Przejazd przez garby i dziury a stan zawieszenia

18 Cze 2021, 06:40

Witam serdecznie! Może to pytanie być dla niektórych zabawne ale nie znam się na tym temacie jakoś szczególnie (ogólnikowo tylko).

Miałem taką sytuację, że wjechałem w drogę bardzo garbiatą i dziurawą, gdzie nie dało się tych dziur pomijać, gdyż wjeżdżało się z dziury w dziurę. Przejechałem tak z kilkaset metrów (z 700m).

Starałem się jechać niską prędkością (ok.15kmh) i nie przekraczać 20kmh, miejscami jechałem nawet 10kmh.

Tutaj do Was pytanie: czy w ten sposób mogło się coś uszkodzić? Mogły się porobić jakieś luzy w zawieszeniu? Czy też wymagałoby to większej prędkości?

Z góry dziękuję za odpowiedzi!
Kondzina
Nowicjusz

• 18 Cze 2021, 06:50

Jezeli twoje zawieszenie bylo w dobrym stanie to pewnie znioslo to bezboleśnie, podczas zwyklej jazdy zawieszenie rowniez pracuje z tym ze nie tak agresywnie. Nie szukac problemów :ok:
    To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
    Kao
    Moderator
    Awatar użytkownika

Zdjęcia: 107
    Miejscowość: Francja
    Przebieg/rok: 40tys. km
    Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

18 Cze 2021, 08:27

Przy takich prędkościach myślę tak jak poprzednik napisał, że nic z zawieszeniem się nie stało. Sam często pokonuję prawie codziennie nierówną drogę kilka razy na odcinku 300m w jedną stronę jadąc powoli. Jak do tej pory zawieszenie w żadnym z samochodów z tego powodu nie ucierpiało.
    Mam sąsiada który jeździ dwa, trzy razy szybciej na tym odcinku i narzeka że co chwila coś mu siada w zawieszeniu.
    Rokiko
    Forumowicz VIP

Zdjęcia: 35
    • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

Biały osad pod korkiem oleju
      Zauważyłem, że pod korkiem wlewu oleju mam sporo białego osadu i na bagnecie nie widać poziomu oleju wogóle. Czytałem trochę na ten temat ale mi np. płynu chłodniczego nie ubywa, nie robię tylko krótkich odcinków ...
      Toyota Sports 800 - 1965 rok