Przejęcie OC starego właściciela

29 Sie 2013, 16:57

Witam

Wczoraj wreszcie kupiłem swój pierwszy samochód, ale teraz mocno sie pogubiłem co dalej zrobić jeśli chodzi o ubezpieczenie i rejestrację.

Jestem świeżym kierowcą i nie mam żadnych zniżek. Z tego co wyczytałem, OC poprzedniego właściciela przechodzi na mnie z chwilą zakupu pojazdu. Jednak podczas spisywania umowy KS poprzedni właściciel coś tam mówił że chyba będzie chciał zwrócić się do TU o zwrot kosztów OC. Chciałbym żeby ktoś odpowiedział czy może to zrobić bez mojej wiedzy i zgody, jeśli nie ustaliliśmy tego na piśmie?
Drugą sprawą jest to, czy rekalkulacja zniżek jest obowiązkowa? Poprzedni właściciel zapłacił za OC jedynie 450zł, ja przy moim wieku i braku żniżek mogę tylko pomarzyć o takiej sumie. Jeśli rekalkulacja nie jest obowiązkowa, to już wolałbym zwrócić koszty poprzedniemu właścicielowi i jeździć na jego OC, niż naliczać zniżki na nowo (zapewne dużo więcej niż powiedzmy te 450zł).

Teraz jeszcze pytanie o rejestrację. Czy muszę zmieniać dowód rejestracyjny i blachy? Pytanie może głupie, ale obiło mi się o uszy, że znajomy jeździ już dłuższy czas na blachach starego właściciela i nie ma obowiązku ich zmiany, nawet jeśli jest z innego miasta. Tak na chłopski rozum, czy jest możliwość zgłoszenia zmiany właściciela, ale pozostanie na starych blachach?

Z góry dzięki za odpowiedzi.
Maciek89
Nowicjusz

Auto: Nie mam

30 Sie 2013, 06:37

Maciek89 napisał(a):Jeśli rekalkulacja nie jest obowiązkowa, to już wolałbym zwrócić koszty poprzedniemu właścicielowi i jeździć na jego OC, niż naliczać zniżki na nowo

Niestety nie da się..
Możesz poszukać oferty OC na raty żeby nie waliło Cię po kieszeni tak bardzo..
Maciek89 napisał(a):znajomy jeździ już dłuższy czas na blachach starego właściciela i nie ma obowiązku ich zmiany, nawet jeśli jest z innego miasta.

Nie ma takiej opcji - tylko numery z tego samego powiatu można sobie zostawić.. Znajomy prawdopodobnie wcale nie był w WK i jeździ na umowie k/s..