka95
Nowicjusz
 
Posty: 3
  • 04 Mar 2025, 16:31

    Jeśli tłoczek zacisku nie cofa się po zdjęciu nogi z pedału hamulca to prawdopodobnie jego powierzchnia jest zanieczyszczona (sól +,woda,wilgoć,piasek) trzeba zdjąć gumowy uszczelniacz i wyczyścić jego powierzchnię ale uprzednio należy go nieco wysunąć korzystając z pomocy drugiej osoby a potem nasmarować smarem ceramicznym .Sprawdź też czy sam klocek hamulcowy nie siedzi zbyt ciasno w prowadnicach i też należy je wyczyścić i nasmarować. Sprawdź poziom płynu hamulcowego w zbiorniku ..czasem zbyt wysoki poziom nie pozwala się tłoczkom cofnąć do końca.
    Ostatnio edytowany przez Acer66, 04 Mar 2025, 16:41, edytowano w sumie 1 raz
    Acer66
    Aktywny
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 477
    Zdjęcia: 11
    Miejscowość: Przemyśl
    Prawo jazdy: 12 06 1979
    Przebieg/rok: 30tys. km
    Auto: Mitsubishi ASX , Toyota Cross
    Silnik: 1,6 MIVEC 4A92-117KM
    Paliwo: Benzyna
    Typ: SUV
    Skrzynia biegów: Manualna
    Rok produkcji: 2018

    04 Mar 2025, 16:40

    Chodzi o to, że zostały wymienione 4 dni temu. Nie ma mowy o zabrudzeniach… nawet tarczę po założeniu czyściłam. klocek siedzi dobrze. To tak jakby płyn nie wiedzial, że ma wrócić i trzyma ciśnienie zbyt długo. Nie jestem mechanikiem. Wiem tylko, jak to działa z poziomu amatora.
    Próbowałam też odłączyć kostkę od abs, czy problem tego ‚opóźnionego’ powrotu będzie się pojawiał. Nadal to samo. Dziwne, że dzieje się to w dwóch kołach.
    Anitka95
    Nowicjusz
     
    Posty: 3

    04 Mar 2025, 16:43

    Jeśli to pomoże. Przed wymianą, przez jakiś czas miałam zamknięty wezyk od płynu w prawym tylnym kole. Wszystko stare. Hamulce tylko na 3 koła. Wtedy wszystko było okej. Po wymianie zacisku, tarczy i klocków w lewym tylnym kole, zaczęło się wszystko dziać. Tak jakby wymiana spowodowała falę problemów.
    Anitka95
    Nowicjusz
     
    Posty: 3

    04 Mar 2025, 16:56

    Stare są nieco wypracowane a nowe dopasowane chyba stąd to opóźnienie myślę że z czasem się to ułoży. A jak hamulec ręczny nie masz go zbyt mocno podciągniętego.Cztery dni od wymiany :) to za mało aby się to wszystko dopasowało i ułożyło.Ale po mimo że nowe to bym tłoczki i zaciski nasmarował.
    Acer66
    Aktywny
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 477
    Zdjęcia: 11
    Miejscowość: Przemyśl
    Prawo jazdy: 12 06 1979
    Przebieg/rok: 30tys. km
    Auto: Mitsubishi ASX , Toyota Cross
    Silnik: 1,6 MIVEC 4A92-117KM
    Paliwo: Benzyna
    Typ: SUV
    Skrzynia biegów: Manualna
    Rok produkcji: 2018
    • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

      Czy serwisowanie w ASO się opłaca?
      Wielu kierowców staje przed dylematem, czy warto płacić więcej za usługi w Autoryzowanej Stacji Obsługi, czy może lepiej zaoszczędzić, wybierając tańszy warsztat niezależny. Analiza wspomnianych ofert przynosi zaskakujące ...
      BMW 325iX (1987-1990) - samochód elektryczny
      Projekt badawczy "Samochód elektryczny z wysokoenergetycznym akumulatorem " po raz pierwszy zapoczątkowany w 1981 roku doprowadził ostatecznie w 1987 roku do przekształcenia ośmiu modeli BMW 325iX z napędem na cztery ...