Przekłamanie temaperatury/grzanie się silnika

03 Cze 2016, 21:24

Witam!
Mam problem z Audi A3 1.6 benzyna 2003r. Zaczne od przekłamania temperatury.. Kiedy rano przekręcam zapłon automatycznie pokazuje 60-70 stopni.. po rozgrzaniu silnika pokazuje temp 100 stopni zamiast 90 czyli jest jakies obsuniecie o te 10 C. Kolejna sprawa bardziej niepokojąca to grzanie się silnika dosłownie w sekundę do 120+ po załączeniu się wentylatora, bądź to tylko przekłamanie wskaźnika.. kiedy wentylator się wyłącza tak samo w sekundę temperatura się normuje - i tu się zastanawiam czy jest źle podłączona wtyczka i wiatrak kręci w nieodpowiednią strone czy to może byc czujnik temperatury gdzies w okolicach wentylatora czy chłodnicy. Dodam ze jak temperatura skoczy na maksa to nic sie nie dzieje z płynem nie ma zadnego dymu. Wymianiałem jeden czujnik przy termostacie chyba ale za wiele nie pomogło.. Jak sie okazało tych czujników jest wiecej..
Pany, co o tym myślicie?
Dzięki za wsparcie, pozdrawiam!
Cz3slafMazda
Nowicjusz
 
Posty: 4
Prawo jazdy: 29 04 2010
Przebieg/rok: 10tys. km
Auto: Mazda 626 GE
Silnik: 2.5 V6 163 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1994

04 Cze 2016, 20:01

Napewno jest to wina uszkodzonego czujnika. Z tego co kojarzę, czujnik temp. płynu jest dwuobwodowy i czteroprzewodowy. Dwa przewody wysyłają sygnał do sterownika silnika, a dwa do wskaźnika. Uszkodzony jest więc albo jeden albo drugi obwód. I jak dobrze kojarzę, to temp. można sprawdzić na klimatorniku - kanał chyba 41 albo 49.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

05 Cze 2016, 17:46

Dzięki za informacje i wskazówki.. Nie wiedziałem o takich funkcjach klimatronika i znalazłem to...


-------------------------------------------------------------

KLIMATRONIK
Zmiana jednostek wyswietlania temperatury.
Nacisnij i przytrzymaj przycisk recyrkulacji. Nastepnie nacisnij '+'
temperatury aby zmieniac jednostki pomiedzy Celsjuszami i Fahrenheitami na
wyswietlaczu klimatyzacji i wskaznika temperatury zewnetrznej.
Dostepne kody diagnostyczne.
Nacisnij i przytrzymaj przycisk recyrkulacji. Nastepnie nacisnij przycisk
recznego nawiewu gornego. Wyswietli sie 1c. Nacisnij '+' lub '-'
temperatury zeby wybrac numer kodu. Nacisnij ponownie przycisk
recyrkulacji. Wyswietli sie wartosc. Nacisnij '+' lub '-' temperatury
ponownie aby wyswietlic inny kod.

Uwaga: Silnik przeplywu powietrza (V 71) i potencjometr (G 113) nie sa
instalowane w wersjach do USA/Kanady. Pominac wartosci wyswietlane dla tych
elementow.

Wyswietlana wartosci kodu.
1 Uszkodzenie systemu - wyswietla jako Diagnostic Trouble Code (DTC),
zobacz ustep ponizej
2 Cyfrowa wartosc wewnetrznego czujnika temperatury, w podsufitce (G 86)
3 Cyfrowa wartosc wewnetrznego czujnika temperatury, w desce rozdzielczej
(G 56)
4 Cyfrowa wartosc czujnika temperatury zasysanego powietrza (G 89)
5 Cyfrowa wartosc czujnika temperatury zewnetrznej (otoczenia) (G 17),
przod
6 Cyfrowa wartosc czujnika temperatury zewnetrznej (otoczenia)
7 Cyfrowa wartosc czujnika temperatury otoczenia dmuchawy swiezego
powietrza (G 109)
8 Cyfrowa wartosc potencjometru silnika klapy regulacji temperatury (G 92)
9 Wartosc roznicowa (blad?) klapy regulacji temperatury (Delta value of
Temperature Regulator Flap)
10 Wartosc bledu klapy regulacji temperatury
11 Cyfrowa wartosc potencjometru silnika klapy centralnej (G 112)
12 Specjalna wartosc klapy centralnej
13 Cyfrowa wartosc potencjometru silnika klapy nogi/odszraniacz (G 114)
14 Specjalna wartosc klapy nogi/odszraniacz
15 Cyfrowa wartosc potencjometru silnika klapy przeplywu powietrza (G 113)
16 Specjalna wartosc klapy przeplywu powietrza
17 Predkosc samochodu (km/h)
18 Aktualne napiecie dmuchawy powietrza (V)
19 Specjalne napiecie dmuchawy powietrza (V)
20 Napiecie sprezarki klimatyzacji (sprzegla klimatyzacji) (V)
21 Numer wystepowania niskiego napiecia, nie-nieustalony
22 Cykl klimatyzowania przelacznika wysokiego cisnienia klimatyzacji (F
118)
23 Cykle przelacznika wysokiego cisnienia klimatyzacji (F 118)
24 Cykle przelaczania, absolutnie nie-wahajace sie
25 Analogowa/cyfrowa wartosc, przelacznik Kick-Down
26 Analogowa/cyfrowa wartosc, swiatla ostrzegania temperatury chlodzenia
silnika (ECT)
27 Wartosc kodu (Coding value)
28 Predkosc obrotowa silnika (RPM)
29 Predkosc obrotowa kompresora klimatyzacji - rowny obrotom silnika x 1.2
(RPM)
30 Wersja programu
31 Sprawdzenie wyswietlacza (wszystkie segmenty sterownika zaswieca sie)
32 Licznik bledow potencjometru klapy regulacji temperatury
33 Licznik bledow potencjometru klapy centralnej
34 Licznik bledow potencjometru klapy nogi/odszraniacz
35 Licznik bledow potencjometru klapy przeplywu powietrza
36 Sygnal skrajnego polozenia "zimno" - potencjometru silnika klapy
regulacji temperatury (G 92)
37 Sygnal skrajnego polozenia "goraco" - potencjometru silnika klapy
regulacji temperatury (G 92), max.
38 Sygnal skrajnego polozenia "zimno" - potencjometru silnika klapy
centralnej (G 112)
39 Sygnal skrajnego polozenia "goraco" - potencjometru silnika klapy
centralnej (G 112)
40 Sygnal skrajnego polozenia "zimno" - potencjometru silnika klapy
nogi/odszraniacz (G114)
41 Sygnal skrajnego polozenia "goraco" - potencjometru silnika klapy
nogi/odszraniacz (G114)
42 Sygnal skrajnego polozenia "zimno" - potencjometru silnika klapy
przeplywu powietrza (G 113)
43 Sygnal skrajnego polozenia "goraco" - potencjometru silnika klapy
przeplywu powietrza (G 113)
44 Licznik cyklow operacji pojazdu (nosnika?)
45 Obliczona temperatura wewnetrzna (program wewnetrzny, cyfrowo)
46 Temperatura zewnetrzna (otoczenia), po filtrze, dla regulacji (program
wewnetrzny)
47 Temperatura zewnetrzna (otoczenia), nie filtrowana, (program wewnetrzny,
w oC)
48 Temperatura zewnetrzna (otoczenia), nie filtrowana, (cyfrowo)
49 Licznik bledow sygnalu predkosciomierza (predkosc pojazdu)
50 Czas postoju (min)
51 Temperatura chlodzenia silnika (ECT) in oC
52 Kanal graficzny 1 - pod warunkiem, ze kompresor klimatyzacji jest
wylaczony - wyswietli sie 88.8.
Zobacz ponizej.
53 Kanal graficzny 2 - stan elektrycznego systemu wyjsc jest identyfikowany
wyswietleniem 88.8. Zobacz
ponizej.
54 Znak sterujacy
55 Temperatura zewnetrzna (otoczenia), w oC lub oF potwierdzona na panelu
sterownika klimatyzacji
56 Temperatura w oC, z wewnetrznego czujnika temperatury, w podsufitce (G
86)
57 Temperatura w oC, z wewnetrznego czujnika temperatury, desce
rozdzielczej (G 56)
58 Temperatura w oC, z czujnika temperatury w kanale swiezego powietrza, (G
89)
59 Temperatura w oC, z zewnetrznego czujnika temperatury (G 17), przod
60 Temperatura w oC, z czujnika temperatury otoczenia, dmuchawa swiezego
powietrza (G 109)
61 Wersja programu (ostatnia)
Cz3slafMazda
Nowicjusz
 
Posty: 4
Prawo jazdy: 29 04 2010
Przebieg/rok: 10tys. km
Auto: Mazda 626 GE
Silnik: 2.5 V6 163 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1994

05 Cze 2016, 20:31

Dzięki! Twoja podpowiedź mi na tyle pomogła że chociaż mam pewnośc ze silnik trzyma dobrą temperature dzięki wskazaniom klimatronika :) tj kod 51. Wymienie czujniki i zobacze co dalej.. Pozdrawiam!
Cz3slafMazda
Nowicjusz
 
Posty: 4
Prawo jazdy: 29 04 2010
Przebieg/rok: 10tys. km
Auto: Mazda 626 GE
Silnik: 2.5 V6 163 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1994

06 Cze 2016, 10:16

No to byłem blisko tego kodu :) Jednak dobrze mi się kojarzyło, że można tą temp. sprawdzić na klimatroniku.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000