REKLAMA

Forum samochodów hybrydowych, elektrycznych i konwencjonalnych
Trochę wysokie, taki poziom cały czas się utrzymuje?Michaumichau napisał(a):Sprawdziłem napięcie na aku - 14,5 na włączonym silniku (bez obciążenia, bo przecież żarówki popalone), więc teoretycznie jest ok.
Raczej nie.Michaumichau napisał(a):1. Jeżeli założymy, że cały alternator jest ok, to czy może być coś nie tak z paskiem rowkowym (jestem laikiem, ale wygląda to tak, jakby wał, rozrząd itd wszystko pracowało na jednym pasku)
Zależy od samochodu ale tu najlepiej sprawdzić multimetrem napięcia na akumulatorze i zaciskach przy alternatorze z obciążeniem i bez.Michaumichau napisał(a):2. Czy jeśli podłączę obd to czy można będzie sprawdzić przebieg pracy tego układu?
Jak będzie za wysokie to najcześciej wina źle działającego mostka prostowniczego alternatora w którym masz diody.Michaumichau napisał(a):3. Skoro żarówki przepalają się przez nadmiar napięcia to czy (jako ominięcie problemu) można zastosować jakiś rezystor?
Jak będziesz podłączał się pod OBD to sprawdź kod tego błędu który został zapisany w sterowniku.Michaumichau napisał(a):włącza się przy tym check engine, "wykrzyknik w kółku" i obie kontrolki kierunkowskazów
Ewidentnie jest coś nie tak, dosyć sporo tych wymian żarówek.Michaumichau napisał(a):Pojeździłem ok 2 tygodnie - przepaliła się jedna, wymieniłem tylko jedną, po kolejnym tygodniu również druga poszła się paść.
Poprzednio w ciągu roku wymieniałem żarówki dwa, trzy razy, a tylko w bieżącym miesiącu już zaliczyłem 3 wymiany
Nie masz zamontowanego żadnego urządzenia do świateł dziennych zmniejszającego napięcie na żarówkach? W sumie przeważnie są montowana pod światła drogowe ale watro o to zapytać.
Michaumichau napisał(a):włącza się przy tym check engine, "wykrzyknik w kółku" i obie kontrolki kierunkowskazów