Przełącza się na gaz zaraz po odpaleniu zimnego silnika

24 Sie 2023, 11:03

Witajcie, od kilku dni mam problem bo przełącza mi się na LPG od razu (po 4-5 sekundach) po odpaleniu zimnego silnika tak jak to zazwyczaj jest przy ciepłym. Udało mi się dzisiaj podłączyć kablem i widzę, że na zimnym silniku po nocy przy temperaturze czujnika od gazu pokazuje 62 stopnie :shock:
Reduktor Tomasetto tylko tyle mam podane w dokumentach od instalacji.

Obstawiam, że to wina tego czujnika pytanie tylko jaki czujnik kupić i czy wymiana go jest skomplikowana?
Rubber
Nowicjusz
 
Posty: 9

24 Sie 2023, 12:36

Czujnik taki jaki masz założony. Ewentualnie szukać po marce i modelu instalacji LPG. Co do wymiany, to musisz spojrzeć na ów czujnik i musisz sam podjąć decyzję, czy jesteś w stanie go wymienić. Oczywiście trzeba pamiętać, żeby zakręcić zawór na butli i wypalić gaz znajdujący się w układzie.
Ja jednak sugeruję wizytę u gaziarza, który wymieni czujnik, wyreguluje instalację jak dawno nie byłeś na przeglądzie i regulacji. I do tego przy okazji filtry wymienić.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

24 Sie 2023, 12:40

Rubber napisał(a):na zimnym silniku po nocy przy temperaturze czujnika od gazu pokazuje 62 stopnie
No to wygląda że coś nie tak z odczytem temperatury przez czujnik. Wymiana nie jest trudna ale w tym reduktorze przy czujniku chyba oryginalnie nie masz złącza do czujnika tylko trzeba go lutować. Tu masz taki czujnik który powinien pasować [link do oferty na Allegro wygasł] ale warto jeszcze się upewnić bo są różnej długości gwinty.

Wymiana czujnika jest prosta problem w tym że jak nie jest on z kostką do podłączenia to trzeba lutować kabelki :wink:
Rokiko
Forumowicz VIP
 
Posty: 10028
Zdjęcia: 35

24 Sie 2023, 13:00

MotoAlbercik napisał(a):Ja jednak sugeruję wizytę u gaziarza, który wymieni czujnik, wyreguluje instalację jak dawno nie byłeś na przeglądzie i regulacji. I do tego przy okazji filtry wymienić.
Filtry mam wymienione jakieś 2tyś. km temu więc tu raczej jest ok.
MotoAlbercik napisał(a):Co do wymiany, to musisz spojrzeć na ów czujnik i musisz sam podjąć decyzję, czy jesteś w stanie go wymienić
Zerknąłem na jakiś filmik w necie na którym była pokazana wymiana i to prosta sprawa tyle że tam był czujnik z kostką a tu trzeba lutować bo przed chwilą sprawdziłem i u siebie nie mam kostki ale to raczej nie problem bo mam lutownicę. Muszę tylko ściągnąć taśmę izolacyjną z przewodów i zobaczyć gdzie jest łączenie.

Rokiko napisał(a):Tu masz taki czujnik który powinien pasować
Góra wygląda tak samo, chyba zamówię i jak przyjdzie to spróbuję wymienić.

To jeszcze jedno pytanie. Co ciekawe sprawdziłem przed chwilą, że temperatura raczej prawidłowo rośnie powyżej tych 62 stopni jak silnik się rozgrzewa. Czy to możliwe żeby czujnik padł tak że tylko poniżej źle odczytuje wartości temperatury?
Rubber
Nowicjusz
 
Posty: 9

24 Sie 2023, 22:26

Rubber napisał(a):Co ciekawe sprawdziłem przed chwilą, że temperatura raczej prawidłowo rośnie powyżej tych 62 stopni jak silnik się rozgrzewa.
To trochę zastanawiające, a sprawdzałeś czy nie ma błędów zapisanych w sterowniku instalacji gazowej?

Teraz tak sobie myślę, że jak w programie oznaczysz po prawej stronie temperaturę parownika to przełączanie na gaz powinno odbyć się na podstawie temperatury silnika czyli danych z czujnika z układu chłodzenia.

Rubber napisał(a):Czy to możliwe żeby czujnik padł tak że tylko poniżej źle odczytuje wartości temperatury?
Trochę dziwne bo by działał w ograniczonym zakresie.
Rokiko
Forumowicz VIP
 
Posty: 10028
Zdjęcia: 35

25 Sie 2023, 09:08

Dzisiaj rano sprawdziłem jeszcze przed odpaleniem jak wygląda wartość temperatury z tego czujnika przy reduktorze i pokrywała się prawie z temperaturą gazu :shock: czyli wskazanie można by było uznać za prawidłowe.

Wiecie może o co chodzi?
Czujnik temperatury może się zawieszać?

Dzisiaj wskazania prawidłowe 18 stopni, a wczoraj rano pokazywał 62 :( stopnie.

Rokiko napisał(a):Teraz tak sobie myślę, że jak w programie oznaczysz po prawej stronie temperaturę parownika to przełączanie na gaz powinno odbyć się na podstawie temperatury silnika czyli danych z czujnika z układu chłodzenia.
Dzięki za podpowiedź, sprawdzę czy po wyłączeniu będzie się u mnie przełączał na gaz.
Rubber
Nowicjusz
 
Posty: 9
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Zima za kierownicą - jak się do niej przygotować?
    Do początku kalendarzowej zimy pozostało jeszcze kilka dni, ale już teraz zdarzają się mroźne, a nawet śnieżne dni. Dlatego bardzo ważne jest odpowiednie przygotowanie do jazdy w trudnych warunkach. Na co powinien zwrócić ...

27 Sie 2023, 13:52

Wymieniłem czujnik temperatury w parowniku bo to groszowa sprawa i zobaczymy czy będzie ok. Stary rano dzisiaj pokazywał znowu 62 stopnie nowy po podłączeniu 24 czyli prawidłowa temperaturę. Kabelki polutowane i zaizolowane. Zobaczę jeszcze wieczorem i jutro rano jak będzie wyglądała temperatura ale myślę że powinno być już ok.

Aha, w czujniku który kupiłem musiałem trochę skrócić gwint obcinając go bo jak wykręciłem stary to też było widać że był przycinany.
Rubber
Nowicjusz
 
Posty: 9

30 Sie 2023, 19:12

Miałem to samo jakiś czas temu też w instalacji gazowej tyle że u mnie czujnik pokazywał wartości między 10 a 30 stopni. Nie było żadnych błędów, a problem odkryłem bo nie przełączał się na gaz tak jak zawsze tylko jak już był w pełni rozgrzany i to nie zawsze. U gazownika po przejechaniu około 20km i w pełni rozgrzanym silniku pokazywał po podpięciu 28 stopni. Po wymianie wszystko ładnie chodzi.
Andy33
Początkujący
 
Posty: 51

19 Wrz 2023, 10:38

Minęło już trochę czasu i wszystko działa jak należy czyli czujnik temperatury z reduktora powodował wszystkie wspomniane problemy. Przy okazji wymieniłem wąż od gazu z reduktora do filtra lotnego bo był już dosyć twardy, a że miałem w zapasie razem z opaskami to poszło szybko. Stary wąż miał 5 lat z tego co się z niego doczytałem ale był już mega twardy i mało elastyczny.
Rubber
Nowicjusz
 
Posty: 9

30 Wrz 2023, 10:08

Nie wiem czy to tylko takie wrażenie ale wydaje mi się że po tej wymianie czujnika temperatury w parowniku jakoś silnik lepiej pracuje na gazie :) No i przy odpalaniu szybciej się uruchamia chociaż to akurat nie powinno mieć znaczenia bo zawsze na benzynie odpala. To takie moje podsumowanie po przejechanych kolejnych km bez problemów :ok:
Rubber
Nowicjusz
 
Posty: 9

30 Wrz 2023, 10:32

Normalna sprawa. Nowy czujnik, zasilanie przełącza się przy odpowiedniej temp. A że silnik pracuje lepiej, to albo tylko wrażenie, albo gazownik od razu ustawił na nowo program.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

30 Wrz 2023, 10:58

MotoAlbercik napisał(a):to albo tylko wrażenie, albo gazownik od razu ustawił na nowo program
Chyba wrażenie bo sam zmieniałem i sprawdzałem w programie :wink:
Rubber
Nowicjusz
 
Posty: 9