Układ chłodzenia (nagrzewnica)

09 Cze 2016, 20:18

Witam serdecznie wszystkich forumowiczów jestem tu nowy więc proszę o wyrozumiałość .. Chciałbym podzielić się z wami moim problem z układem chłodzenia .. Więc tak może zacznę od początku .Zakupiłem niedawno moją pierwszą w życiu bmkę 1.6 z silnikiem m43 z 94 r na prawdę okazyjnie za niskie pieniądze ale wiadomo że była do naprawy ,chodziło o układ chłodzenia uszkodzony termostat tzn na chłodnicy była nałożona tektura by troszkę trzymał temperaturę hm wymieniłem go .. po wymianie zaczął sie gotować co się okazało wiskoza była uszkodzona i wiatrak chodził cały czas na wolnych obrotach czy silnik zimny czy w normalnej temperaturze 90 stopni uporałem się z tym i niby wszystko wróciło do normy lecz siedziała w niej zwykła instalacja lpg typ mikserowy za prze pływką ( parownik brc ) itp 2 generacji . Problem tkwi że coś jest nie tak z nagrzewnicą mianowicie podczas pracy na lpg silnik tylko i wyłącznie równo pracuje gdy ustawie na gorące powietrze ale mamy praktycznie lato jest to wersja niestety uboga nie posiadam klimy itp konkretniej climatronicu tylko zwykłe pokrętła i ciężko jest jeździć w ciepłe dni jeszcze z ogrzewaniem gdy podczas jazdy ustawie sb pokrętłem na zimne czyli np żeby pseudo chłodne powietrze troszkę chłodziło to się nie da bo po chwili silnik nie równo pracuje i obserwując parownik momentalnie robi się chłodny i jest problem .. Coś jest nie tak z tym krótkim obiegiem w który podpina się parownik .. Brak funduszy by to zlecić komuś z reszta nie o to chodzi tylko by uczyć się i z pomocą waszą uporać się z tym . Jeśli chodzi o układ chłodzenia nie jest zapowietrzony wszystko ładnie jest wlany płyn tylko co z tym zaradzić ? Z góry dziękuje za pomoc i pozdrawiam :P
albercik2100
Obserwowany
 
Posty: 2
Prawo jazdy: 09 12 2013
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: bmw e36
Silnik: 1.6 M43
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Rok produkcji: 1994

10 Cze 2016, 09:51

Wygląda to tak, jakby parownik LPG był podłączony w szereg z nagrzewnicą...Zerkinj gdzie idą oba przewody z parownika.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

10 Cze 2016, 15:33

Witam problem tkwił w złym podłączeniu trójnika był za elektrozaworem a powinien być na dole czyli przed i teraz jest układ niezależny od ogrzewania dzięki pozdrawiam :piwo:
albercik2100
Obserwowany
 
Posty: 2
Prawo jazdy: 09 12 2013
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: bmw e36
Silnik: 1.6 M43
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Rok produkcji: 1994