Przeładowana auto-laweta, dostawczy DMC 3500

06 Lis 2021, 15:01

Przeładowane auto-lawety, przeładowane samochody dostawcze, to temat znany....ale. Każdą zabudowę można wykonać inaczej, dostosować do przewożenie większych ładunków i nie przekraczać ograniczeń DMC. Producenci materiałów z których wykonuje się konstrukcje, cały czas pracują nad zmianą ich właściwości. Materiały są bardziej wytrzymałe przy jednoczesnym zmniejszeniu masy. Dobrze zaprojektowana konstrukcja z wykorzystaniem odpowiednich materiałów może dać dodatkowe kilkadziesiąt kilogramów ładowności. W niektórych przypadkach,
zmiana marki pojazdu i odpowiednia zabudowa = nawet, kilka-set kilogramów więcej ładowności.
Wybór samochodu na którym będzie wykonana zabudowa to już połowa sukcesu. Konstrukcje samochodów oraz materiały do ich budowy są różne, stąd duże różnice ciężaru własnego auta. Druga połowa, to odpowiednio dobrana konstrukcja do danego pojazdu. Budowa konstrukcji, musi być dobrze zaplanowana i wykonana według zaleceń producenta pojazdu. Każdy producent wydaje takie zalecenia i są dostępne dla każdego po zarejestrowaniu na portalu .Moim zdaniem, nie można wykonywać szablonowo zabudów niemal identycznych, na każdy samochód. Przez kilkanaście lat zajmowałem się zawodowo tym tematem, pracując w firmie branżowej wykonującej zabudowy.
Wykonałem kilkanaście projektów, wskazując zależności … …...rodzaj konstrukcji – ładowność. Mogę podjąć dyskusję na temat dowolnej marki pojazdu, wskazując wyłącznie, możliwości wykonania odpowiedniej konstrukcji dla tego pojazdu, zależnej od budowy ramy samochodu. Teraz jestem już na emeryturze, mam więcej czasu i hobbystycznie przygotowuje takie projekty, głównie auto-lawet. Projekty udostępniam bezpłatnie. Pozdrawiam wszystkich – zapraszam do dyskusji.
projekt2021
Nowicjusz
 
Posty: 6

06 Lis 2021, 15:11

Właśnie zrobilem sobie taką lawetę na Ducato, ciekawe ale taka robota by u Ciebie wyniosła. Jutro podrzucę foto jak to wygląda.
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16642
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

06 Lis 2021, 15:20

Fiat Ducato, to kilka wresji ramy. Najpopularniejszy i najbardziej odpowiedni do zabudowy, rozstaw osi 4035mm. Ale tu równierz dwie wersje zwisu i to decyduje ile będzie ważyła konstrukcja. Mam dwa projekty dla tego samochodu. Obecnie pracuje nad trzecim projektem, zabudową z rozstawem osi 3800mm.

[Aby pobrać załącznik musisz być zalogowany na forum » zaloguj się]

Wstepnie ... ładowność przekraczaja 1400 kg + kierowca oraz pełny zbiornik. Oczywiście, z pełnym dodatkowym wyposażeniem; 2 trapy, 2 haki, 2 nadkola, listwy rowerowe, skrzynka narzędziowa, zbiornik na wodę oraz wciągarka z liną syntetyczną 20 m.
Koszt materiałów na wykonanie kpl. zabudowy aluminiowej ... około 5500 zł. Ale ja nie jestem producenten ,sprzedawcą części. Wykonuje wyłącznie projekty z zestawieniem materiałów oraz kosztorysem.

Pozdrawiam wszystkich zapraszam do dyskusji
projekt2021
Nowicjusz
 
Posty: 6

07 Lis 2021, 17:46

Oto moja, Ducato maxi, długość zabudowy 5m20cm, na poduszkach rzecz jasna

[Aby pobrać załącznik musisz być zalogowany na forum » zaloguj się]

To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16642
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

07 Lis 2021, 20:14

Witam,
wykonanie estetyczne, ale nic nie piszesz o ładownośći, podobnie jak większść wykonawców. Zamieściłem wczoraj wpis - jaki samochód do zabudowy i jakai rodzaj konstrukcji aby uzyskać maksymalną ładowność auto-lawety lub dostawczego DMC 3500. Producent Fiata Ducato, ma w swojej ofercie handlowej, wersje samochodu na poduszkach. Taka wersja ma resor, ale zawieszony jednostronnie. Zakończenie po drugiej stronie, jest oparte na poduszce, aby uniknąć przesztywnienia ramy. Widzę, że zamontowałeś poduszki jako zawieszenie wspomagające aby załadowany samochód nie oparł się o odbojach. Fiat wydał zalecenia - jak prawidłowo powinna wyglądać zabudowa. Minimalna wysokość ramy pośredniej, powinna być większa od ugięcia zawieszenia, powiększona o wysokość nadkola. To minimum 200mm. Jeżeli decydujesz się na zawieszenie pneumatyczne, lepiej kupić oryginalne ( używane ). Nie bedzie kosztowało więcej od tego które zamontowałeś, a samochód nie straci parametrów użytkowych.

Zdjęcia poniżej
1. używane resory do Ducato – zawieszenie pneumatyczne.
2. oryginalny resor do Iveco 35 …..
3. model poglądowy – z poduszką oraz amortyzatorem

[Aby pobrać załącznik musisz być zalogowany na forum » zaloguj się]


[Aby pobrać załącznik musisz być zalogowany na forum » zaloguj się]


[Aby pobrać załącznik musisz być zalogowany na forum » zaloguj się]



Pozdrawiam wszystkich, zapraszam do dyskusji
projekt2021
Nowicjusz
 
Posty: 6

09 Lis 2021, 10:49

projekt2021 napisał(a):ale nic nie piszesz o ładownośći, podobnie jak większść wykonawców.
ładowność 1370kg
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16642
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Kolejny krok w stronę jazdy autonomicznej
    Nie jest tajemnicą, że Toyota intensywnie pracuje nad technologią jazdy autonomicznej. Japoński koncern jest bardzo blisko wprowadzenia nowego układu zautomatyzowanej jazdy do aut produkcyjnych. Mowa o systemie Teammate, ...